VERZET WINDMOLENS - Het is nog niet te laat!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie VERZET WINDMOLENS - Het is nog niet te laat!.


Gast

#901

2015-05-29 15:16

Te veel inbreuk in recratief uitzicht en toeristisch minder aantrekkelijk Katwijk

Gast

#902

2015-05-29 15:17

Ik wil graag vrij uitzicht houden

Gast

#903

2015-05-29 15:28

Ik ben absoluut VOOR meer duurzaamheid en voor alles wat betreft een beter milieu, het uitzicht daar en tegen vind ik ook erg belangrijk zeker als ik lekker een dagje strand doe, het meest ontspannende is dan het grenzeloze golvende water en de horizon. Ik vind dat een heel windmolen park niet thuis hoort in dat plaatje. Dus iedereen; teken deze petitie alstublieft!!

Gast

#904

2015-05-29 15:29

in A zijn ze bezig en de rest komt mss in CDEF, dus niet dichterbij!


Gast

#905

2015-05-29 16:47

Omdat ik andere energieverkrijging zoals zon en zoet/zout veel economischer vind

Gast

#906

2015-05-29 17:28

Eigenlijk ben ik zeer tegen windmolens. Zeerduur, zeer horizonvervuilend en Duitsland vind ze ook al niet meer zo rendabel. Ik ben voor moderne kerncentrales Thorax of zo.
Mag er 1 in mijn achtertuin. maakt Nederland ONAFHANKELIJK van andere landen ook nog!!!

Gast

#907

2015-05-29 17:55

Als t anders kan dan moet dat ook gedaan worden. Windmolens JA maar hetag niet te kosten gaan van inkomsten van dorpen. Juist ook voor dit soort zaken betalen we belasting met zijn alle TOCH. En fors ook

Gast

#908

2015-05-29 18:09

Omdat er andere alternatieven zijn

Gast

#909

2015-05-29 19:15

Wij genieten in Noordwijk van het prachtige uitzicht over een lege zee. Dat is heel belangrijk in het drukke Westen van Nederland. We hebben straks met die windmolens helemaal het gevoel opgesloten te zijn, zelfs aan de zee-kant. En als dat voorkomen kan worden door de windmolens verder uit de kust te plaatsen ben ik daar meteen voor!


Gast

#910

2015-05-29 19:21

Wij hebben niets tegen windmolens maar het is zonde dat op een van de weinige plekken in nederland waar de horizon nog ongerept is deze nu verstoord wordt door deze horizonvervuiling.

Gast

#911

2015-05-29 19:28

Ik ben voor renewable energy maar ik ben ook voor behoud van het prachtige uitzicht vanaf het Zandvoortse strand op de zee.


Gast

#912

2015-05-29 19:54

Echt duurzaam kunnen we pas gaan leven als we alle factoren zoveel mogelijk meenemen, dus is ook horizonvervuiling belangrijk. Kijk bijvoorbeeld ook naar mensen die gelukkig en ontspannen worden van een sereen uitzicht tijdens hun strandbezoek. Zij blijven gezonder en kunnen harder werken om onze economie draaiende te houden.

Gast

#913

2015-05-29 20:06

Genieten regelmatig van het mooie Noordwijkse strand en adembenemend uitzicht.
Willen dit echt niet gaan missen.

Gast

#914

2015-05-29 20:13

Ben niet tegen windenergie, maar wel als het langs de hele kust komt te staan. Dit is horizon vervuiling. Ijmuiden ver? Een goed idee.

Gast

#915

2015-05-29 21:01

Duurzame energie is de toekomst en die begint nu. Windmolens op zee passen perfect in het plaatje om duurzame energie op te wekken. Maar doe dat dan wel op zodanige wijze dat niemand er last van heeft, onzichtbaar dus.

Gast

#916

2015-05-29 21:04

Ik vind het erg zonde van het vrije uitzocht van de horizon. Een dagje strand is niet leuk meer en je zal de zon niet meer mooi in zee kunnen zien zakken. De hele volgende generatie (onze kinderen) heeft hier nog last van.
Investeer in onderzoek naar andere energiebronnen in plaats van subsidie op windmolens die het zicht belemmeren. Dit zou ook een goed exportproduct voor ons kunnen zijn waar we als Nederland geld mee kunnen verdienen.
De techniek van andere nieuwe energiebronnen zal de techniek van windenergie de komende jaren snel inhalen en dan zit je vast aan windmolens op zee die nog niet afgeschreven zijn, een desinvestering dus. Er zijn nu al veelbelovende ideeën en proefprojecten.
Het onderhoud van windmolens zal erg hoog zijn, hoger nog dan nu verwacht wordt. Kijk maar naar de windmolens bij IJmuiden waar nu al problemen zijn (hechting). Ik spreek vanuit mijn eigen werkervaring dat onderhoud in infrastructuur altijd te laag wordt ingeschat door de overheid. Er zijn altijd onverwachte, niet voorziene situaties.
Het rendement van windmolens zal achteruit gaan met de jaren, waardoor minder energie opgewekt wordt.
Wat is de invloed van windmolens op het weer? Gaat het straks meer waaien en regenen aan de kust zoals ik in een wetenschappelijk artikel heb gelezen? Ik vind dit niet ondenkbaar.
De productie, het plaatsen en onderhouden van windmolens heeft volgens wetenschappelijke artikelen nog meer negatieve effecten op duurzaamheid dan de winst bij opwekking van windenergie. De overheid neemt zichtzelf in de maling dus.
In het buitenland en met name grote landen doen veel minder aan duurzame, alternatieve energie. De winst van duurzame energie in Nederland is dan een druppel op de gloeiende plaat. Kijk maar bijvoorbeeld naar Polen waar ze gewoon de steenkool eerst opmaken. Ze geven ook aan maling aan Europa te hebben op het gebied van duurzame energie.
We kunnen ook (duurzame) energie in buitenland inkopen, bijvoorbeeld Noorwegen of Denemarken waar ze misschien meer mogelijkheden hebben voor opwekken van alternatieve energie en op deze manier onze doelstelling halen.

Gast

#917

2015-05-29 21:22

Ik heb getekend omdat ik vind dat de windmolens verder uit de kust moeten staan.

Gast

#918

2015-05-29 21:32

Oké, er liggen schepen voor de kust, en je kunt zuidwaarts de nieuw maasvlakte zien en noordelijk de rook van tata steel waarnemen, maar om nou de gehele einder volkomen dicht te gooien met wind turbines, dat gaat me veel te ver, waar blijft dat heerlijke gevoel tijdens de strandwandeling, de einder, de kim, de horizon, die oneindigheid die er duizenden jaren geweest is, dat mag absoluut nooit en te nimmer weg. leg liever de daken vol met zonnepanelen.

Gast

#919

2015-05-30 05:50

Ik ben wel tegen windmolens, niet tegen een goed alternatief. En de massaliteit van dit project onder het mom van milieuvriendelijk is je hoofd in het zand steken. Belasting verspilling en milieuvervuiling die nog jaren te zien zullen zijn. Maar welke politieke partij ook, ze luisteren naar lobbyisten, vullen de schatkist en geven het uit aan hun leuke speeltjes die de Nederlandse belastingbetaler kan ophoesten met werkgelegenheid als excuus. Om aan het eind er achter te komen dat het weggegooid geld is omdat er betere alternatieven zijn bijvoorbeeld waterkracht, zonne-energie en waterstof. Het is de uitdaging om het rendabel te maken voor de langere termijn en een goede visie voor de toekomst te ontwikkelen die langer meegaat dan 4 jaar. Waarom zou je windmolens niet langs snelwegen zetten, of de snelwegen gebruiken om energie op te wekken, daken van huizen, bedrijven voorzien van zonnepanelen en hergebruik van water .......enzovoort.


Gast

#920

2015-05-30 08:15

Omdat de oneindige horizon iets van de Eeuwigheid weergeeft. Dát is de meerwaarde van het Hollandse strand; de steeds opnieuw aanrollende golven en die oneindigheid plaatsen je in een groter geheel. Goed voor de geest. Dat uitzicht moet blijven.

Gast

#921

2015-05-30 08:17

Verzet die dingen gewoon iets verder

Gast

#922

2015-05-30 08:23

Gemist worden belangrijke economische, ecologische en duurzaamheidmotieven en in het algemeen onderbouwing van de kosten voor de aanleg en exploitatie van de windmolenparken.

Economische motieven: de windmolens, zoals voorzien voor de kust van Noordwijk , 18,5 km voor de kust, zullen een grote schade toebrengen aan de economie van Noordwijk en van de overige badplaatsen langs de Hollandse kust. Onderzoek heeft uitgewezen dat een substantieel deel van de toeristen wegblijft wanneer de windmolens zo zichtbaar voor de kust geplaatst worden als thans de bedoeling is. Een integrale afweging tussen de reële extra kosten voor het plaatsen (en onderhouden) van de windmolens in "IJmuiden Ver" versus de gemiste opbrengsten uit de toeristen industrie en de daarmee gepaard gaande werkeloosheid in deze sector, bij plaatsing van de windmolens direct voor de kust van Noord- en Zuid-Holland dient alsnog plaats te vinden.
Ecologische motieven: De kust geeft tot dusver een beleving voor de bewoners, bezoekers en toeristen die uniek is. Een weidse horizon met prachtige luchten en ondergaande zon. Deze beleving wordt abrupt voor tenminste 25 jaar teniet gedaan, bij plaatsing van de windmolens voor de kust van Noordwijk. Door plaatsing van de windmolens bij "IJmuiden Ver" wordt de belevingsfactor niet aangetast.

Duurzaamheidmotieven: Het is in brede kring bekend dat windmolens zonder subsidie niet rendabel zijn. Op de lange termijn worden alternatieven voor duurzame energie voorzien die veel rendabeler zijn. Een ingreep in de natuur (en de beleving van de mens ervan) voor 25 jaar, is onverantwoord. Wanneer windmolens toch moeten worden ingezet, doe dat dan op een plaats die ook op lange termijn het minst schade oplevert voor economie, cultuur en natuur.

Kostenmotieven: Er worden veel aannames gedaan in de structuurvisie die niet met ervaringscijfers worden onderbouwd. Nadere onderbouwing van de kosten met ervaringscijfers en uitsplitsing naar de verschillende onderdelen waaruit de kosten bestaan, is nodig. Dan kan ook de afweging voor het alternatief van het plaatsen van het windmolenpark naar IJmuiden Ver worden gemaakt. Dat is nu nauwelijks mogelijk.

Gast

#923

2015-05-30 08:43

gezicht op de windmolens vind ik storend

Gast

#924

2015-05-30 08:58

ik zie de zee en zucht
en voel een glimlach komen
ik adem diep en vlucht
naar vroeger en toekomstdromen
die windmolens in zee
ik vind het meer dan zonde
de schepping is volmaakt
en de vernielzucht doet zijn ronde

Gast

#925

2015-05-30 10:01

Uitzicht gaat weg