MANIFEST: LEEFSTIJL GEZONDHEIDSZORG HET ALTERNATIEF (Petitie Het Roer Moet OM)

ruitjesspinsels
Gast

/ #2

2014-08-07 09:14

Deze petitie is hard nodig. Door het huidige beleid van minister Schippers waarbij zorgverzekeraars steeds meer macht krijgen, zie ik het ervan komen dat we de VS achterna gaan. Michael Moore kan over een paar jaar de documentaire 'Sicko' nog een keer gaan maken, maar dan in Nederland... Dan krijg je alleen goede zorg als je veel geld hebt. En dan doen verzekeraars er alles aan om maar niet te hoeven vergoeden. Dan zijn ze alleen bezig met winst maken, niet met het welzijn van de patiënt. Zorg is geen markt waar gesproken wordt over producten, winst maken en winstuitkering...

Dit jaar heb ik al drie keer te maken gehad met artsen die het hadden over budgetten waardoor bepaalde behandelingen niet zo maar gegeven kunnen worden. Verzekeraars willen dat je eerste allerlei andere dingen probeert voor je in aanmerking komt voor een bepaalde effectieve behandeling. Een traject waardoor je langer met een probleem blijft rondlopen en moet 'dokteren' terwijl die ene behandeling je echt zou kunnen helpen.

Ik proefde bij die artsen de frustratie over het beleid en de verzekeraars.

Het is triest dat artsen in de spreekkamer als het ware met een rekenmachine een gesprek moeten gaan voeren met een patiënt... Alsof een offerte gemaakt moet worden voor de behandeling en het zo goedkoop mogelijk moet ook al is die goedkope behandeling niet de beste.

Het erge van het beleid van Schippers is dat vooral chronisch zieken en gehandicapten de dupe zijn. Ze zijn altijd het eigen risico kwijt en nu is er ook geen goede compensatie meer. Je krijgt als chronisch zieke het gevoel dat je een last bent. Ik ben volledig arbeidsongeschikt geworden door multiple sclerose. Steeds vaker denk ik dat Schippers en de VVD mij liever kwijt zijn want ik ben geen productief lid meer van de samenleving. Ik kost alleen maar geld. En geld is het enige wat telt bij dit kabinet. Mensen zijn producten geworden. De menselijkheid verdwijnt uit de zorg.

En het erge is dat de PvdA hieraan meewerkt en ook D66, CU en SGP. De politici staan mijlenver van de dagelijkse realiteit voor heel veel mensen in dit land. Triest.




Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...