wij gaan vóór windmolens in Mol!

Peter Zimmerman
De auteur van deze petitie

/ #13 Re: Re: Re: Re: En hiermee verspreiden we kernenergie maar dat vertellen we niet...

2014-02-11 22:36

#12: NYMBY - Re: Re: Re: En hiermee verspreiden we kernenergie maar dat vertellen we niet...

voor alle duidelijkheid is deze petitie een burgerinitiatief en niet vanuit Groen. Het bied voorstanders de mogelijkheid hun stem ook te laten horen. Van waar ze ook zijn.

Nogmaals het terrein is ingekleurd als nucleaire zone, ik wil niet denken wat er binnen enkele tientallen jaren zou staan als er nu geen windmolens komen.

Ik vraag mij af hoeveel natuur door autowegen en elektriciteitsmasten , aardgas, uranium en aardolie winning vernield is/wordt?

Of hoeveel bos er gekapt wordt/is om het kernafval te stockeren of om het nieuwe communicatiecentrum te bouwen en andere nucleaire activiteiten uit te voeren op het nucleair terrrein?

Hoeveel bossen zijn er vernield, hoeveel bomen zijn er ziek door zure regen. Hoeveel kankers ontstaan er door luchtvervuiling ,....

hoeveel horizont vervuiling is er door hoogspanningsmasten , buildings, en andere bouwwerken? Ja maar dat is allemaal noodzakelijk zult u misschien denken. Wel hernieuwbare energie en in dit geval windenergie is ook noodzakelijk om een duurzame toekomst in te gaan waar het goed is om te leven voor onze kinderen en kleinkinderen. Waar er nog grondstoffen over zijn, waar er zuiver lucht is. U weegt maar af wat u belangrijk vindt. Ik heb mijn afweging gemaakt.

Het filmpje dat u doorstuurde is informatief maar duidelijk gemaakt vanuit het oogpunt van tegenstanders, wat hun goed recht is, net zoals deze petitie een goed recht is en voorstanders een mogelijkheid geeft om hun stem te uiten.

Ik heb alle begrip voor de tegenstanders om emotionele en andere redenen, ik hoop u ook voor de voorstanders van een duurzame toekomst voor ons nageslacht.

Ik sluit hiermee af en ga niet meer reageren, niet omdat ik uw mening niet respecteer maar om praktische redenen: uw mening is duidelijk, mijn mening is duidelijk.

informatieve sites:

ww.monavzw.be/node/13

ww.monavzw.be/

https://sites.google.com/site/transitiemolenbalen/aardolie

 

Vriendelijke groeten