wij gaan vóór windmolens in Mol!

NYMBY

/ #12 Re: Re: Re: En hiermee verspreiden we kernenergie maar dat vertellen we niet...

2014-02-11 19:06

#11: Peter Zimmerman - Re: Re: En hiermee verspreiden we kernenergie maar dat vertellen we niet...

Bedankt voor uw reactie.

Het is inderdaad zo dat de afgekorte namen (SCK-CEN etc.) vermeld worden bij de petitie alsook hun afname van elektriciteit. Ik zie echter dat er een groot aantal personen van ver buiten onze provincie deze petitie signeren en ik ben er niet van overtuigd dat zij weten waar deze afkortingen voor staan en zeker niet het programma van de genoemde instellingen kennen. SCK heeft als expliciete missie de verdere verspreiding van kernenergie, net datgene waar u en uw partij zo tegen zijn. Met name uw partijgenoot Kristof Calvo heeft specifiek reeds actie ondernomen tegen de geplande bouw van een nieuwe reactor bij SCK (http://www.dirkpeeters.info/2011/09/30/debat-myrrha-de-visie-van-kristof-calvo-groen/) . Dus nu met de steun van Groen  SCK van groene stroom gaan voorzien lijkt een beetje op Greenpeace activisten die vegetarische maaltijden zouden gaan uitdelen aan de Japanse walvisvaarders. Nobel, maar zo verschrikkelijk verkeerd.

Wat in elk geval duidelijk is, is dat hier 8 gigantische windturbines geplaatst worden in een prachtig bos waar momenteel geen enkele activiteit is (ondanks de inkleuring als zone voor nucleaire installaties) en dat het netto effect voor de bevolking en het milieu even groot zou zijn met 4 van deze turbines op een meer voor de hand liggende plaats, zonder de nucleaire sector te gaan subsidiëren.

 

En indien u werkelijk gelooft dat de brandgangetjes van het bos grotendeels voldoende zijn voor het plaatsen van de windturbines, moet u even naar deze reportage uit Duitsland kijken:

http://www.zdf.de/ZDFmediathek/beitrag/video/2011516/Aergernis-Windrad.html%23/beitrag/video/2011516/Aergernis-Windrad#/beitrag/video/2011516/Aergernis-Windrad

Dit geeft een reële kijk op windturbines van 200m, waar wij hier in Vlaanderen nog geen enkele ervaring mee hebben. U zal merken dat per dergelijke windturbine minimaal 2 voetbalvelden aan bomen sneuvelen. En ik ben werkelijk benieuwd hoe u het herstel van het bos ziet, gezien deze windturbines maar een levensduur hebben van maximaal 20 jaar.