RedhetIJssportcentrumEindhoven
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Nog even en Eindhoven is een stad zonder voorzieningen. Uitgekleed zwembad, geen ijsbaan en geen muziekschool meer. Blij dat ik op tijd vertrokken ben uit Eindhoven. Hebben mijn kinderen jarenlang met plezier op de baan geschaatst maar zullen mijn kleinkinderen het elders moeten leren.
Ik ben tegen de sluiting van het IJssportcentrum. Waarom?
- Er zijn geen alternatieven voor ijssporten in de regio
- Eindhoven heeft een regionale functie als 5e stad van Nederland en ontneemt hiermee heel veel Nederlanders (en bijv. expats) de kans te schaatsen (schaatsen is onze cultuur!)
- Er is niet voldoende gekeken naar commerciële oplossingen voor het financiële probleem (denk aan de vele multinationals in deze stad, 1 euro parkeervergoeding, en de andere aangedragen ideeën waar in de afgelopen jaren niets mee gedaaan is). Eindhoven heeft haar verantwoordelijkheid in deze niet genomen en kan dit niet op de burgers afschuiven!!
- De cijfers op basis waarvan dit voorgenomen besluit genomen is zijn niet transparant, naar alle aannemelijkheid niet valide en moeten opnieuw nagerekend worden. Hiervoor is tijd nodig! Maar deze tijd wordt niet genomen.
- Sluiting is kapitaalvernietiging! In stand houden ijsbaan kan zonder noemenswaardige investeringen, mits efficiënt geexploiteerd. En denk ook aan de bijdragen van Ir. Otten en Spaarselect uit het verleden.
In Antwerpen hebben wij een paar jaar geleden deze situatie ook gehad. Toen hebben alle verenigingen (ijshockey, kunstschaatsen) zich verenigd. We hebben toen met een 350 leden in onze clubkleuren een petitie gehouden in de buurt van het centrum van Antwerpen (Groenplaats). Op nog geen paar uur tijd hadden wij 15.000 handtekeningen. Je staat versteld welke reacties je krijgt ... "hier heb mijn toekomstige vrouw nog leren kennen", "natuurlijk mag dit niet dicht ... een schande", etc ...
Kortom maak jullie zichtbaar, en laat jullie horen in de media, etc ... Politici komen graag in het nieuws met enkel positieve dingen.
Er is toen een scenario gevonden met de stad Antwerpen, dat het beheer van de ijsbaan gedeeltelijk door de clubs zou gedaan worden. Hierdoor kon men personeel uitsparen (spijtig voor deze mensen). Maar het resultaat was er, ijsbaan open en besparingen voor de stad ... (misschien zijn Belgen wel iets diplomatischer dan Nederlanders ;-) ).
Echter ... doe alles vlug ... sommige van onze leden hebben toen zekerheid gezocht en ledenaantallen zakten ... met als gevolg sportieve moeilijkeden. Echter na enkele jaren later staan we er terug. Antwerp Phantoms hebben dit jaar de beker van België en het kampioenschap gewonnen. I (WE)'ll be back !!!!!! ... en volhouden, de aanhouder wint ... Veel succes.
Eindhoven is het aan zijn stand en grootte verplicht om een compleet sportaanbod te handhaven.
Het was voorspelbaar dat na Eindhoven, Nijmegen..Breda..Tilburg teveel van het goede zou zijn.
Een ijsbaan die per jaar 2.3 miljoen kost en maar 1.2 opbrengt moet dicht. Totaal mee eens
Echter hoe komen ze aan die cijfers? En kloppen ze wel.
Als je alle verhalen leest en je gaat wat optellen en aftrekken dan kom ik op een tekort van een goede 400.000 euro per jaar en niet 1.1 miljoen zoals de gemeente zegt.
400.000 euro per jaar aan subside is nog veel. Dus ga proberen de inkomsten omhoog te brengen, en al veel mensen hebben aangegeven hoe dat kan. En probeer de kosten te drukken, en ook daar heb ik al veel oplossingn van gezien.
Als dit allemaal wordt toegepast dan kan de ijsbaan open blijven en zo goed als neutraal draaien.
Probleem opgelost
Re:
Wij Eindhovenaren willen de ijsbaan niet missen
| This discussion has been closed. |