RedhetIJssportcentrumEindhoven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie RedhetIJssportcentrumEindhoven.


Gast

#726

2015-05-01 07:19

Eindhoven sportstad? Eindhoven 5 de stad van Nederland? Makkelijke bezuinigingsprooien zoeken. Slappe politiek.

Gast

#727

2015-05-01 07:40

ben TEGEN sluiting prachtige ijsbaan!!!

Gast

#728

2015-05-01 07:56

Om lekker te kunnen blijven schaatsen met vrienden.

Gast

#729

2015-05-01 09:19

Een overdekte ijsbaan in de regio moet toch mogelijk blijven! Het lijkt mij dat er een modus gevonden moet kunnen worden dat de ijsbaan "met "regionaal" geld mede-gefinancieerd kan worden..

Gast

#730

2015-05-01 09:47

Nog even en Eindhoven is een stad zonder voorzieningen. Uitgekleed zwembad, geen ijsbaan en geen muziekschool meer. Blij dat ik op tijd vertrokken ben uit Eindhoven. Hebben mijn kinderen jarenlang met plezier op de baan  geschaatst maar zullen mijn kleinkinderen het elders moeten leren.


Gast

#731

2015-05-01 10:17

Omdat mijn zoon ijshockey speelt en zijn sport steeds verder zie afbrokkelen

Gast

#732

2015-05-01 10:35

De ijsbaan moet blijven!

Gast

#733

2015-05-01 10:51

Anders verliest mijn zus haar hobby!
Eindhoven Pinguïn

#734

2015-05-01 11:01

Ik ben tegen de sluiting van het IJssportcentrum. Waarom?

- Er zijn geen alternatieven voor ijssporten in de regio

- Eindhoven heeft een regionale functie als 5e stad van Nederland en ontneemt hiermee heel veel Nederlanders (en bijv. expats) de kans te schaatsen (schaatsen is onze cultuur!)

- Er is niet voldoende gekeken naar commerciële oplossingen voor het financiële probleem (denk aan de vele multinationals in deze stad, 1 euro parkeervergoeding, en de andere aangedragen ideeën waar in de afgelopen jaren niets mee gedaaan is). Eindhoven heeft haar verantwoordelijkheid in deze niet genomen en kan dit niet op de burgers afschuiven!!

- De cijfers op basis waarvan dit voorgenomen besluit genomen is zijn niet transparant, naar alle aannemelijkheid niet valide en moeten opnieuw nagerekend worden. Hiervoor is tijd nodig! Maar deze tijd wordt niet genomen.

- Sluiting is kapitaalvernietiging! In stand houden ijsbaan kan zonder noemenswaardige investeringen, mits efficiënt geexploiteerd. En denk ook aan de bijdragen van Ir. Otten en Spaarselect uit het verleden.

 

 


Gast

#735

2015-05-01 14:48

Belachelijk dat ijssport centrum weg moet. Ga moderniseren zodat het energieverbruik en dus de kosten omlaag kunnen en maak de tarieven gewoon betaalbaar voor iedereen dan komen er vanzelf meer mensen.Deze ijsbaan is van Eindhoven en hoort thuis in Eindhoven en in de Genneper Sportparken.

Gast

#736

2015-05-01 15:32

Het zo van de gekke zijn, dat de zgn. Sportstad Eindhoven met meer dan 200.000 inwoners zijn ijssportcentrum zou sluiten. Duidelijker kunnen wij niet zijn.

Gast

#737

2015-05-01 15:48

Eindhoven mag de ijsbaan niet sluiten omdat de technologie verouderd is. Samen met TU/e, Fontys, Summa en het bedrijfsleven moet een duurzame oplossing worden gecreëerd om ijsbaan en zwemcentrum energetisch aan elkaar te koppelen.

Gast

#738

2015-05-01 17:38

Ik maak iedere week gebruik van de ijsbaan. Train ieder jaar voor lange afstandstochten op natuurijs. Niet alle sportbeoefening is alleen een geldkwestie.

Gast

#739

2015-05-01 20:36

Een voorstel voor sluiting van het IJssportcentrum zonder kennis van de afspraken van enkele jaren geleden, zonder overleg met de verenigingen en zonder de juiste cijfers en afweging van alternatieven is onwaardig voor Eindhoven en een dolksteek voor de ijsverenigingen met veel leden.

Gast

#740

2015-05-01 20:45

Sluiting van de ijsbaan in Eindhoven zal het einde betekenen voor de wedstrijd afdeling van onze schaatsclub Thialf in Schijndel.

Gast

#741

2015-05-01 22:06

Ik ben vorig jaar begonnen met schatsen. Nu ben ik een lid van Eindhovense Bandy team. Ik begrijp het helemaal niet waarom gemeente en lokale ondernemingen (denk bijv. over Philips de grootste supporter van PSV - wat hebben zij gedaan voor ijssporten in Eindhoven???) altijd geld kunnen vinden voor voetbal. Ik zal een beetje meer balans verwachten en meer ondersteun voor andere disciplines.

Gast

#742

2015-05-02 05:16

Net zoals Philips op 'ons' PSVshirt hoort, hoort de ijsbaan bij 'onze' stad Eindhoven!

Gast

#743

2015-05-02 06:22

In Antwerpen hebben wij een paar jaar geleden deze situatie ook  gehad. Toen hebben alle verenigingen (ijshockey, kunstschaatsen) zich verenigd. We hebben toen met een 350 leden in onze clubkleuren een petitie gehouden in de buurt van het centrum van Antwerpen (Groenplaats). Op nog geen paar uur tijd hadden wij 15.000 handtekeningen. Je staat versteld welke reacties je krijgt ... "hier heb mijn toekomstige vrouw nog leren kennen", "natuurlijk mag dit niet dicht ... een schande", etc ...

Kortom maak jullie zichtbaar, en laat jullie horen in de media, etc ... Politici komen graag in het nieuws met enkel positieve dingen.

Er is toen een scenario gevonden met de stad Antwerpen, dat het beheer van de ijsbaan gedeeltelijk door de clubs zou gedaan worden. Hierdoor kon men personeel uitsparen (spijtig voor deze mensen). Maar het resultaat was er, ijsbaan open en besparingen voor de stad ... (misschien zijn Belgen wel iets diplomatischer dan Nederlanders ;-) ).

Echter ... doe alles vlug ... sommige van onze leden hebben toen zekerheid gezocht en ledenaantallen zakten ... met als gevolg sportieve moeilijkeden. Echter na enkele jaren later staan we er terug. Antwerp Phantoms hebben dit jaar de beker van België en het kampioenschap gewonnen. I (WE)'ll be back !!!!!! ... en volhouden, de aanhouder wint ... Veel succes.


Gast

#744

2015-05-02 07:32

Ik schaats er zelf al vele jaren met plezier. En het kan toch niet zo zijn dat een van de topsteden (en nog wel een universiteitsstad) in topschaatsland Nederland zijn ijsbanen sluit!

Eindhoven is het aan zijn stand en grootte verplicht om een compleet sportaanbod te handhaven.

Gast

#745

2015-05-02 10:10

te gek voor woorden,de waanzin van de dag regeert hier!

Gast

#746

2015-05-02 13:54

Voor behoud van ijsbaan Eindhoven...Eindhoven wordt de dupe van gemeentelijk wanbeleid. Politici kicken op hun nalatenschap na hun politieke carriere, let wel van gemeenschapsgeld.
Het was voorspelbaar dat na Eindhoven, Nijmegen..Breda..Tilburg teveel van het goede zou zijn.
Peter Touw

#747

2015-05-02 16:23

Een ijsbaan die per jaar 2.3 miljoen kost en maar 1.2 opbrengt moet dicht. Totaal mee eens

Echter hoe komen ze aan die cijfers? En kloppen ze wel.

Als je alle verhalen leest en je gaat wat optellen en aftrekken dan kom ik op een tekort van een goede 400.000 euro per jaar en niet 1.1 miljoen zoals de gemeente zegt.

400.000 euro per jaar aan subside is nog veel. Dus ga proberen de inkomsten omhoog te brengen, en al veel mensen hebben aangegeven hoe dat kan. En probeer de kosten te drukken, en ook daar heb ik al veel oplossingn van gezien.

Als dit allemaal wordt toegepast dan kan de ijsbaan open blijven en zo goed als neutraal draaien.

 

Probleem opgelost

 


Gast

#748 Re:

2015-05-02 16:27

#743: -  

 Vandaag 2-5 zijn we de stad in gegaan, 500 handtekeningen opgehaald.

Volgende week weer.


Gast

#749

2015-05-02 17:10

In Amsterdam hebben ze het Maagdenhuis er voor bezet. Het rendements- denken. Met de ijsbaan onderscheidt Eindhoven zich op een positieve manier van veel andere steden, het maakt een statement. Eindhoven is meer dan de zoveelste voetbalstad. Een ijsbaan is niet rendabel, maar bepaalt wel mede het sportgezicht van Eindhoven.

Gast

#750

2015-05-02 17:19

Beste ambtenaren, kies eens niet de makkelijkste weg. Natuurlijk moet het huishoudboekje kloppen, maar je gaat een unieke voorziening toch niet afbreken. Kortzichtig en gemakzuchtig. Bedenk liever wat plannetjes om de kosten van de ijsbaan wat te drukken, zoek wat sponsors, organiseer er eens wat andere activiteiten, kortom doe wat positiefs!
Wij Eindhovenaren willen de ijsbaan niet missen