Laat de verzekeraars de Freestyle Libre vergoeden!
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Als diabeet nu reeds 37 jaar en sinds kort aan de pomp ervaar ik veel ongemakken door het vele vingerprikken maar ook gevoelsmatig ervaar ik ongemakken wanneer je uit eten bent voel je de ogen op je gericht wat je aan het doen bent of opmerkingen krijgt gatver bloed je hebt toch geen enge ziekte dit soort pijnlijke ongemakken zijn te vermijden met de freestyle gun ons ook een " normaal" leven we lopen al tegen zoveel ingemakken aan. overigens ben ik nog gelukkig complicatievrij maar dat terzijde.
3-4 maal per dag Bloedprikken;
3-4 maal per dag insuline injecteren;
Plus de complicaties in al die jaren, dit apparaat kan het functioneren, de MEDISCHEKOSTE maar bovenal het LEVENSGENOT beïnvloeden !!
Nu wel een pomp maar geen aangepast meetsysteem en dat na 76.650 maal prikken. (Zo gaat dat in de 21eeuw)
Ik heb deze petitie getekend omdat het gebruik van de Freestyle Libre een diabeet een heleboel vrijheid geeft. Niet meer 7-8 x prikken op een dag maar een keer of 3. Veel beter inzicht in bloedsuikers, dus betere regulatie dus (hopelijk) minder complicaties. Dit is weer goed voor de verzekeraars, want minder zorgkosten.
Ik heb nu 45 jaar diabetes type 1 en mijn vingertoppen zijn 'aan gort'. Compleet kapot geprikt. Ik gun mijn vingers en mijzelf een beetje rust.
De freestyle libre zou ons dat geven wat de naam al zegt, een stukje vrijheid.
| This discussion has been closed. |