MANIFEST: LEEFSTIJL GEZONDHEIDSZORG HET ALTERNATIEF (Petitie Het Roer Moet OM)
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Zorgen voor een zwaargehandicapte man met ernstige spierziekte met beademing. Dus 24/7 zorg.
En de zorg wordt uitgeknepen.
Het beleid is niet meer op mensen gericht,maar op cijfertjes.
Medicijnen voor mij zijn vreselijk duur. En voor mijn man kost de wekelijkse baxter 34 euro.We staan nu al aan de 600 Euro bij het ziekenfonds voor eigen bijdrage..Daar bij gaat mijn man 2 dagen per week naar een zorgboerderij. Kosten zijn ook 20 euro per week.Als volgend jaar de zorgbijdrage weer duurder gaat worden kunnen wij ze niet meer betalen.
Schijnwereld
Ik ben ooit hulpverlener geworden omdat mijn kracht ligt in het geven van aandacht en ik houd van de processen die mensen doormaken. Ik zie de mens door alle beperkingen heen. In de 25 jaar is de grootste verandering de administratie en registratie geweest want het contact met clienten is niet zo veel veranderd.
Had ik 20 jaar gelden met gemak 6 huisbezoeken of kantoobezoeken per dag, nu zijn het er hooguit 2. Door de komst van de computer dacht men dat het allemaal efficiënter kon, de cijfers moesten boven tafel komen en dit is dan nu het resultaat.
De wereld moet in de computer gestopt worden kennelijk en het resultaat is dat er een schijnwereld ontstaat. Er wordt een laag over de wereld heen gelegd en de echte wereld bestaat niet meer. Het is als in de grot van Plato. We kijken naar de schaduwen op de wand en de echte wereld bevindt zich buiten de grot maar die kunnen we niet waarnemen want dat speelt zich buiten ons gezichtsveld af.
het maakt me verdrietig.
Daar hebben we inmiddels voldoende voorbeelden van. Het is als een schip op ramkoers...
| This discussion has been closed. |