Behoud Natuur Paddepoel / Selwerd "Stop Kap bomen "
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Om de verkeersdrukte op de eikenlaan te beperken hadden ze een afrit vanaf de ringweg selwerd moeten maken.... als wij naar huis willen kunnen we niet anders dan afslag paddepoel nemen dus via de eikenlaan de wijk selwerd in.... misschien nog een optie ???
Re:
Yo heb je wel eens tijgers gezien? Die zijn ook natuur! Is toch niet onze schuld dat de bomen geen tijgers hebben...
Alternatief plan
Ik ben het eens dat de bomen behouden moeten blijven. Red de bomen tegen de wrede fietsers! Kom in verzet!
Laten we om de bomen te behouden de flats slopen en hier het fietspad maken. Op deze manier kunnen de fietsers naar en van Zernike reizen en blijven de bomen behouden.
Er zijn prima, ook nog eenrichting fietspaden langs Eikenlaan en Zonnelaan. Indien fietspad langs Noordelijke ringweg gewenst is realiseer dat dan op het Zernike campus en niet over het voetpad dat pal langs de flats aan de Planetenlaan loopt, wat niet alleen verlies van veel groen en het enige wandelpad betekent maar ook nog eens geluidsoverlast geeft.
Als de actievoerders zo begaan zijn met de bomen moeten ze misschien hun rotzooi ook fatsoenlijk opruimen. Lees: punaises en stukken papier uit de bomen.
Een keer of duizend ben ik wel met de stroom meegegaan, honderden keren tegen de stroom in. Sinds de tijd dat ik leerde fietsen heb ik er nooit meer een botsing gehad, en vrijwel nooit heb ik een botsing gezien. Zelfs als er veel ongelukken zouden plaatsvinden heeft het verbreden van het fietspad alleen zin omdat de studenten met zijn drieën naast elkaar gaan fietsen en zich vervolgens niet meer om anderen bekommeren. Dat is het probleem. Daar moet iets aan gedaan worden.
Overigens zijn er ook veel studenten die zich wel gewoon netjes gedragen in het verkeer.
Re: Belachelijk
Ten eerste: Wat men veel te weinig doet in de politiek is het scheiden van feiten en meningen.
Dat de mening uitgedrukt in deze petitie is onderbouwd door dubieuze feiten, en in dubieuze, slecht leesbare taal geschreven is, doet niets af aan de mening, maar zeker wel aan de petitie.
Ik steun daarom deze petitie niet.
Maar er is geen reden om iedereen die de bijbehorende mening aanhangt over één kam te scheren en zelfs te beledigen door te suggereren dat ze alleen tegen de verbreding zijn om studenten te pesten. Dat soort argumenten komt laf en dom over; wat kun je hier tegenin brengen?
Toch probeer ik het maar: Ik ben een student. Ik heb heel, heel vaak (toch minstens 1000 keer) op de Zernikeroute gefietst, zowel met de route mee als er tegenin. Ik ben tegen de verbreding van het fietspad - of in ieder geval tegen een verbreding die bomenkap noodzakelijk maakt. Ik acht dit niet nodig omdat ik vrijwel nooit een botsing heb gezien, laat staan gehad, en omdat ik vind dat studenten zich veel netter kunnen gedragen op deze route, waardoor 90% van de botsingen die er plaatsvinden waarschijnlijk ook nog eens vermeden kan worden. Laat ze daar maar eens een artikel in de UK over schrijven.
Overigens heb ik nooit in de file gestaan op de Zernikeroute.
Re:
De rest van de fietsdpaden blijven niet onveranderd. Het maakt deel uit van de 'slimme routes' van het centrum naar het Zernike en Park Selwerd heeft het smalste fietspad op dit traject.
| This discussion has been closed. |
Met name het aanleggen van fietspaden waar weinig gebruik van gemaakt zal gaan worden wegen dan niet op tegen het natuurbelang