Behoud Natuur Paddepoel / Selwerd "Stop Kap bomen "


Gast

#1

2016-02-17 19:18

Wekelijks kom ik over het pad en het is breed genoeg.Geen bomen kappen dit is zeer slecht voor Selwerd en ons mooie park. Wie heeft dit verzonnen,iemand achter een bureau die waarschijnlijk zelf niet eens in Selwerd woont.stop hiermee!!!!!
Maaike Biest

#2

2016-02-18 12:24

Ik heb een beter plan. Ga overleggen met de RUG en HANZE op Zernike over de mogelijkheid roosters aan te passen: sommige opleidingen starten iets eerder en andere iets later - of ze draaien 'shifts' voor avond en ochtendmensen. Daarbij een'kerntijd vastleggen waarin iedereen wel samen an overleggen enz, maar heerlijktoch als je de ochtendlijke uren of de schermetijd even voo rjezelf zaken rustig kunt voorbereiden of afwerken. Klinkt misschien vergezocht maar dat zou nou echt een creatieve oplossing zijn. Niet de infrastructuur aanpassen aan gedrag, maar OMdenken! Ook nog een unique selling point voor Groningen: de stad waar je je bioritme mag volgen! En biokwaliteit van de natuur behouden blijft. Wij willen zuurstof!


Gast

#3

2016-02-18 14:45

We wonen net naast een snelweg. De bomen bieden nog een soort vangnet tegen het fijnstof in de lucht. Waarom een onnodig stukje natuur verwijderen? 20 meter verder ligt al een gloednieuw fietspad, breed genoeg. Een RONDUIT BELACHELIJK PLAN!!!!!

Gast

#4

2016-02-19 05:20

De gemeente Groningen heeft ernstige last van tunnelvisie. Weigeren in overleg te treden met buurtbewoners en andere belanghebbenden. Verspillen gemeenschapsgeld, hebben 4 jr. geleden het park voor meer dan een ton ecologisch opgewaardeerd om het nu voor nog veel meer weer af te breken. 300mtr Fietspad wordt verbreed terwijl de rest van de fietspaden onveranderd blijven, wat is daar in godesnaam de toegevoegde waarde van?
Fivel

#5

2016-02-19 10:45

Ik fiets dagelijks in de ochtendspits tegen de stroom fietsers in. Levensgevaarlijke onderneming, vanwege  het gedrag van de voornamelijk studenten. Een keer zelfs een frontale botsing gehad op de kruising bij het crematorium. Vele malen ging het bijna mis. Alle kruispunten, bochten, putdeksels vormen gevaarlijke situaties door de blind voortrazende stroom fietsers die geen rekening houden met andere gebruikers van het park.

Mijns inziens moeten al die fietsers niet over één weg door het park worden geleid, maar over verschillende wegen door de stad.

De bomen moeten blijven!


Gast

#6

2016-02-19 16:49

Reden in brief duidelijk genoeg,!

Gast

#7

2016-02-19 20:25

ik, en veel anderen ook, genieten van deze bomen en het groen. Ik vind het schandalig dat ze gekapt worden - al helemaal voor omwonenden! Idd, leid fietsers langs verschillende routes ipv deze ene.

bak

#8

2016-02-21 13:30

Laat nou het laatste stukje groen nou niet vernielen groningen wil toch een groene stad zijn ?

Miss Rich

#9

2016-02-22 10:38

Tijdens de ochtend en middag spits is het inderdaad onveilig op de fiets strook, niet alleen voor fietsers, maar ook voor de rustige hond-uitlaters of wandelaars. Dus er moet wel degelijk iets aan het fietspad worden gedaan. Het is een mooi streven van Groningen om de infrastructuur voor fietsers te verbeteren, maar ik vind ook de opoffering van zoveel bomen erg zonde. Hoe kunnen we de gemeente op andere gedachte brengen? Dit moet slim worden aangepakt, in plaats van boos reageren, lijkt me.


Gast

#10

2016-02-22 11:24

Omdat ik het heel belangrijk vind, dat er zoveel mogelijk groen blijft in de stad . Het is ook een kostenbesparing en het geld kan besteed worden aan andere zaken die een beter doel dienen!

Gast

#11

2016-02-22 11:31

Gemeente weet niet waar ze met ons belastinggeld heen moeten, kan ook wel als het van een ander is,aar alles hoeft niet boor die fietsers/studenten hoor, laat ze maar lopen.

Gast

#12

2016-02-22 12:09

Natuurgebieden moeten zo weinig mogelijk doorsneden worden door wandel- en fietspaden!

Gast

#13

2016-02-22 12:13

Omdat de natuur daar moet blijven en de gemeente Groningen ééns écht beleid moet gaan maken

Gast

#14

2016-02-22 12:14

Er moet niet worden getornd aan de schaarse stukjes natuur die we hier in de stad hebben. Die moeten we juist koesteren. Het geld kan vast ergens beter besteedt worden!
#2

#15 Re:

2016-02-22 12:26

#1: -  

 gevaarlijk, small en te druk fietspad

 

uitstekend dat ze het verbreden! de bomen komen wel weer ergens anders terug. 


Gast

#16 Fietspad selwerd

2016-02-22 12:40

Het is toch belachelijk dat alles wordt gekapt voor een fietspad. Uit eindelijk schiet je er niets mee op. Ze kunnen in het park wel een 5 mtr breed pad maken, maar hoe gaat het na het park dan? Hier ligt geen 5 mtr breed pad, waardoor het daar gaat stagneren. Zal daar een lekkere rommel worden. Dit park heeft zoveel gekost en nu kan alles zo weg. Het is een prachtig park, dat moet je niet kapot maken, waarom haal je de midden berm niet weg aam de zonnelaan, kun je daar een breed pad maken!!


Gast

#17 Re: er wordt niet boos gereageerd alleen de dieren en bomen kunnen zelf niet voor zich zelf op komen

2016-02-22 12:40


Gast

#18 Re: Re: ja elk fietspad is te smal als je met zijn vieren naast elkaar gaat fietsen

2016-02-22 12:42

Bak

#19 Re: Re: en trouwens dit is een petitie voor iedereen die voor onze plannen zijn niet tegen !!!

2016-02-22 12:57

 

Re: Re: en trouwens dit is een petitie voor iedereen die voor onze plannen zijn niet tegen !!!


Gast

#20

2016-02-22 13:31

Waarom is de vraag....omdat ik in de Morgensterflat woon aan de Eikenlaan kant ,bij de stoplichten en als ik dan zie hoe het verkeer stagneert op bepaalde tijden dan zou hier en groot probleem kunnen komen i.v.m.de veiligheid van de mens. Ten eerste wordt er vergeten dat hier de ambulances heel vaak langs gaan net zo als de brandweer...die nu al moeite hebben om er doorheen te komen en als de fietsers hier voorrang krijgen dan zie ik binnen de kortste keren slachtoffers vallen en dan hoop ik niet dat ik achter het stuur zit. Fietsers kijken niet uit. Hebben de telefoon in de handen en oordoppen in...zijn dan verkeersvreemd.Ten tweede....als er iets bij het zwembad gebeurd...Hoe snel kan de brandweer er langs of doorheen komen. ..ook de kerkbezoekers die naar het Selwerderhof gaan.kunnen die nog fatsoenlijk de stoet volgen ?Dan het mooie ecologisch park....wat blijft ervan over...nu kan je daar nog "fatsoenlijk" wandelen met de kinderen en honden. ..ook de scootmobiels komen daar langs het voetpad.Dan de bomen die gekapt moeten worden...die zijn er geplaatst voor het zuurstof in de lucht omdat ze in een wijk staan. Ik kan nog veel meer opnoemen...nachtelijk verkeersoverlast van motoren ,scooters en brommers....wat er nu ook al is....Dit wordt dan alleen maar erger.Dus laat ons park een gezellig park blijven met weinig verkeersoverlast en een mooi bloem en dierenrijk blijven.Waar zomers een grote gezelligheid is qua socialiteit van jong en oud en waar geen plek komt voor fietsenstallingen van de studenten zoals in het Noorden plantsoen. Dat zou erg zijn voor de leefomgeving van de ouderen in de buurt.

Gast

#21

2016-02-22 13:51

Als de fietsers zich aan de verkeersregels houden is het huidige fietspad breed genoeg. Als het fietspad nog breder wordt gaat men straks met vier naast elkaar rijden! Ten koste van de bomen.

Gast

#22

2016-02-22 18:26


Volkomen mee eens! Behoud het kleine beetje natuur in Paddepoel!

Gast

#23

2016-02-22 19:03

Omdat het groen in het park behouden moet worden!!!!!!

Gast

#24

2016-02-22 20:16

Er zijn genoeg fietspaden in het park, om daar ook nog een fietspad van 4 meter te plaatsen en daarvoor ook nog bomen gaan kappen vind ik belachelijk. Een park is een park en dat moet zo blijven!

Gast

#25

2016-02-22 20:37

Ik vind dat de stad zuinig moet omgaan met de natuur, ik heb begrepen dat er veel vogels waaronder uilen in dit gebied wonen, die moet je koesteren en niet verjagen voor een fietspad.