Stop voordracht Guido van Woerkom

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop voordracht Guido van Woerkom.

Antizeiker

#101 Re:

2014-05-31 15:07

#90: -

Ben je eigenlijk niet gewoon een ontzettende zeiekerd? Zeker ook tegen zwarte piet?

Kwiebus Treiter

#102 Allochtonen in de Kampioen gezien?

2014-05-31 15:08

Van Woerkom is totaal ongeschikt voor deze funktie. Heeft iemand wel eens een donkere of allochtone mede nederlander als onderwerp in de Kampioen zien staan? Van Woerkom heeft dit steeds tegen gehouden.

Gast

#103 Re:

2014-05-31 15:08

#2: Mazigh -

Ik gun je eerder dokter Mengele!

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2014-05-31 15:09



Gast

#105

2014-05-31 15:11

Schandalig dat hij nog de gelegenheid heeft gekregen van Pauw & Witteman om zijn verschrikkelijke uitspraken te bagatelliseren.

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2014-05-31 15:22


Richard

#107 Re:

2014-05-31 15:24

#19: -

Hangt er van af wat wordt verstaan onder "we".

Het mag toch zolangzamerhand duidelijk zijn dat stukje bij beetje steeds meer macht wordt toebedeeld aan de rijke elite.

In deze maatschappij, waar de tweedeling willens en wetens bewust wordt gecreëerd / in stand wordt gehouden, is de benoeming van deze meneer een logisch gevolg. Door middel van het benoemen van iemand die bevooroordeeld is zorg je ervoor dat, in het geval van een conflict, je toch aan het langst eind trekt als overheid. Deze meneer zie ik niet zoals zijn voorganger ook maar enige vorm van neutraliteit betrachtten. Voor zover neutraliteit bestaat overigens maar dat is een andere discussie.

De, steeds groter wordende groep, 2e rangs burgers moet de mond worden gesnoerd en in toom worden gehouden want kritiek op beleid of de overheid is maar lastig. Dat deze kritiek steeds groter en luider wordt zien ze uiteraard zelf ook en dus moet er voor worden gezorgd dat dit soort strategisch belangrijke posities, wordt ingenomen door mensen die met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid in ieder geval niet op gaat komen voor de 2e rangs burger.

Maar ja als je onder "we" de meerderheid in Nederland bedoeld dan ben ik bang dat dit inderdaad is wat "we" willen want anders zouden "we" wel anders hebben gestemd.


Gast

#108

2014-05-31 15:35

een oud-lobbyist als de heer van Woerkom met weinig gevoel voor diplomatie lijkt me niet de aangewezen persoon voor deze functie.

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2014-05-31 15:46



Gast

#110

2014-05-31 15:50

Goed initiatief! Laat je niet in een hoek drukken. En niet alleen Marokkaanse Nederlanders zijn tegen deze voordracht. Ook Nederlandse Nederlanders zien die van Woerkom als Nationale ombudsman niet zitten.

Gast

#111 Van Woerkum

2014-05-31 15:50

Van Woerkum (en de organisatie waarvoor hij nu werkt) handelt onethisch. Toen zijn naam viel toen de nieuwe Ombudsman werd bekendgemaakt dacht ik 'Waar moet het met Nederland naartoe'? Dit is niet de man die deze eervolle positie kan en mag bekleden.

Gast

#112

2014-05-31 16:03

Schandelijke uitspraak. Bovendien mag ik lijden dat zijn vrouw zelf wel kan uitmaken in welke taxi ze stapt. De 19e eeuw is echt al eventjes voorbij.

Gast

#113

2014-05-31 16:09

Een persoon die straks ONAFHANKELIJK en integer zaken moet gaan behandelen als Ombudsman kan niet iemand zijn die zich zo heeft uitgelaten over een bevolkingsgroep binnen Nederland. Het gaat hier immers om één van de grootste bevolkingsgroepen (naast de autochtone Nederlanders) binnen Nederland.
Marco M.

#114 Re:

2014-05-31 16:11

#1: -

Wat een onzin. Als we iedereen gaan afrekenen op uitspraken uit het verleden, dan kunnen we ook diverse Nederlanders van Marokkaanse afkomst gaan veroordelen. Hoe speel je Geert Wilders in de kaart? Juist, met dit soort acties!


Gast

#115

2014-05-31 16:24

Zijn reactie op de zaak destijds was heel erg magertjes - een volkomen gratuit excuus achteraf, met een laf smoesje over taalbarrière. Leugenachtig, geen maatschappelijke antenne [of een heel erg enge] en ook nu nog zeggen dat het daarmee afgedaan is. Dat is nog arrogant ook. Next!
EB010

#116

2014-05-31 16:47

Ik begrijp nu waarom hier alleen juichende reacties staan over deze actie en louter berichten gericht tégen de heer Van Woerkom. Misschien dat de opsteller van deze petitie van tevoren kan melden dat slechts hem welgevallige berichten zullen blijven staan. Wat dat aangaat lukt het diegene aardig zich als een PVV'er te gedragen; kritiek is goed, maar alleen zolang het hemzelf niet treft.
AUTEUR

#117 Re:

2014-05-31 16:50

#116: EB010 -

ja, alle reacties die niet aanstaan worden verwijderd...reacties die ongepast zijn, racistische of discriminerend worden weg gehaald.

Maik_SGP

#118 Wat een onzin petitie

2014-05-31 16:58

Vergeven en vergeten is er bij jullie haatzaaiers dus niet bij.

Het motto is dus blijkbaar

Eens een crimineel altijd een crimineel

eens een racist altijd een racist.

Kom op zeg het gaat om een opmerking van 4 jaar geleden welke teruggenomen is en waarvoor excuses zijn aangeboden.

Daar komt bij dat daarvoor geen rechtzaak is geweest destijds en hij nooit vervolgt is tot schuldig aan racisme.

Blijkbaar is vergeven en vergeten niet mogelijk in jullie cultuur.

Deze man is een goede ANWB directeur geweest en zou ook een goede ombudsman kunnen zijn.

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2014-05-31 16:59



Gast

#120

2014-05-31 17:00

Het is van enorm belang dat iedereen in Nederland de nationale ombudsman kan vertrouwen en het gevoel heeft dat die onpartijdig zal omgaan met klachten. De uitlating in 2010 van DHr van Woerkom over Marokkaanse taxichauffeurs getuigt van totale ongeschiktheid voor deze zeer belangrijke functie.

Gast

#121

2014-05-31 17:08

vraag me af in welke land leven we?!

Gast

#122 rasicc

2014-05-31 17:08

vraag me af in welke land en tijd leven we?
Kees R.

#123 flapdrol

2014-05-31 17:12

Van Woerkom is voor mij voornamelijk een man met de uitstraling van een pak vla die als baas van de ANWB weinig body aan die functie gaf. Als zodanig is hij ongeschikt als ombudsman. Nog los van een rare opmerking over taxi's en Marokkanen.

Gast

#124

2014-05-31 17:25

ben het helemaal me eens, een ombudsman hoort absoluut neutraal te zijn en ieder burger van welk achtergrond dan ook te respecteren zodat ook hij zelf gerespecteerd kan worden.
J.G.

#125 Prima ombudsman

2014-05-31 17:45

Excuses zijn reeds aanvaard.
En als 1 volk wordt gediscrimineerd dan zijn het de nederlanders wel!!