Red de Berendrechtse polder

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Red de Berendrechtse polder.

gast

#101 Re: Re: Re:

2014-04-18 21:37

#47: Kies een pseudoniem - Re: Re:

blijkbaar kunnen we nog heel veel leren van onze noorder buren ivm groen !

T

#102 Alternatieven

2014-04-19 06:53

Er zijn toch alternatieven? Ik herinner me dat Mieke Vogels, toen ze schepen was, samen met een van de eigenaars het initiatief nam voor een traditionele. Landbouw en veeteelt, gepaard aan recreatie. Zij gaf de toelating tot de bouw van de manege die nu moet gesloopt worden. Veel kinderen ook van stadsscholen hebben hier leren rijden. Ze hebben er prachtige natuurrkampen beleefd en ritten gemaakt in de omliggende bossen.
Poldermens

#103 Alternatieven

2014-04-19 07:04

Er zijn toch alternatieven? Ik herinner me dat Mieke Vogels, toen ze schepen was, samen met een van de eigenaars het initiatief nam voor een traditionele Landbouw en veeteelt, gepaard aan recreatie. Zij gaf de toelating tot de bouw van de manege die nu moet gesloopt worden. Er zou een kasseiweggetje komen in plaats van asfalt in de Oud broekse weg (kasseien liggen er nog). Verder werden al enkele aanplantingen van struwelen gedaan . De "koem" een vroegere schans, werd opgeknapt en voorzien van een kikkerpoel..
Er zou aan traditionele landbouw gedaan worden. Er zouden schapen lopen en er konden zware Brabantse paarden worden gekweekt, zoals ze onder meer te zien zijn op het ganzenrijden. Het zou allemaal niet veel gekost hebben. De plannen bestaan nog maar krijgen klaarblijkelijk geen kans? Of toch?






Gast

#104

2014-04-20 19:40

landbouwgrond moet blijven, misschien aan natuurpunt de bossen rondom reigersbos is onderhouden, dat de inwoners er ook plezier aan hebben en niet alleen de insecten. Sinds heel de aanplanting van riet, is voor de rest alles onderkomen. Door de bos wandelen kan niet meer, met moeite kun je naar de uitkijk van de vogels. Over hetzelfde pad terug. Misschien eens gaan kijken in Limburg.

Gast

#105 Re: Re: Re: Re: Re:

2014-04-20 20:13

#50: - Re: Re: Re: Re:

Ben het met Magda helemaal eens, voor de inwoners gebeurd er niets, je mag tegenwoordig nergens meer wandelen, voor het onderwater zetten aan het reigersbos, kon je er zalig wandelen, nu mag je nergens meer in, want ocharme de vogels. al meer als 1 jaar hangt er een bord, dat er een wandelzone komt, heb er nog steeds niets van gezien.

Hopen rotte bomen, door het overtollig water en wilde bramen die de bomen verstikken. Zieke bomen die  blijven liggen en de rest aantasten, maar dat is ook natuur zeggen jullie dan. oogkleppen hebben die van naturpunt allemaal.


Gast

#106

2014-04-21 08:58

Zonder polder is er niet voldoende eten m.a.w. het zal onbetaalbaar worden omdat we het van elders moeten halen. Bovendien mag je in een heleboel van die 'natuurgebieden' niet eens wandelen. Voor wie zijn ze eigenlijk? Zeker niet omdat het goed is voor mensen.
Gast

#107 Verknoeide landschappen

2014-04-21 09:15

Wanneer krijgen wij compensaties voor de landschappen die verknoeid werden? Voor de Polderdorpen die gesloopt werden?
Wandelaar

#108 Onderwerp wandelen

2014-04-21 09:31

Schrijf een reactie...Wat schiet er over van het wandelpad dat vroeger ingericht was met beschrijvende borden van omgeving, bomen, planten, dieren en historie? Het vertrok aan het Reigershof en liep over de dorpsdijk langs de welen en de Opstalbeek naar het kanaal en keerde terug door de Ster achter de Grote en de Kleine Weel waar tal van wilde vogels konden bewonderd worden. Ooit werden er nog wildroosters aangebracht om te beletten dat Schotse koeien zouden ontsnappen. Een van het half dozijn ging al spoedig dood. Het kadaver heeft daar maanden liggen stinken. Het geraamte ligt er misschien nog. Geen wonder dat er alles aan gedaan wordt om wandelaars weg te houden.
Karel de Ruwe.

#109 De berendrechtse polder

2014-04-21 15:39

Dat stelletje ecoterrosisten moet met hun poten van landbouwland afblijven. Alle progressieven emmeren over de middeleeuwen waar abdijen en ridders enorme stukken land bezaten, nu zijn die groene breedsmoelkikkers de grootgrondbezitters van de moderne tijd. Ze verwoesten alles om iets te creëren dat volgens hen "natuur" is, maar alleen in hun kleine hersentjes. Het is een schande dat de politiekers zich op die manier laten manipuleren door deze idioten.

Gast

#110

2014-04-21 17:20

geef de jeugd toekomst!!!!

Gast

#111

2014-04-21 17:23

laat het boerenverstand terug komen

Gast

#112

2014-04-21 17:27

laat de polder niet verdijnen
Berendrechtse jeugd

#113

2014-04-21 17:41

#58: -

Ja, ik weet het nog: zwemmen in het reigersbos, aan de koord zwieren, spelen in het hoge gras, klimmen in de bomen, spelen in de bunkers, suikerbieten pikken van de boeren, verstoppertje spelen tussen het maïs, stieren uitdagen in de wei, testen of er stroom op de omheiningen stond, ... En dat is nog niet eens zooo lang geleden. Deze herinneringen moeten we koesteren want het is voor altijd voorbij voor iedereen. Kinderen zullen dit nooit meer kunnen beleven en heel hun toekomst zal bepaald worden door het niet kunnen ravotten in de natuur.

Berendrechtenaar

#114 Feest- en tulpenwei

2014-04-21 18:30

Weet je dat het districtsbestuur geen zeggenschap meer heeft over zijn grondgebied? De uitvinders van de kunstnatuur hebben bevolen dat er geen tulpen meer mogen geplant worden op de gronden tegenover de Bomenbank en dat er geen dorpsfeesten (oud oep niet, muziek en mosselfeesten, antiekmarkt ) meer kunnen gegeven worden. De Bomenbank willen ze ook innemen en dePredikherenhoeve ook waar de Groendienst in gevestigd is. Meteen moet de hoeve van Dijk gesloopt worden. Het districtsbestuur kan dan beter afgeschaft worden. Vroeger waren onze gemeenteraadsleden baas. De vier trokken aan een touw en ze haalden alles binnen graaf legrelle, bartholomeessen, Staf delie en Lowietje Verhulst. Wat komen buitenstaanders doen in onze dorpen?

Gast

#115

2014-04-21 20:32

De polder is waar dan ook steeds een divers natuurgebied, dat we we zoveel mogelijk moeten beschermen om de diversiteit in onze biotopen te bewaren! groetjes Lieve Eyskens

Gast

#116

2014-04-22 11:36

er is al genoeg polderland verdwenen
geen landbouw geen eten

Gast

#117

2014-04-22 11:44

natuurgebied is een kweekplaats voor ratten ,muggen... .enz
laat de polder blijven

Gast

#118

2014-04-22 17:27

ben zelf al onteigend geweest Lillo 1960
weet wat het is vruchtbare grond te zien
verdwijnen
Joepiler

#119

2014-04-23 16:08

Ik heb liever dat mijn dochter rondloopt in de natuur tussen de muggen dan in de polders vol herbiciden en pesticiden waarvan mijn dochter allerlei aandoeningen kan krijgen
BOB

#120 Re:

2014-04-23 16:35

#119: Joepiler -

Ik vermoed dat u iets teveel van uw nickname gedronken hebt.

De ratten die zich in het 'natuurgebied' gaan vestigen, brengen ook ziektes met zich mee en met die muggen zou ik, als ik u was, toch ook maar goed opletten. In de nabijheid van de haven huizen er veel exotische muggensoorten. Niet allemaal even onschadelijk maar goed. En ter info, uw dochter zal niet in het natuurgebied in mogen want dan verstoort ze de vogels, de kikkers enzo.

 

http://plusmagazine.knack.be/nl/011-10128-Tropische-ziekten-terug-van-weggeweest.html


Gast

#121

2014-04-23 17:23

Er gaat al genoeg landbouwgrond weg in België

Gast

#122

2014-04-23 17:51

De polders moeten blijfen

Gast

#123 Re: Aan Willy Ibens

2014-04-23 18:16

#51: Staf De Lie - Aan Willy Ibens

Groot gelijk Staf, Grts Werner Bril (heb geen pseudoniem nodig, heb een eigen menig die kunnen ze krijgen)

Kies een pseudoniem

#124 Onderwerp

2014-04-23 19:49

Schrijf een reactie...bobke, ik weet ni wat gij in het verleden hebt meegemaakt maar met zo'n fobie voor ratten en exotische muggen raad ik u psychiatrie aan

Gast

#125

2014-04-23 20:00

800000 ha landbouwgrond is er in Vlaanderen, een paar 10000 ha natuurgebied , daar komt is een beetje natuur bij en ze steigeren al. Hou op met dat gelul over wie dat de mensen hier gaat voeden. De consument ziet naar zijn portemonnee en koopt liever voedsel uit buitenland want dat is goedkoper. Als iets terug natuur moet worden, dan steigert iedereen. Maar hoeveel landbouwgrond is er al verkaveld voor woonwijken. Dan klagen de boeren niet. Dikke geldsommen verdienen ze dan. Dan maakt het voor hen niet uit dat het vruchtbare grond is , als ze maar een goeie prijs voor hunne bouwgrond krijgen