Neen aan rekeningrijden voor personenwagens!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Neen aan rekeningrijden voor personenwagens!.


Gast

#501

2014-02-09 22:32

START MISSCHIEN EENS MET EEN WEGENVIGNET VOOR VRACHTWAGENS EN BUITENLANDERS. WIJ KUNNEN OOK VERPLICHT WORDEN DEZE AAN TE SCHAFFEN MAAR DEZE WORDT IN MINDERING GEBRACHT VAN DE JAARLIJKSE AUTO BELASTING

Gast

#502

2014-02-09 22:32

Helaas ... alweer een domme beslissing van onze politici.

Gast

#503

2014-02-09 22:34

Het is onverantwoord dat onze wereldvreemde politici inzake mobiliteit een maatregel uitvaardigen die het pendelverkeer overbelast, terwijl er qua openbaar vervoer geen enkel valabel alternatief op tafel ligt. Dit is een publieke gijzeling van burgers die veroordeeld worden nog dieper in hun portemonee te gaan. Dit toont het onvermogen van onze politiek klasse om het mobiliteitsprobleem ten gronde bij de hoorns te vatten. Een daad van lafheid.

Gast

#504

2014-02-09 22:34

Voor mensen die de hele dag op de baan zijn is dit een zeer kostelijke zaak of zal ik zeggen "kostelijke grap" !!!!! Weg met het rekeningrijden!!!!!!!!!

Gast

#505

2014-02-09 22:35

De kilometer rijden zit al in de kost van de benzine of diesel. Als je het toch zou doen laat dan gewoon de kilometers per jaar doorgeven door de bezitter of de technische controle. In GEEN geval een supplementair kasje voor allerlei registratie.

Gast

#506

2014-02-09 22:36

Wanneer je op het platteland woont, heb je geen andere keus dan de auto te nemen. Openbaar vervoer, graag maar werkplaats niet bereikbaar(ploegwerk + in het beste geval 2 of 3 treinen nodig).

Gast

#507 Rekeningrijden

2014-02-09 22:38

Als men achteruit rijd,zou men dan terugtrekken??????? hahahahaha :p

SDC

#508 Re:

2014-02-09 22:39

#24: -

Ga fietsen.


Gast

#509

2014-02-09 22:41

Persoonlijk vervoer (woon-werk, privé) dient uitgesloten van deze taks, het is een verborgen extra belasting. Rekeningrijden voor vrachtvervoer daarentegen dient er te komen, niet voor Belgische ondernemers, maar vooral voor buitenlandse vrachtvervoerders. Zij rijden onze wegen stuk zonder ervoor te betalen!

Gast

#510

2014-02-09 22:42

blabla! stomme regeling!
Pedro

#511 Rekeningrijden voor vrachtvervoer

2014-02-09 22:43

Persoonlijk vervoer (woon-werk, privé) dient uitgesloten van deze taks, het is een verborgen extra belasting. Rekeningrijden voor vrachtvervoer daarentegen dient er te komen, niet voor Belgische ondernemers, maar vooral voor buitenlandse vrachtvervoerders. Zij rijden onze wegen stuk zonder ervoor te betalen!

Gast

#512

2014-02-09 22:47

Dat men vooreerst eens het buitenlands doorgaand verkeer en het zware vrachtvervoer dat ons land dagelijks doorkruist en onze banen stuk rijdt laat meebetalen !!!

Gast

#513

2014-02-09 22:51

Als doorvoerland was het idee van een wegenvignet voor vrachtwagens een goed idee, zodat buitenlandse vrachtwagens mee betalen voor het weggebruik. Onze bange politici haalden toen bakzeil onder druk van premier Balkenende ! De waanzin van rekening rijden is echt wel een brug te ver ! Mensen op de buiten , waar openbaar vervoer geen werkbare optie is zullen de pineut zijn. Gevolgen' verpaupering van de buiten . Nog meer overbevolking van de steden. Mensen op pensioen zullen naar het buitenland gaan om daar een betere levensstandaard te kunnen handhaven, dwz delocalisatie van gelduitgaven naar het buitenland.. De vlucht uit Egypte !
Dit is misschien wel de druppel die de emmer doet overlopen. Hoe dwaas kan een politieker of zijn adviseur zijn om dit voor de verkiezingen uit te proberen. Proef of geen proef, in mei alvast een schot voor de boeg om dit waanzinnig idee te stoppen !
ex-filerijdster

#514

2014-02-09 22:51

Wanneer de politici nu denken dat de files rond Brussel en Antwerpen zullen minderen door deze onpopulaire zakkenvullerij, geloven ze nog in Sinterklaas. Ik heb jaren het drukste stuk van de Brusselse ring (oprit Woluwe afrit A12 Antwerpen) gedaan waarbij 1 uur en langer (naargelang het weer) in de file staan dagelijkse kost was tijdens de spitsuren. Eens de afrit E19, waar ook twee zeer drukke opritten (Zaventem - Evere) toekomen, voorbij en je ziet het verkeer al meer opentrekken. Terug een probleem ter hoogte van A12 want weer afrit samen met oprit. Ook op de Antwerpse ring situeren de knelpunten zich ter hoogte van druk bereden op- en afritten die in elkaar smelten. Wanneer wordt daaraan eens iets gedaan? Door simpelweg die op- en afritten uit elkaar te halen en elk hun eigen toegang te verschaffen, zou al véél oplossen, geloof me. Ik heb me er dagelijks blauw aan geërgerd. De files worden door de overheid kunstmatig in ere gehouden. Zie ook de slecht afgestelde verkeerslichten op drukbereden toegangswegen. Wanneer deze zodanig zouden worden afgesteld dat, indien men zich houdt aan de toegelaten snelheid, men overal door het groen licht rijdt, zal iedereen zich aan die snelheid houden en zou het verkeer veel soepeler verlopen en wordt er minder geflitst. En deze maatregelen kosten (bijna) niets ! Alleen gezond boerenverstand maar ja, dat vindt men in de politiek niet terug. Enkel extra belastingen en geld in het laatje brengen om dure onnodige uitgaven te doen, daar gaat het allemaal om ! En begin nu weer niet over het optimaliseren van het openbaar vervoer, hé ! Ik zie niet hoe ik toen, al stond ik een uur in de file, vlugger met openbaar vervoer vanuit het Waasland naar Brussel (Diegem) zou kunnen rijden. Geen enkele trein/bus/tram vertrekt aan mijn deur en stopt aan de deur van mijn toenmalige werkgever. En dan spreken we nog niet over de stiptheid, het comfort en de uurregeling.
Zoals reeds gezegd: de afrekening komt op 25 mei !


Gast

#515

2014-02-09 23:09

Waarom moet de burger weer opdraaien voor een slecht beleid.

Gast

#516

2014-02-09 23:21

alle buitenlanders rijden onze wegen kapot, en de kleine belg moet dit weer betalen.
Dat ze eens beginnen met de vrachtwagens een tol te laten heffen op onze wegen zal dit probleem ook al opgelost worden.
Maar als klein Belgie dit voorsteld dan worden we teruggeroepen door het europees parlement.
Maar als een groot land als duitsland dit doet kan dit zonder probleem .....
In frankrijk moet je ook tol betalen, en je hebt daar 2 keuzes.
ofwel rij je over de snelweg en betaal je tol of anders rij je op de "route national" en betaal je niets, zelfs geen wegentaks...

Gast

#517

2014-02-09 23:23

Waar gaan we in dit corrupte land toch naartoe. Dit is weeral maar eens een extra belasting voor de burger.
We zijn het meer dan beu, dat ze de gewone burgers maar blijven uitpersen. Politici ga zo maar verder en je gaat vroeg of laat een massale volksopstand te weeg brengen. Wanneer gaan jullie eindelijk eens de moed en het lef hebben om het geld te gaan halen waar het zit ( nl. de multinationals, grootverdieners,  en de politiekers met hun riante lonen )Waarom laten jullie de buitenlandse vrachtwagens en personenwagens deze taksen niet betalen. Zij veroorzaken hier ook mede de file's, ongevallen en rijden onze wegen ook kapot. Als wij naar het buitenland gaan moeten wij daar ook voor betalen, waarom zij hier dan niet?????? Wanneer gaan de politici eindelijk eens wat meer naar de bevolking luisteren i.p.v. de gewone burgers te blijven uitpersen en alleen maar naar de machtige lobby's te luisteren.

Of vinden de politici het normaal dat de kleine man nog maar eens extra belast gaat worden om bv. naar zijn werk te rijden. Voor jullie is dat geen probleem, jullie hebben een riante wedde. Ik met mijn klein loontje kom hier wel door in de problemen, maar dat intereseert jullie niet. Belasten volgens het inkomen zou veel beter zijn. Het zijn de kleine inkomens die hier het meest onder lijden.


Gast

#518

2014-02-09 23:35

Mijn commentaar is,we betalen al wegentax, autobelasting,provinciebelasting,
gemeentebelasting!!!Mensen help mij ben ik nog iets vergeten op te noemen van belastingen???
Vriendelijke groetje aan iederèèn.
Ann.

Gast

#519

2014-02-09 23:53

We betalen al genoeg de brandstof is ook al zo duur wat gaan ze nog zoeken voor de mensen nog armer te maken dan kunnen we nergens meer heen dan zullen allemaal onze auto weg doen he' en thuis blijven

Gast

#520

2014-02-10 00:00

rekeningrijden is het eerlijkste en meest juiste systeem, mits alle accijnzen op brandstof, alle verkeersbelastingen, mindere aftrekbaarheden en vervoerpestbelastingen 100% afgeschaft worden. Ondenkbaar en onbetrouwbaar met onze vernieuwde HUICHELENDE politieke klasse ! De Sossen hebben net weer hun kar 180° gedraaid zonder dat er een journalistieke haan naar kraait ... (Idem met de Lange Wapper) Graag politieke vernieuwing met betrouwbare mensen die zelf ooit moesten gaan werken en weten wat het leven en lange termijn wil zeggen. dixit
wim

#521

2014-02-10 00:38

Het is ronduit schandalig. Ik werk van 22u tot 08u30 en moet maandelijks 2600 km rijden voor te gaan werken. Hiervoor krijg ik een €50 per maand vd werkgever. Als ik dan nog eens een €200/maand moet betalen kan ik beter mijn ontslag vragen. Ik heb een €1600/maand. Als werkloze zou ik meer hebben!!!!

Gast

#522

2014-02-10 00:49

Waarom is de werkende mens steeds de dupe en krijgen onze Noordafrikaanse vrienden alles in de schoot geworpen??
Even lezen en daarna in je haar krabben !
Komt van verantwoordelijke regio Gent , en NIET van het Vlaams Belang!



Het verhaal gaat over de familie Bouziane en haar
integratie in de Belgische gemeenschap


Deze gebaarde heer, Imam te Brussel is , na te hebben verklaard dat men zijn eigen vrouw mag slaan, voorlopig door België uitgewezen.
De stad heeft nochtans als sociale en islam-tolerante instelling de polygame gezinssituatie van Mijnheer Bouziane goedschiks aanvaard.
De stad accepteert zelfs dat zijn tweede vrouw hem vervoegt in
België zonder haar een verblijfsvergunning uit te reiken.


Beter nog : aangezien al zijn kinderen in België geboren werden zijn zij
echte Belgen en kunnen zij, zelfs zonder papieren, niet uitgewezen worden.


Het verhaal wordt beter :


Imam Bouziane heeft met ieder van zijn vrouwen 8 kinderen, dus 16 in totaal.
Zijn tweede vrouw is echter geen echte echtgenote,
zij wordt door België als 'een alleenstaande ouder' beschouwd.


Zij geniet dus van een uitkering A.P.I . (allocation parent isolé)
die 707,19 euro voor een ouder met 1 kind bedraagt,
te vermeerderen met 176,80 euro per aanvullend kind = (+) 7 x 176,80 Eur.
Ofwel een totaal van 1944.79 euro.
Voor haar 8 kinderen geniet zij ook elke maand 978,08 euro kinderbijslag.


2 van de kinderen zijn minder dan drie jaar dus geniet zij ook nog 'A.P.J.E'
Zijnde 161,66 euro x 2 = 323,32 euro.
Als alleenstaande ouder geniet zij ook nog van een woontoelage
(Allocation d'aide au logement ) van 300 euro


Het verhaal wordt nóg beter :


Met 8 kinderen heeft mevrouw Bouziane-2 absoluut geen tijd om te gaan werken,
te meer daar Imam-lief niet kan dulden dat zijn moslimvrouw in de nabijheid zou komen van andere verderfelijke westerse mannen.
Dus geniet zij ook van een R.M.I. ( leefloon ) zijnde 417,88 euro plus 167,15 euro/kind maakt in totaal 1755,08 euro.
Een leuk inkomen voor iemand die nooit belastingen betaalt,
zeker als je bedenkt dat het gemiddeld pensioen in Belgie 1000 EUR is...


Onder de 8 kinderen zijn er vier schoolgaand,
dit geeft recht op een recent gestemde tegemoetkoming voor aanvang schooljaar van 257,61 euro X4
1030,44 euro zijnde een maandelijks bedrag van 85,87 euro.


In totaal ontvangt Mevrouw Bouziane-2 dus 5296,14 euro per maand. Netto.
Hoeveel verdien jij ?


En dit maakt het verhaal helemaal goed :


De heer en Mevrouw Bouziane-1: met hun 8 kinderen krijgen 978,08 euro gezinstoelagen iedere maand + 2 uitkeringen voor jonge kinderen 323,32 euro + uitkering huisvesting 300 euro + RMI voor gehuwd paar (626,82 euro)
+ 8 kinderen (1337,20 euro)! Zijnde 1964,02 euro +uitkering voor aanvang schooljaar 4 kinderen X 85,87 euro.


De Heer en Mevrouw Bouziane-1 ontvangen dus 3651,29 euro per maand


HET POLYGAME MOSLIM-GEZIN BOUZIANE ONTVANGT DUS IN TOTAAL
EEN BEDRAG VAN 8947,43 EURO per maand!


Mediteer, revolteer, schreeuw het uit . . . . . . . . ...


Maar blijft zeker hard werken en betaal trouw je sociale bijdragen, en
vooral ' WEES VERDRAAGZAAM ' !


Stuur dit bericht door aan alle belastingsbetalers - zijn ze nu Belg,
Italiaan, Turk of wat dan ook - in dit land !


Want Bouziane, hij betaalt geen eurocent belastingen ! !!

Gast

#523

2014-02-10 00:49

Nooit rekeningrijden! We betalen ons al blauw aan allerhande wegtaksen en krijgen slechts opgelapte wegen in slechte staat. We betalen ons blauw aan parkeerautomaten! Neen aan het rekeningrijden!
kevin

#524 Voor!

2014-02-10 01:32

Ik ben dus als één van de enigen voor EEN kilometerheffing, uiteraard tegen dit voorstel, wegens veel te duur. In het nieuws: ik rijd 40000km en betaal nu 500€ wegenbelasting. Met rekeningrijden, 2500. Dit is een te groot verschil. "Zo rijd ik niet meer naar de zee en naar de ardennen ieder weekend".... Mijnheer, dat is net de bedoeling... Je 500€ is echt niet voldoende om de kosten die je met je 40000km aan de wegen aanricht... Men zou moeten de wegenbelasting weglaten en een gemiddelde uitzoeken. Als je dan een gemiddeld aantal kilometers aflegd, je hetzelfde betaald als de vorige belasting. Als je minder kilometers aflegd dan gemiddeld, betaal je minder, als je meer aflegt, betaal je meer... het idee is goed maar veeeeeel te groot verschil nu, waardoor men amper iemand meekrijgt met het idee


Gast

#525

2014-02-10 03:49

Heden betalen we een jaarlijkse tax voor goed onderhouden en verlichte wegen. De verlichting word ons nu al afgenomen, toch blijven de taxen even hoog en willen de politieke groepsdictators ons iets anders aansmeren. Maak de rekening op 25 mei.