De Slabroekse Hei Uden vrij!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie De Slabroekse Hei Uden vrij!.


Gast

#26

2014-03-25 06:56

Mountainbikers do it in Slabroek :-) ..........

Gast

#27

2014-03-25 07:33

Een goede burger aktie.
De slabroekse hei is al eeuwen een open voor iedereen toegankelijk gebied en dat wordt ons nu door de gemeente ontzegd. Dit voor recreanten open gebied moet zo blijven en niet het weiland worden voor een paar zelfs niet nederlandse koeien.

Gast

#28

2014-03-25 07:44

Ik ben blij, dat er mensen met initiatieven zijn. Gelukkig, dat er een stukje van jullie in de krant stond, anders had ik niet van deze actie geweten.

Gast

#29

2014-03-25 07:55

Natuurbeschermers schieten (goedbedoeld)door. We hebben te weinig natuur in Nederland om deze niet open te laten voor wandelaars e.d. Wilde dieren vormen een gevaar, anders hoef je er ook geen bordjes: "kunnen onvoorspelbaar reageren" neer te zetten. Het word een dierentuin met de mensen in de hokken.

Gast

#30

2014-03-25 08:26

Wij, mijn vrouw Jeanne en ik zijn voor behoud van de natuur waar alle dieren en mensen zich vrij kunnen voelen daar horen geen hekken of afrasteringen bij. Dieren die gevaar opleveren voor de mens dienen afgezonderd te worden ter bescherming van de mens.
Maar de mens staat nog steeds boven de dieren. het past overheidsbestuurders niet om een klein stukje geliefde natuur van de mensen af te nemen ten voordelen van dieren die daar niet thuis horen.

Gast

#31

2014-03-25 08:41

Het idee bestaat om de hele Maahorst vrij te houden van wandelaars, fietsers, paardrijders enz. Belachelijk. Wat is natuur zonder de mens. Die grote beesten moeten ook niet in zo'n druk gebied grazen. Laat die maar naar Afrika verhuizen. Daar is plats genoeg.

Gast

#32

2014-03-25 09:21

Uden is trots op zijn natuur, laat iedereen er dan van kunnen genieten. Waarom moeten overal paarden, moeflons en ander inheemse dieren leven. Zoals anderen reeds hebben opgemerkt, straks is het niet veilig meer voor kinderen en honden, ook al zijn ze aangelijnd. Hoe reageert zo'n dier op een blaffende hond?
Staan honden lager in rangorde dan deze dieren, waar kunnen de honden nog lopen, in Uden zelf is ook nagenoeg geen ruimte.

Besteed de miljoenen die dit project kost aan belangrijke zaken!

Gast

#33

2014-03-25 11:45

Uden heeft toch al zo weinig loopgebieden voor de honden. Dus belangrijk om te behouden!

Gast

#34

2014-03-25 14:15

Helemaal mee eens, graag een stukje "rund-vrij" houden !

Gast

#35

2014-03-25 14:33

Waarom mogen wij als wandelaars niet blijven genieten van onze hei op de maashorst!!!!! Ik wandel daar elke week 2 keer met een grote groep dames,
En liever niet tussen de koeienflatsen .?..
De paarden en koeien hebben ruimte genoeg m.i.
Daarnaast is het een genot om met mijn kleinkinderen op de
prachtige hei te vertoeven. Mijn motto is de slabroekse hei vrij!!!!!!!!!!!!!!!
gast

#36

2014-03-25 15:14

er is al zoveel "uden" verloren gegaan om de meest uiteenlopende redenen.
als je zoekt vind je overal wel een reden voor,ook om ""de heiplak "af te sluiten

Laat ons allemaal daar lekker genieten van de natuur zonder achterna gezeten te
worden door allerlei grazers


Gast

#37

2014-03-25 15:29

Zeer goed initiatief

Gast

#38

2014-03-25 15:39

omdat we er elke week lopen met onze loopgroep ,en det het zonde zou zijn dat de hei verloren zou gaan
Francien

#39

2014-03-25 15:50

Een goed initiatief! De maashorst is groot genoeg. Ook wij als mens willen ons vrij bewegen. Nderland is al klein en de mens woont dicht op elkaar. Niet nodig om het grootste natuurgebied van nederland te hebben als de mensen er geen gebruik van kunnen maken. Langs de randen een groot gebied vrij van wild houden. Ook het slingerpad zou buiten het begrazingsgebied moeten vallen. Dan kunnen kinderen en ouderen daar veilig overheen blijven fietsen.

Gast

#40

2014-03-25 17:34

schande zo veel terrein zonder een men of paarde pad
alles voor de buitenlandse koe
een rondle rond de maashorst is 20 km met je paard en nergens een hek waar je in de maashorst kan rijden gr noud

Gast

#41

2014-03-25 19:23

afblijven van dit stukje outUden

Gast

#42

2014-03-25 20:33

Laat de hei open voor mensen. Koeien horen in de wei. Vroeger liepen hier ook olifanten (Mamoet} komen die ook weer terug? Het is hier tropisch geweest maar ook ijstijd. Van palmbomen tot zee. Blijf gewoon met je handen van de natuur af. Het enige wezen dat natuur vernield is de mens. Ze doen dit vooral met gemeenschapsgeld. Stop met god spelen en laat de natuur zijn gang gaan.Het is genoeg geweest zo!

Gast

#43

2014-03-25 22:16

Er zijn maar weinig open ruimte voor alle soorten vermaak, maar vooral voor honden om eens lekker te spollen. Laat dit stukje uden open voor mens en dier, want ook mensen met paarden komen hier.HANDEN AF VAN DE HEI. Isabelle

Gast

#44 Re: Waar mogen Ruiters dan straks nog komen?

2014-03-26 07:32

#3: natuurgenietende amazone - Waar mogen Ruiters dan straks nog komen?

helemaal mee eens

je kunt met paard en kar nergens komen

geen menpaden en de zandpaden wotden afgesloten dan wil men terug in de natuur

daar horen zandpaden bij die voor de paarden zijn

gr noud


Gast

#45

2014-03-26 08:49

Geef de paardenruiters ook nog een plek om te rijden!

Gast

#46

2014-03-26 14:16

ik vind het erg gevaarlijk deze runderen met hun grote horens in de bossen, ik kom zelf van een rundveehouderij en vind dat een hoop mensen het gevaar onderschatten ! erg jammer vind het dat door dit vee, veel mensen de bossen mijden dat kan toch niet de bedoeling zijn ! we moeten hier toch allemaal van kunnen genieten ! is een schaapsherder niet een veel mooiere oplossing.

Gast

#47

2014-03-26 17:34

weg met al die afrasteringen
de natuur is voor iedereen voor mens en dier
vrij rondlopen laat de buitenlandse koeien in het buiten land

Gast

#48

2014-03-26 17:49

nu weer 14 miljoen voor de maashorst
om weer meer grond aan de natuur te geven
de golfbaan in nistelrode gerund door veghel jumbo,, word ook veel landbouwgrond aangepland in Vorstenbosch
waarom aldie grond terug naar de natuur er zijn nog zoveel mensen die honger hebben
zorg daar eerst voor en dan pas voor die buite landse koeien
gr nr


Gast

#49 Re:

2014-03-26 17:59

#45: -

ja en wat denk je van menners

op de fietspad mag jeniet

op de weg word je hoofdstel zowat eraf gereden

een zandpaden worden afgesloten kijk maar naar de roete grenzeloos paardrijden in bernheze en uden

een rondje om de maashorst is 20 km nu al en in de maashorst kan je helemaal niet in komen

nee paard vriedelijk is het hier niet meer


Gast

#50 Re:

2014-03-26 18:03

#31: -

ja dan mag je naar de film gaan kijken van de maashorst tegen betaling

zoals nu de film van de grote wildernis