De Slabroekse Hei Uden vrij!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie De Slabroekse Hei Uden vrij!.


Gast

#1

2014-02-06 16:32

Ik kom iedere dag met de honden op de hei.
9 van de 10 keer kom ik wandelaars fietsers paarden mountainbikers tegen die allemaal van dit prachtige stuk natuur genieten.
We hebben al zoveel bos afgegeven voor het begrazingsgebied

Gast

#2

2014-02-14 17:26

ruiter willen ook ruimte
natuurgenietende amazone

#3 Waar mogen Ruiters dan straks nog komen?

2014-02-15 20:45

Nu ook de slabroekse hei dicht?
De brobbelbies mogen we al een aantal jaren niet meer over en dat gebied wordt ook steeds groter. Als daar de Slabroekse Hei ook nog bij komt wat blijft er dan nog over voor paarden/ ruiters?
Mogen we dan nog wel over de wildbrug over A50 of is dat dan ook verboden terrein, zodat Bedaf ook onbereikbaar wordt?

Ik ben een natuurliefhebster die naast wandelend ook graag met paard door weer en wind de bossen van Uden eo bewonder. Liefst helemaal "alleen" heerlijk genietend van de hertjes die altijd om dezelfde tijd op datzelfde plekje staan en die mooie roofvogel op dat paaltje... en vrolijk groetend naar de mede natuurliefhebbers te voet, met hond, op fiets of ook te paard.
Daarom zelfs mijn paard daar in omgeving gestald, terwijl zelf nog paar dorpen verderop woonde en een aantal jaar later mijn paard achterna naar Uden verhuisd. Hoop toch niet dat ik echt een ander bos (en huis) moet gaan zoeken om te kunnen blijven genieten?!


Gast

#4

2014-02-16 16:18

Nederland is al zo vol!! We moeten toch ruimte hebben ook voor de mensen te kunnen ontspannen in deze tijd. De natuur is eigenlijk gratis en moeten daarvan kunnen profiteren, d.w.z. uit kunnen blazen.

Gast

#5

2014-02-16 20:21

Jammer om weer een stuk natuur af sluiten voor de mensen met honden en kinderen.
Er zijn al zo weinig mogelijkheden in de buurt om je hond lekker rustig en veilig los te laten lopen

Gast

#6

2014-02-16 20:29

Super, ze willen tegenwoordig alles maar afsluiten en wij Mensen kunnen nergen dan meer in.

Gast

#7

2014-02-17 09:39

Laat het bos leuk blijven voor IEDEREEN !!

Gast

#8

2014-02-19 15:20

Zo als altijd zullen er veranderingen plaats vinden zoals ook hier.
Maar niet alle veranderingen zijn een verbetering.
Slabroek doet het goed ,het wordt goed bezocht ,veel gewandeld ,gefietst en gerecreëerd . Waarom zouden we er een hek omheen plaatsen om een paar uitheemse koeien te laten grazen waar meer dan de helft van de Udense bevolking bang van is ? Wandel jij op je gemak met een baby in kinderwagen tussen de koeien? Laat Slabroek voor wat het is en laat het zo nu en begrazen door een herder. Dat is leuk goed voor de heide en trekt ook nog eens wat publiek .

Henk
Frits

#9 Reeën

2014-02-25 08:09

Jammer dat de gemeente niet inziet dat Slabroek één van weinige gebieden is waar reeën vrij zonder omheining kunnen rondlopen. In plaats daarvan komen er meer en meer schotsehooglanders waar je, met name wanneer ze kalveren, als recreant niet meer tussen kunt lopen. De wereld op zijn kop. Over een paar jaar kun je bijna over de ruggen van de exotische koeien heenlopen.

Ryan

#10 NATUURLIJK GEEN OMHEINDE HEIDE ! ! !

2014-02-27 10:35

Ook ik ben helemaal geen voorstander van alweer een stuk afsluiten, en wel hierom:
Er zijn al meer dan genoeg omheinde plekken waar (uitheemse) runderen uitgezet worden om te grazen.
Schapenkuddes met hond en herder zijn bijzonder mooi in het Brabantse landschap, maar steeds zeldzamer.
Geef die een kans op een bestaan, anders is dat over enkele jaren ook al verdwenen. Terwijl zij juist van oudsher de heidevelden onderhouden!
Ook de reeën zijn helemaal niet gebaad bij weer een aantal onnodige hindernissen in hun habitat.
Het begint er op te lijken dat Uden een anti-honden beleid op de agenda heeft. Honden moeten hun energie kwijt kunnen, anders frustreren ze hun omgeving (de bebouwde kom).
Geef het geld liever uit aan zaken waar de gemeenschap wat aan heeft!

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-02-27 11:08


Jazz

#12 Schapen, herders en border collies in plaats van runderen!

2014-02-27 11:12

Besteed het geld voor aanleg van een dure omheining liever aan een herder met schapen om het gebied te begrazen. Zij hebben het tegenwoordig al moeilijk genoeg, en mensen vinden dat ook nog eens prachtig om te zien. Het hoort oorspronkelijk zelfs op onze heide! Simpel, toch?!
Een bezorgde bezoeker

#13 Wees geen rund!

2014-02-27 11:19

Beleidsbeslissers, wees geen rund! Luister naar de bezoekers van het gebied dat jullie minder toegankelijk willen maken! Niemand is gebaad bij nog meer koeien! Af en toe een herder met schapen op die heideplak... dan snijdt het mes aan meerdere zijden!

Gast

#14

2014-02-28 07:26

Het wordt voort een beetje te flauw, nog even en we hebben niets meer voor de mens en hun plezier.

Gast

#15

2014-02-28 10:31

Wij willen ook graag met de paarden kunnen blijven rijden op de slabroekse hei!!!!!!!!!!

Gast

#16

2014-03-07 22:59

Helemaal mee eens. Van mij mogen ze ook elders stoppen met het uitbreiden van het begrazingsgebied. En vergeet niet de ruiters en menners te noemen. Die kunnen met die hekken bijna geen kant meer op hier. Te gek voor woorden, maar iedereen rent maar achter die mooie woorden en vergezichten van de natuurorganisaties en overheden aan. Het publiek heeft geen idee wat straks de uitwerking zal zijn van al die EHSplannen. Desastreus dus. De Maashorst is voor iedereen (behalve de crossmotoren dan, oké)!
Succes met de strijd.
Mark

Gast

#17

2014-03-09 20:09

Langzaam aan wordt steeds meer van Slabroek afgesloten voor ons ruiters. Zelfs ruiterpaden zijn halverwege geblokkeerd met hekwerk tbv grazend vee. Gemeente geeft aan niet te weten wanneer de ruiterroutes verlegd/aangelegd gaan worden! Alles om van het Slabroekse bos een landelijke publiekstrekker te maken. Udense gebruikers en genieters worden vergeten. Onacceptabel!
Pjotr

#18 De Schotse Hooglanders

2014-03-12 08:50

Er komen meer en meer Schotse Hooglanders waar je, zeker wanneer ze kalveren hebben, heel goed voor moet uitkijken. Deze koeien zijn dan echt gevaarlijk. Het is trouwens afwachten tot er een wandelaar zal worden aangevallen en eventueel gewond raakt. Heeft het gemeentebestuur van Uden daar al eens over nagedacht. Een bord met "betreden op eigen risico" wil niet zeggen dat je niet meer aansprakelijk bent voor mogelijke ongelukken.
Het internet staat vol met slechte ervaringen over deze beesten. ik vind ook dat ze hier niet thuis horen. Mooie beesten maar niet in een afgesloten begrazingsbied. Besteedt dat geld maar aan een paar Udense herders. Veel leuker en meer Brabants.
(Waarom alle uitheemse bomen verwijderen en uitheemse dieren toevoegen????)

Gast

#19

2014-03-12 11:34

De hei is er voor iedereen.

Gast

#20

2014-03-12 14:48

Het land raakt vol, de bossen verdwijnen. Ook mensen hebben bosgebied nodig. Ik kom bijna elke dag in het bos en moet er niet aan denken dat te moeten missen. Wat mij opvalt is dat ik zeker niet alleen daar recrëer. Wat mij vooral opvalt is, dat er steeds meer groepen in bossen sporten. Geef mensen de ruimte. Voor de runderen is al flink wat ruimte gemaakt.

Gast

#21

2014-03-12 18:22

Goed bezig.

Gast

#22

2014-03-13 21:34

Omdat ik graag met mijn pony op de hei rijd, en er al zoveel is afgezet waar wij niet meer mogen komen. Ik vind (met heel veel mederuiters) dat het nu wel wel genoeg is geweest er blijft voor ons niets van het bos over zo :(

Gast

#23

2014-03-22 09:19

Goed punt. Idd moeten er ook plekken zijn zonder runderen. Geeft beperkingen voor mens en dier. Er zijn mensen genoeg die uit angst wegblijven. Voor die mensen moet er ook plek blijven op de maashorst.

Gast

#24

2014-03-24 20:04

Bedankt voor het genomen initiatief! Ik ben het helemaal met jullie eens!

Gast

#25

2014-03-25 06:46

Ik ben een wekelijkse bezoeker van de Slabroekse heide.
En ik zoek daar de rust en ruimte en de stilte. Kan overal lopen en kom geen grote runderen tegen.
Het begrazingsgebied is volgens mij groot genoeg.
Uniek stukje Uden bewaar het en verander dit niet allemaal.