HET BEHOUD VAN HET GEMEENTELIJK BASISONDERWIJS IN ONZE GEMEENTE


Gast

#76

2014-02-05 14:58

Beekbeemden moet blijven !!
meisje

#77 beekbeemden

2014-02-05 18:50

Ik wil dat de school open blijft want het is de tofste school ooit en ik wil daar mijn diploma ook halen en ik wil ook niet samen met een andere school gaan want dan is het saai en alstublieft laat u de burgemeester de school open want anders vindt ik het echt stom en alle ouders en leerkrachten wat moeten zij . Dan doen,,,,,????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mvgr caitlin van de school beekbeemden dag


Gast

#78

2014-02-05 19:36

Een goede school met zoveel mensen die zich inzetten en goed onderwijs geven aan al die jonge mensen, zoiets doe je niet kapot ! ! !

Gast

#79

2014-02-05 20:41

LAAT BEEKBEEMDEN BLIJVEN!!!!!!!!!!

Gast

#80

2014-02-05 20:57

Laat ons hopen dat het gezond verstand primeert...
Geen bezorgde ouder

#81 Re: Re:

2014-02-05 21:08

#73: Bezorgde ouder - Re:

Ooit gehoord van sarcasme?


Gast

#82

2014-02-05 21:23

Beekbeemden moet blijven!!!

Doe onze kinderen (en ouders) dat verdriet toch niet allemaal aan!!

Onze 2 kinderen gaan in Beekbeemden naar school en willen er helemaal niet weg!

Het liedje wat ze over de school gemaakt hebben doet me iedere keer de krop in de keel krijgen als ik het mijn zoontje hoor zingen :'( !!

Stop met zoveel harten te breken!!!


Gast

#83

2014-02-06 08:22

Ecologisch, energie besparend.... Laat kinderen kort bij huis naar school gaan.Dan is goed voor de fysiek, voor het milieu, voor het opbouwen van vrienden enz.....

Gast

#84

2014-02-06 09:14

Beste politici,
Vraag eens aan jullie kinderen/kleinkinderen wat zij ervan vinden als de schoolpoort voor hun neus werd gesloten!
Vraag ook eens als ze het zien zitten om afscheid te nemen van hun beste vriendjes!!!
Misschien kan je ook eens vragen als ze het tof vinden als hun juf/meester geen job meer heeft!!!
Ik ben er zeker van dat er geen glimlach op hun gezichtjes zal staan!
Neem dus AUB de glimlach van deze 300 kinderen niet af!!!!!

Gast

#85

2014-02-06 12:14

Erg jammer

Gast

#86

2014-02-06 13:10

Van gemeentelijk onderwijs naar gemeenschapsonderwijs. Is dit nu zo erg?

Gast

#87 Re:

2014-02-06 15:43

#86: -

Ja dat is wel erg. De ouders kozen bewust voor de gemeentelijke school en niet voor de gemeenschapsschool. Op de website is de brief van het oudercomité te vinden waar de bezorgdheden in staan. Er is een groot verschil in de werking van beide scholen. In onze school is ieder kind belangrijk en krijgt de zorg die het nodig heeft. In de school is er plaats voor alle kinderen. Er is zo ie zo te weinig plaats in het gemeenschapsonderwijs voor alle kinderen van Beekbeemden. Een school die goede rapporten heeft ga je niet zomaar overheleven omdat het gebouw niet in goede staat is. We hopen dat er ook naar de andere mogelijkheden gekeken word zoals toegzegd was.


Gast

#88 Re: Re:

2014-02-06 16:33

#87: - Re:

Inderdaad! Ik wil wil niet dat mijn kind in een klas terechtkomt met 90% allochtonen.


Gast

#89

2014-02-06 18:49

Moet zeker blijven als het aan mij ligt

Gast

#90

2014-02-06 18:52

Dit wanbeleid van Heusden-Zolder moet STOPPEN. Ik moet toegeven dat de school een heel mooie omgeving heeft, ideaal voor een monster woonbouwproject. Vraag me af met welk vastgoedbedrijf er is afgesproken om dit scenario op poten te zetten. Grappig hoe onbekwame mensen plots schepen worden en denken dat ze zomaar roekeloze beslissingen kunnen nemen die desastreuze gevolgen hebben voor mensen die zich al jaren inzetten voor de gemeenschap.

Oud-leerling Beekbeemden

#91 Re:

2014-02-06 18:55

#61: -

een held ben je gewoon, mooi gezegd! men houdt zich zo fel bezig met hetgeen dat de burgers nauwelijks gebruiken dan datgeen wat echt noodzakelijk is voor de nakomelingen, dat muze en dat fancy gemeentehuis gaat niet de toekomst bepalen van HZ of van ieder van ons, denk na voor je onderneemt, zelfs als gewone burger kan je er van uit gaat dat een school sluiten omdat die gebouw niet zo tiptop in orde is, onzin is; en mocht het toch zo zijn waarom dan besloten om een nieuwe opvang te bouwen naast de school, denken jullie nou echt dat dat blijft werken zonder Beekbeemden? ik dacht het niet; dus smijt HZ weer met geld manman, verman je en regeer fatsoenlijk over een gemeente; dit is absoluut een schande ik schaam me voor dit gemeente gewoon

schande..

#92 Re: Re: Re:

2014-02-06 18:58

#88: - Re: Re:

dit is wel echt achterlijk wat als je kinderen met allochtonen in de klas komen te zitten? een pure belg bestaat nie eens, dus cultuurloos zoals je bent ben je blijkbaar ook een bloody racist en vooral achterlijk ik hoop dat uw kinderen later allemaal thuis komen met een allochtoon, liefst ne bruine es zien hoe rood ge dan gaat zien, spijtig dit niet alleen de gemeente is naar de klote maar ook heel wat inwoners blijkbaar, BAH!


Gast

#93

2014-02-06 19:09

Don't make us mad.
Vuurstaek Sonja

#94 Moerasgebied ??

2014-02-06 22:13

Beekbeemden kampt met vochtproblemen sinds jaren.
En toch bouwt de gemeente 5 jaar geleden een naschoolse kinderopvang (nieuwbouw) op DATzelfde moerasgebied ???
Volgen wie volgen kan ?!
Daar was toen wel geld voor, wetend dat de school renovatie nodig heeft.
Mijn zoon zit nu in het vierde studiejaar, zijn 7de schooljaar te Beekbeemden.
We zijn anderhalf jaar geleden naar Meeuwen verhuisd en bewust voor mijn zoon gekozen om hem daar zijn basisschool
te laten afmaken.
Zoals in een eerdere reactie vermeld, ligt de lat er hoog en daar zal hij in het middelbaar onderwijs de vruchten van plukken.
Dus JA aan die ene reactie, is er zoveel verschil tussen gemeentelijk onderwijs en gemeenschapsonderwijs.
Het nieuwe gemeentehuis van Zolder heeft misschien voldoende vergaderzalen en/of andere doelruimtes om onze kids te
herbergen om degelijk onderwijs te volgen waar ze recht op hebben ??? !!!



Gast

#95 Re: Re: Re:

2014-02-07 08:13

#88: - Re: Re:

Ik stuur mijn kinderen ook naar Boekt.


Gast

#96 Nieuwe (aangepaste) meerderheid niet positief voor Beekbeemden

2014-02-07 12:40

Met de nieuwe of aangepaste meerderheid van het gemeentebestuur (16 op 31) zal het niet gemakkelijk zijn om de net bevestigde meerderheid te kunnen breken in de besluitvorming. Ze zullen allemaal stemmen in lijn met de anderen van de meerderheid om geen gezichtsverlies te lijden bij de overige leden. Als de schepen (en burgemeester) beslist voor overheveling naar gemeenschapsonderwijs, dan is de kogel door de kerk.... en ik vrees voor dit scenario ! En wat gaan de 2 schepenen van NVA doen ? Kunnen zij in lijn met de NVA stemmen of moeten zij de meerderheid volgen ?

Gast

#97

2014-02-07 12:59

Het is niet alleen het verlies van de sociale mix die mij zorgen maakt maar ook het verlies van alles waar de school staat. De school is voor ieder kind. Ieder kind heeft en krijgt de kansen uit zich zelf het beste te behalen. Om van school te gaan met niet alleen een getuigschrift maar ook met een degelijke voorbereiding voor het Middelbaar en goed geleerde basisvaardigheden die je je hele leven nodig blijft houden. In de laatste 30 jaar is er op verschillend terreinen hard gewerkt en staan ze niet stil. Wat je in dertig jaar hebt opgebouwd kan je niet zomaar in een paar maanden ombouwen naar een onderwijs.
Hopelijk gebruikt de politiek zijn verstand en laat zien dat we in een democratie leven. Dat betekend dat er overleg is en dat niet degene waar het over gaat bij gesloten word bij het overleg. Het is een grote schande. Als mensen vanwege gezichtsverlies iets anders gaan stemmen dan ze willen is dat ook erg en geen tekenen van leven in democratie.

Gast

#98

2014-02-08 14:37

Is een schande...

Gast

#99

2014-02-09 13:24

Beekbeemden is mijn tweede thuis.ik voel me naast kleuterleidster ook echt "moeder" voor al deze kleutertjes van verschillende origine. Please,het is HARTVERSCHEUREND als dit geen positief einde zal kennen!!Laat Beekbeemden bestaan.!!!De kinderen zijn de toekomst!En met de toekomst speel je NOOIT!Jamais!
een bezorgde mama

#100 Onderwerp

2014-02-09 16:43

Laat Beekbeemden blijven bestaan. Al onze kinderen zijn er naar school geweest of gaan er nog. Wij hebben ons dit nog geen moment beklaagd. Wat een perfect lerarenteam met heel veel inzet en oog voor ieder kind.  Onze twee volwassen dochters spreken nog steeds met veel lof over Beekbeemden.