laat Karin wonen!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie laat Karin wonen!.


Gast

#76

2014-01-08 21:02

Schande....alleen omdat je niet bruin bent mag je op straat komen....deze gemeente krijgt de gouden eikel.....en wil hem zelf wel even uitreiken!!!

Gast

#77

2014-01-08 21:18

onaanvaardbaar !!
Dick
Gast

#78 Even wat nuance!

2014-01-09 12:43

Wat een emotioneel en onredelijk gejank allemaal over 'dit kan toch niet', 'dit mag toch niet' en 'OFW dit en de gemeente Dronten dat'! Geen idee waarom Karin alleenstaand is, maar ook bij OFW bestaat een wachtlijst voor sociale huurwoningen en als je gaat scheiden, of zelfs als je partner plotseling is overleden, en je bijvoorbeeld de huur of de hypotheek van de gezamenlijke woning niet meer kunt opbrengen kom je op die wachtlijst. Dan word je op de eerste plaats geacht zelf naar een oplossing te zoeken. Vind je die niet dan heeft OFW voor serieuze, echt schrijnende gevallen een tijdelijke oplossing in de vorm van een tijdelijke woning. Vaak zijn dat ex-OFW huurwoningen die leeg en te koop staan of op de nominatie staan om te worden verkocht. Je krijgt dan een contract voor 6 maanden aangeboden, maar als de woning binnen die periode nog niet is verkocht mag je er langer blijven wonen. Maar het is en blijft een tijdelijke oplossing voor bijzondere gevallen. Deze 'hardwerkende alleenstaande vrouw met twee kids' heeft blijkbaar zo'n woning onder de bijbehorende voorwaarden geaccepteerd. Dan moet ze ook niet raar opkijken dat ze bij het einde van de contractperiode zo'n woning moet verlaten. Dat ze iets aan die woning heeft gedaan om er fatsoenlijk in te kunnen wonen is logisch, maar ze wist van tevoren dat ze er niet kon blijven, dus als ze daar veel geld in heeft gestoken is ze wat dat betreft niet erg handig geweest. En bovendien: ze komt toch helemaal niet op straat te staan met 'de kids', want ze kan zo door naar een andere tijdelijke woning.
Mensen: ik roep dit niet zomaar, want ik weet waar ik het over heb. Ik ben zogezegd een ervaringsdeskundige. Onze 'hardwerkende' dochter (43 jaar) en haar 'kid' (12 jaar), hun hond, hun kat en hun goudvis wonen al sinds 1 oktober 2012, dus inmiddels bijna anderhalf jaar, bij ons in. Zij 'bewonen' de drie slaapkamers boven en wij slapen sindsdien in onze camper die achter ons huis in de tuin staat. Op 15 augustus 2012 overleed plotseling haar partner, aan onverwacht hartfalen. Zij woonden in een vrije sector huurwoning in de gemeente Dronten, waarvan zij in haar eentje de huur niet kon opbrengen. Om die reden heeft ze de huur van die woning dan ook moeten opzeggen en stond zij als het ware op straat met haar dochter en huisdieren. Ook zij is naar OFW gegaan omdat zij dus eigenlijk meteen een sociale huurwoning nodig had. Zij -en wij ook- dachten dat zij als schrijnend geval wel meteen voor iets in aanmerking kwam, maar dat bleek dus niet zo te zijn. Er zijn zoveel schrijnende gevallen! Toch kreeg ook zij na een paar weken zo'n tijdelijke woning van OFW aangeboden, een kale ex-huurwoning die te koop stond. Ze kon een contract voor 6 maanden krijgen, dus dan accepteer je dat onder de gestelde voorwaarden, of je accepteert dat niet. Simpel! Onze dochter heeft op ons aanraden besloten dat niet te doen en te kiezen voor het tijdelijk wat minder zelfstandige leven dat wij haar (gelukkig) konden bieden. Inmiddels komt ze al aardig in de hogere regionen van de bestaande wachtlijstjes voor een sociale huurwoning hier, zodat het waarschijnlijk niet zo lang meer zal duren tot ze weer zelfstandig en betaalbaar zal kunnen gaan wonen. Jammer voor Karin dat ze haar huidige woning zal moeten verlaten, maar dat deze haar tijdelijke onderdak vormt was haar vooraf bekend en dat heeft ze destijds ook willens en wetens als voorwaarde geaccepteerd. En nogmaals: ze wordt niet op straat gezet! Ze kan weer naar een andere tijdelijke woning en intussen stijgt ze op de reguliere wachtlijst. Daar is helemaal niets asociaals aan. Karin is per slot van rekening niet de enige die dringend om een woning verlegen zit. Asociaal zou het pas zijn als er op basis van een petitie als deze, vergeven van de emotie en de onredelijkheid, het ene schrijnende geval voorrang kreeg boven het andere! Gelukkig maar dat er regels voor woningtoewijzing bestaan. En dat OFW deze ook hanteert. Dat is gewoon in ieders belang!

Dick

#79 Re:

2014-01-09 13:14

#51: Peter -

Uitstekende reactie, Peter! In het kort waar mijn eigen reactie #78 op neer komt.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-01-09 13:18



Gast

#81 Re: Even wat nuance!

2014-01-09 15:30

#78: Dick - Even wat nuance!

ach ja Dick, ieder z'n eigen sores en mening en prima dat jij dat nu ook eens, en op deze plek, kon melden.

veel succes gewenst voor je dochter en heel fijn dat jullie haar onderdak konden bieden. helaas wordt dat wat moeilijker als je ouders 1250 km ver weg wonen, maar dat wel met alle liefde gedaan hadden als ze dichterbij hadden gewoond.


Gast

#82 Re: Re: Even wat nuance!

2014-01-09 20:31

#81: - Re: Even wat nuance!

Daar kan OFW toch niks aan doen.. Moeten ze dan voor iedereen die zijn ouders te ver weg wonen de regels maar negeren??

Peter

#83 Re: Even wat nuance!

2014-01-09 20:36

#78: Dick - Even wat nuance! 

 Precies!

Ook mensen zonder familie e.d. 'wachten' op een woning...

en trouwens niet in alle plaatsen hier in Nederland worden tijdelijke woningen aangeboden!!

Dit zijn feiten!

 

Dick

#84 Re: Re: Even wat nuance!

2014-01-09 20:36

#81: - Re: Even wat nuance!

Ben jij misschien zelf de Karin die onderwerp van deze petitie is? Gezien je reactie lijkt het daar wel een beetje op. In dat geval het volgende.

In plaats van in de gemeente Dronten hadden ook wij al enkele jaren ver weg hebben kunnen wonen (ongeveer 1750 km hier vandaan) toen de partner van onze dochter overleed. Door omstandigheden was het nog niet tot een feitelijke verhuizing gekomen; achteraf gezien gelukkig ook maar. Inderdaad hadden we haar dan niet kunnen helpen zoals dat nu wel kon. Dan had ze waarschijnlijk ook zo'n tijdelijke woning van OFW moeten aanvaarden. Maar daarin investeren alsof dat niet een tijdelijke woning was, maar een die echt voor onbepaalde tijd was toegewezen, dat zou ze toch niet hebben gedaan. En ja, ze zou gewoon uit de woning zijn vertrokken als OFW dat op grond van de bepalingen uit het contract zou willen. Afspraak is toch zeker afspraak? Zij zou dan echt niet op straat zijn komen te staan, net zo min als jou dat half februari met twee kinderen zou overkomen, hoewel sommige reageerders wel willen suggeren dat die 'onmenselijke' OFW dat gewoon doet. In Nederland gebeurt dat zelfs tokkie-families niet die hun omgeving soms jarenlang hebben geterroriseerd en eindelijk uit hun huis worden gezet. Nee, door die petitie 'Laat Karin Wonen!' wordt volgens mij absoluut een verkeerde indruk gewekt en wordt de integriteit van OFW op een grove wijze in twijfel getrokken. Om over die vele simpele en overdreven-emotionele 'steunbetuigingen' maar te zwijgen.

Ik heb mijn bijdrage aan de discussie geschreven om aan te tonen dat je niet de enige bent -en nooit zult zijn- die door de omstandigheden gedwongen acuut en dringend behoefte heeft gekregen aan een eigen plek waar je rustig en zelfstandig je leven kunt leiden. Net zo min als onze dochter dat is. Noodwoningen bestaan formeel niet in de gemeente Dronten. Wel heb ik begrepen dat OFW woningen beschikbaar houdt voor bijvoorbeeld gezinnen die als gevolg van een verwoestende woningbrand plotseling dakloos worden. Maar anderen worden op een andere manier aan onderdak geholpen, zoals met zo'n tijdelijke woning dus. Jammer dat er nogal wat echtscheidingen voorkomen en tenminste een van de partners dan, al dan niet met kinderen, eigen onderdak nodig heeft. En dat er vrouwen zijn die hun partner verliezen, zelf de huur of hypotheek niet kunnen opbrengen en, al dan niet met kinderen, eigen onderdak nodig hebben. Dan zit er niets anders op dan de regels te volgen die een eerlijke toewijzing van de beschikbare woningvoorraad mogelijk maakt. Dat is in ieders belang.

Mijn dochter en wij wensen ook jou het beste toe en hopen dat je snel en op een 'nette' manier aan een fijne woning geholpen zult worden.


Gast

#85 Re: Re: Re: Even wat nuance!

2014-01-09 21:04

#84: Dick - Re: Re: Even wat nuance!

nee, ik ben Karin niet. het ga je goed in alle opzichten!

 

jan

#86

2014-01-09 21:14

dit mag wel en dit gebeurd anno 2014
dutchie24

#87

2014-01-10 09:06

Ik denk dat elke verhaal twee kanten heeft....dit is de ene kant van het verhaal, maar er kan ook een andere kant aanzitten. Een hardwerkende moeder moet niet zomaar op straat gezet kunnen worden! Maar misschien is een belichting van de andere kant goed ( ben zelf een alleenstaande werkende moeder dus ik kan me de situatie goed voorstellen)!!

Gast

#88

2014-01-13 10:40

On menselijk gewoon.
Schijnbaar geen gevoel voor empathie?

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-01-13 12:13



Gast

#90

2014-01-13 17:33

Wat fijn dat ze hun beleid hebben veranderd.
Geldt voor iedereen neem ik aan? Gefeliciteerd!

Gast

#91 Anarchy

2014-01-29 14:43

wat als meer dan de helft v/d mensen niet zou stemmen dan zou de staat niet meer kunnen zeggen dat het de meerderheid vertegenwoordigt.Al zou een democratie werken , als de meerderheid regeert gaat dit niet ten koste van minderheden?Helaas is de democratie een illusie , we leven in een plutocratie waarin het beleid bepaalt wordt door een kleine groep van bank en bedrijfselite.Hierdoor vind ik als burger dat ik niet langer gebonden ben aan de wetten en regels gesteld door de staat.Ik ben voorstander van het non aggresion principal. Je zou kunnen vinden dat belastingen/ bijdrage voor algemene projecten op vrijblijvenheid zou moeten berusten en niet op gun point worden afgenomen.1600 gezinnen in nederland worden per jaar uit huis gezet en met de nieuwe regelgeving omtrend uitkeringen die ze er door willen voeren zal dit getal vele malen groter worden..We kunnen mensen uitkeringen geven, maar is het niet beter om een eenmalige investering te doen zodat ze zelfredzaam zouden zijn?We kunnen huizen maken die eigen energie opwekken , water opvangt en zuivert en waar je het hele jaar door voedsel kan verbouwen.Hierdoor zou je iemands maandelijkse kosten naar beneden kunnen brengen.Of gaan we alle daklozen in concentratie kampen onderbrengen?
Peter

#92

2014-01-29 16:53

Ik geloof er niks van