laat Karin wonen!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie laat Karin wonen!.


Gast

#26

2014-01-07 15:03

t,is niet normaal

Gast

#27

2014-01-07 15:09

Kan en mag niet gebeuren!!!!!

Gast

#28

2014-01-07 15:09

schandalig dat dit in NL gebeurd!

Gast

#29

2014-01-07 15:29

Schandalig!

Gast

#30

2014-01-07 15:39

Dit mag niet gebeuren. Kinderen op straat zetten, dat het bestaat in ons Nederland. Maar helaas wel, dankzij ons rechts liberale beleid.
Degene die hier verantwoordelijk voor is mag zich dood schamen en ontzettende last van zijn geweten krijgen (als ie dat heeft?) en eigenlijk zou je willen dat diegene in soort gelijke situatie terecht komt, benieuwd hoe hij er dan over denkt.
Sterkte Karin en kids.

Gast

#31

2014-01-07 15:44

recht op een huis maar niet op een thuis ???? dat kan niet. Je moet maar tevreden zijn? ik zou het hele huis weer afbreken tot het afkrabben van de verf toe, met als verklaring het weer nodig te hebben in het nieuwe op te knappen pand. Wurg contract van een jaar ? snap ik niet goed, maar als dat mogelijk is, zal het ook wel mogelijk zijn een rechter te vinden die dit zwaar afkeurt.
Gast

#32 Nuances?

2014-01-07 16:05

Als twee mensen scheiden en iemand er voor kiest om uit huis te gaan, is dat voor de OFW geen urgentie. Dat moeten mensen vooral zelf oplossen, het komt immers niet uit de lucht vallen. Er zijn wel andere gevallen, misschien viel u daaronder, want OFW heeft in uw geval woonruimte gevonden, maar wel met de duidelijke opmerking dat het voor een jaar zou zijn. In die tijd had u andere woonruimte moeten zoeken. In Dronten kan men doorgaans tussen de 6 en 12 maanden een fijne huurwoning vinden via OFW. Uit uw verhaal blijkt dat dit niet gelukt is.

Ofwel heeft u zich het afgelopen jaar niet ingeschreven als woningzoekende of u heeft geen actie ondernomen om een ander huis te vinden.

Nu is het jaar voorbij en is het einde van de tijdelijke oplossing aangekomen. OFW heeft u wederom een andere woning voorgesteld, maar die voldoet niet aan uw eisen en is door u geweigerd.

En nu?

Moet de gemeenschap het nu weer voor u oplossen?
U heeft toch ook zelf verantwoordelijkheid om uw leven en woonruimte te plannen?

Het lijkt er een beetje op dat u het er willens en wetens op aan heeft laten komen.

Gast

#33

2014-01-07 16:07

Dit is niet eerlijk! Laten we Karin helpen, een handtekening is het minste!

Gast

#34

2014-01-07 16:10

ongelooflijk! dit maakt me echt boos!

Gast

#35

2014-01-07 16:16

Dit kan toch niet! Ik teken

Gast

#36

2014-01-07 16:23

Hoe is het mogelijk in een "beschaafd en sociaal denkend" land als Nederland.....

Gast

#37

2014-01-07 16:26

Ik weet hoe het is om geen kant op te kunnen. De hele huursector moet op de schop. Het wordt steeds gekker en bijna onmogelijk om woonruimte te vinden. Kinderen worden ook niet ontzien. Schandalig! Iedere instantie denkt er zo makkelijk over. Ach dan ga je toch in een andere gemeente wonen. Ach ja en dan moet mijn kind naar een andere school en ergens anders op zwemles. Dat ik dan 30 km verder van mijn werk woon....ach maakt ook niet uit. Recreatiewoning mag je maar een half jaar zitten. Sta je weer op straat. Je bent met je kinderen bijna een rondtrekkend circus. Geen schukden of andere problemen en niemand kan je helpen en je staat gewoon op straat.Gelukkig heb ik nu wat gevonden.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-01-07 16:52



Gast

#39

2014-01-07 17:22

Laat Karin inderdaad wonen waar ze nu woont, haar huisje is op dit moment haar veilige haven en ik weet hoe hard ze ervoor knokt. Wat ze heeft gedaan om wat anders te vinden en er is in deze geen afwachtende houding geweest. Ze betaald keurig haar huur (wat knap is gezien haar situatie) heeft het keurig opgeknapt incl. Tuin de buren staan weer leeg en er is geen koper voor deze woning. Wanneer de angst is dat er een langdurige huurovereenkomst zal ontstaan ipv een tijdelijke overeenkomst zoek dan naar oplossingen die er ook te bedenken zijn. De houding van de coöperatie lijkt in deze nergens op en het alternatief was voor Karin geen alternatief. Ik hoop dat door de boel meer onder druk te zetten, publiciteit te zoeken en degene die s avonds wel normaal naar bed gaat en zich blijkbaar hier niet druk om maakt (casemanager van de coöperatie ) zich maar via andere kanalen dan het makkelijke nee zeggen tegen Karin moet verantwoorde. Hart van Nederland, hier is een erg goed item te halen en lokale kranten idem.
Succes Karin en mijn steun heb je
Karin

#40 Met tranen in mijn ogen

2014-01-07 17:33

Met tranen in mijn ogen lees en zie ik wat er hier gebeurd! Jullie sterken mij in mijn gevoel dat ik in mijn recht sta. alle steun, het is ongelofelijk!!
Zoals ik overal aangeef, ik wil OFW niet in een kwaad daglicht zetten, het is over het algemeen echt wel een goede huurdersvereniging , alleen niet als je in een situatie als het mijne zit. Alle standaard antwoorden heb ik al gehoord, net als 1 van de berichten hierboven. Soms zijn er geen standaard oplossingen en is het nodig om buiten al die vastomlijnde kaders te denken.
Als je met je rug tegen de muur staat en door alle instanties in een bepaalde hoek wordt gedrukt, dan denk je niet anders te kunnen en doe je wat je gevraagd wordt. Ik heb het geluk dat ik de meest geweldige familie en vrienden heb, die soms zeggen....ka, je hoeft niet alles te accepteren en dat is wat ik nu doe......TOT HIER EN NIET VERDER.
Voor mij en al die anderen in mijn situatie, we vechten en doen wat we moeten doen om boven water te blijven.!
Jan Jaap

#41 Jaap

2014-01-07 18:05

Je kunt niet iets roepen zonder beide partijen gehoord te hebben. Ik ken de woningbouw als een gedegen organisatie die weet wat zij doet en geen huurders op straat zet

Gast

#42

2014-01-07 18:13

Steun onze buurvrouw. Dit kan toch niet gebeuren!!!

Gast

#43

2014-01-07 18:20

Achterlijk dat dit gebeuren in dronten!

Gast

#44 Re: Re: Nuances?

2014-01-07 18:41

#38: - Re: Nuances?

Het lijkt me dubieus dat je roept dat als er niets positiefs te melden is, er niet gereageerd moet worden. Ik ga namelijk geen digitale handtekening zetten zonder beide kanten gehoord te hebben, dat lijkt me niet meer dan logisch. En nu ik beide kanten ken, ga ik het ook niet doen overigens.

Ondanks alles, sterkte met de situatie, Karin.


Gast

#45

2014-01-07 19:07

Ik vind dat een vrouw ondanks wat haar positie is in dit hele gebeuren een dak boven het hoofd moet hebben, denk aan de kinderen,die woningbouw verdiend geld genoeg,als ze directeur en managers is een poosje op bijstand niveau moeten leven dan pieppen ze wel anders.
Elisabeth

#46

2014-01-07 19:31

Laat Karin wonen...

Gast

#47

2014-01-07 19:53

Ik vind het belachelijk dat een vrouw met 2 kinderen op straat wordt gezet.

Gast

#48

2014-01-07 19:55

Je kan het niet maken een moeder met kinderen zoiets aan te doen

Gast

#49

2014-01-07 20:21

een woord schandalig

Gast

#50 Re: Nuances?

2014-01-07 20:22

#32: Gast - Nuances?

En u werkt geheid bij ofw en/of zit er zelf warmpjes bij, in een land als nederland zou dit niet voor mogen komen, klaar!