laat Karin wonen!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie laat Karin wonen!.

Peter

#51

2014-01-07 21:05

Als ik dit zo lees is de woningbouwvereniging hier wel behoorlijk tegemoet gekomen om een tijdelijke woning aan te bieden. Dit had niet eens gehoeven. Het is niet hun verantwoordelijkheid om alleenstaande moeders of anderen zomaar een woning aan te bieden.
Er zijn zoveel mensen die woonruimte zoeken. Kijk een gegeven paard dan niet in de bek.

Ze zetten hier ook niet iemand met kinderen op straat, want ik lees dat ze een tweede woning aanbieden.. Dus ja, dit kan gewoon in Nederland ....

Misschien is het een idee de nieuwe woning te aanvaarden, niet op te knappen en zelf actief op zoek gaan naar een geschikte woning?

Gast

#52 Re:

2014-01-07 21:48

#1: -

als je wil winnen hart van nederland bellen woningbouw op tv terwijl er 2 kinderen bij zijn dan helpen ze graag


Gast

#53

2014-01-07 22:05

Echt belachelijk dat er zomaar een gezin op straat gezet kan worden! Dat kan toch niet!!!!!!

Gast

#54

2014-01-08 05:06

laat die gene zelf maar op straat gaan zwerven dit is te zot voor woorden in deze maatschapij

Gast

#55

2014-01-08 06:03

gewoon te zot voor woorden. ik woon zelf in dronten en hoor wel meer van zulke verhalen. en de polen krijgen bij ons voorrang echt belachelijk.

Gast

#56 Re:

2014-01-08 06:05


Gast

#57 Re:

2014-01-08 06:06

#51: Peter -

zeker zaakjes goed voor elkaar ;)


Gast

#58 Ow wat erg

2014-01-08 06:08

Maar aan de andere kant, wie wil er hier wel graag meer belasting betalen zodat dit soort situaties niet voor hoeven te komen? Sterk een petitie tekenen, heel sterk, maar wie is er echt tot actie bereidt? Ik niet, maar ik geloof ook niet alles wat ik zomaar lees, wel een dosis scepsis hierover, en dan de reacties, grote bek maar weinig actie. In mijn optiek, als dit waar is moet er via de maatschappij gekeken worden hoe dit kan worden voorkomen in alle gevallen. Niet alleen dit ene zielige geval, typisch een pleister zodat het geweten in de kast kan blijven.

Gast

#59

2014-01-08 06:37

Zoek de (plaatselijke) media op om dit aanhangig te maken! Of zoek het nog hogerop als dat nodig is. Een bedrijf is heel erg gevoelig voor negatieve publiciteit.

Gast

#60

2014-01-08 07:13

Dit kan toch niet!!!! en helemaal niet in Nederland,we moeten ons schamen voor ons land,genoeg is genoeg....
Duidelijk!!!

#61

2014-01-08 09:48

Ze heeft hier een jaar geleden zelf voor getekend!!!
gast

#62 hoezo erg.

2014-01-08 09:58

Ze wist hier al een jaar van. Ze was werk zoekende dus geen hard werkende moeder. Om te oordelen moet je het verhaal van beide kanten weten en horen.

Gast

#63

2014-01-08 10:54

Het zou niet mogen zeker niet in nederland hoe kunnen ze slechtte reclame voor de gemeente dronten.
Karin

#64 Mijn reactie

2014-01-08 10:54

Ik ben het "zielige" geval waar het hier om gaat! En ik ben het met je eens, begrijp ook je scepsis, ik vecht hier voor mezelf en een veilige plek voor mij en mijn kinderen, maar ook voor vele anderen in eenzelfde situatie. Want ik vecht nog, ik geef mij niet zomaar gewonnen, ik ga niet in een hoekje zitten en accepteer alles alleen maar omdat ik met mijn rug tegen de muur sta. De meeste mensen in mijn situatie geven het op, laten door alle instanties over zich heenlopen, omdat ze geen uitweg zien...ik niet, ik VECHT voor mij en mijn kinderen en hoop dat dit iets teweeg brengt in Nederland!

Karin, hardwerkende moeder!

#65 @hoezo erg #62

2014-01-08 11:00

Ik ben wel degelijk een hardwerkende moeder, ik werk al vanaf het moment dat ik dit huis heb!!!! Het was alleen geen vaste baan.....dus naast werken, instanties aflopen, voor mijn kinderen zorgen, het huishouden, dit huis een fijne plek maken voor ons om in te wonen en zo kan ik nog wel even doorgaan, ook inderdaad solliciterende werkzoekende moeder, zodat ik niet zonder baan zou komen te zitten! Je moet zeker beide kanten van het verhaal kennen om te oordelen......doe dat dan dus ook niet!

Gast

#66 Re:

2014-01-08 11:44

gast

#67 Re: Nuances?

2014-01-08 13:23

#32: Gast - Nuances?

Dit is een aanname van u. Ik sta ook ingeschreven al meer dan een jaar, en heb ook nog steeds geen woning. En nee iksta niet ingeschreven op dure huizen of waar bijna geen verhuizingen zijn. Een beetje kort door de bocht. Ik zou, als ik Karin was, vrienden en familie inschakelen om de woning zo achter te kunnen laten als ze m gekregen heeft en dan de familie vragen en misschien via facebook ofzo, of er mensen zijn die haar kunnen helpen het nieuwe huis zo spoedig mogelijk weer mooi te maken om vervolgens daar weer een jaar te kunnen wonen. Oordeel niet te snel over anderen, u staat niet in hun schoenen.


Gast

#68 Re: Mijn reactie

2014-01-08 13:25

#64: Karin - Mijn reactie

Je hebt helemaal gelijk, vecht tot je hebt wat je toekomt. Heel veel sterkte en mocht je hulp nodig hebben, ik heb tijd zat :-)


Gast

#69

2014-01-08 14:58

Hier zijn ook kinderen bij betrokken. Die hebben eerst een scheiding meegemaakt, en worden nu verwacht hun sport en vriendjes ook zomaar achter te laten. Ik vind dat de woningbouw echt veel en veel te ver gaat.

Gast

#70

2014-01-08 15:38

Te Schan-Da-Lig

Gast

#71 Re: Re: wat zegt wonngcorpiratie en gemeente??

2014-01-08 15:49


Gast

#72 Re: Re: Re: wat zegt wonngcorpiratie en gemeente??

2014-01-08 17:54

#71: - Re: Re: wat zegt wonngcorpiratie en gemeente??

...en daar zijn we dus ook heel benieuwd naar....maar voorlopig nog niks

Gast

#73 #51 en andere sceptici

2014-01-08 18:38

Ik heb eea al een tijdje van afstand gevolgd en verbaas mij steeds meer over de hele gang van zaken. Ja er is een andere woning aangeboden maar op een dermate afstand dat dit voor de kinderen überhaupt niet haalbaar is qua afstand etc. Het is niet zo dat Karin hier voor 3 keer niks zit en dat ze alles kado krijgt. Er wordt door Karin normaal een behoorlijke huur betaald en betaald op tijd en heeft geen enkele achterstand. Een coöperatie zal een tijdelijke overeenkomst sluiten omdat er anders andere rechten optreden wanneer een pand te koop staat. Dit pand staat al jaren te koop en stond leeg toen ze het betrok en was in slechte staat en had veel achterstallig onderhoud. Dit is door Karin opgeknapt. Echter het pand staat nog steeds te koop en er is nog steeds geen koper voor gevonden. Het pand zal dan leeg komen te staan of een andere tijdelijke huurder? Waarom? Het pand naast Karin staat ook leeg. Dus het is niet zo dat er een pand onttrokken wordt.

Waarom iemand op kosten jagen (kosten waar Karin niet op zit te wachten en die niemand zou willen maken wanneer het niet hoeft. Ik denk dat zelfs de sceptici dat niet zouden willen. Want verhuizen kost gewoon geld hoe goedkoop je het ook wilt doen.

Wanneer het probleem is dat er een tijdelijke overeenkomst is en dat er geen vaste huurovereenkomst mag ontstaan, los dat dan op en maak afspraken die worden vastgelegd en dat is best mogelijk. Bijvoorbeeld wanneer het pand verkocht wordt dan met 2 of 3 maand opleveren. Karin is al heel lang op zoek naar een andere locatie en zal dat ook blijven doen maar er moet wel een woning zijn en niet het surrogaat voorstel wat er is aangeboden. Denk niet in problemen maar in oplossingen en inderdaad wat een ander ook zegt niet alleen roepen maar ook actie ondernemen. Ik bied in ieder geval aan om eea juridisch te laten toetsen en via mijn netwerk ook lokale en landelijke pers te informeren en activeren. Ik kan mij voorstellen dat er normaal en constructief overleg moet en kan plaatsvinden en dat wanneer de coöperatie halsstarrig blijft weigeren de publiciteit gezocht gaat worden.

Gast

#74 onzin

2014-01-08 18:50

Enig idee hoeveel mensen op zoek zijn naar een woning?

Zonde van de tijd dit! Ga naar een hulpverlener!!!

Gast

#75 Re: onzin

2014-01-08 19:42

#74: - onzin

als u er eentje kunt bedenken die ze nog niet heeft gehad en waarvan er ook niet eentje ook maar iets constructiefs heeft gedaan behalve slecht luisteren en bureaucratisch denken en reageren: heel graag!!