Afschaffen verplichte eigen risico gezondheidszorg
Neem contact op met de schrijver van de petitie
De mrnsen gaan niet zomaar naar de dokter en het zorgt voor financiële problemen bij veel mensen.
Terug naar het vroegere systeem, gewoon weer ziekenfonds, als dit niet zou werken deze wet van toenmalige minister Hoogervorst kon hij makkelijk terug gedraaid worden werd er toen gezegd, (weten U nog wel?) nu betalen we eigen bijdrage en ook vaak nog bijbetalen van medicijnen, en dan nog per jaar een bijdrage van € 375,= dit is niet meer bij te benen, hele gezinnen kunnen niet meer naar het ziekenhuis, je beeft als je een doorverwijzing krijgt van de huisarts, en dan nog een bijkomstigheid, door de toeslagen door de belastingdienst elke maand betaalt moet worden hoeft dan ook niet meer, wordt daar ook nog op uitgespaard en wordt de druk minder voor die ambtenaren en kunnen er geen fouten meer worden gemaakt, zodat de toeslagen niet meer weg vloeien naar de Oostbloklanden! want daar draaien wij ook voorop! weg met die zorgwet! Wij willen weer gewoon het Ziekenfond terug! en kijk eens naar de omliggende landen waar het stukken goedkoper is zoals in België!
Zelf heb ik pas een ongeluk gehad, in het ziekenhuis gelegen en daar gaat weer mijn eigen risico, waar ik geen geld voor heb.
Re:
vind je het afschaffen onzin zeker een goed gevulde knip nou dat betaal jij toch lekker voor mensen die het niet kunnen betalen
Helemaal mee eens
Leuk als je moet rondkomen van een AOWtje van totaal 13.972,56. Dan geef je dus 22,3 % van je inkomen uit aan gezondheidszorg
Goe-gedaan Mevr Schippers die onder dezelfde omstandigheden 2,04% van haar inkomen kwijt zou zijn aan gezondheidszorg
Totdat ik naar de sportschool wou, Naar de dokter of naar de tandarts moest.
Alle dingen die in Finland met gezondheid te maken hebben zijn gewoon gratis.
Dit kan omdat er zoveel taxes worden betaald in de supermarkt.
Ik wil graag ook nog even vertellen dat naar school gaan gratis is in Finland ongeacht je leeftijd en je hebt recht op 1 warme maaltijd per dag op school, en er zijn veel hostels waar studenten gratis mogen wonen. De studenten krijgen ook een bepaald bedrag per maand om van rond te komen, rond de 150/200 want meer hebben ze niet nodig want het is toch gratis.
Mijn punt, zorg betalen in Finland bestaat niet het systeem loopt hier super! Nederland zou hier een voorbeeld aan kunnen nemen!
| This discussion has been closed. |