Afschaffen verplichte eigen risico gezondheidszorg


Gast

#5276

2014-08-22 14:31

Ben het er helemaal mee eens, we gaan terug naar arm en rijk, als je geld hebt mag je naar een dokter of studeren, mensen met een minder inkomen vallen overal buiten, alles wat er in de loop der jaren is opgebouwd word gewoon van tafel geveegd , onze voorouders hebben zich rot geknokt en kijk wat er van over is NIKS!!!!!

Gast

#5277

2014-08-23 10:20

Zorg ervoor dat dit doorgaat, en de zorgtoeslag blijft bestaan.


Gast

#5278

2014-08-23 10:30

Dit lijkt echt nergens meer op !!Ze zijn bijna waar ze graag wezen willen,en dat is dat de ouderen en hulpbehoevenden dit niet meer kunne betalen ,het dus vervroegd op moeten geven en maar zien waar het bootje strand ,m.a.w komen dan misschien vervroegd te overlijden door gebrek aan zorg ,dan hoeft er niets meer uit die potjes te komen ,en zijn dan precies waar ze wezen willen !!want de mensen worden anders te oud ,wat teveel kost !!!!
SCHANDALIG als dit kabinet zo met mensen om gaat.Laten deze mensen eens even goed nadenken als ze zelf oud zijn ook nog wel graag een tijdje in goede gezondheid hier op deze aardbol willen verblijven en de zorg op een normale manier kunnen betalen !!! Hopelijk lezen de betreffende personen al deze bezwaren ook ???!!!

Gast

#5279

2014-08-23 10:51

In het jaar 2000 heb ik een meningitis infectie gehad, in 2004 een hartklep operatie en in 2012 een herseninfarct waardoor ik nu een WIA- uitkering heb omdat ik nu in 2014 na twee jaar ziektewet voor 100% arbeidsongeschikt ben verklaard. Hierdoor zit ik al door medicatie en controle's al gauw aan het maximum bedrag van het eigen risico. Voor chronisch zieken zoals ik zou het eigen risico al helemaal afgeschaft moeten worden.

Gast

#5280

2014-08-23 11:43

misschien is dit een manier om onze regeerders er van te doordringen dat ze ook wel eens te ver kunnen gaan.

Gast

#5281

2014-08-23 12:04

Het hele kabinet moet oprotten

Gast

#5282

2014-08-23 12:06

Te gek voor woorden,nog even en ik sta gewoon op straat.Kan het bijna niet meer betalen nu al laat staan volgend jaar!!

Gast

#5283

2014-08-23 13:02

Nu gaan ze dit doen wat is de volgende stap.....

Gast

#5284

2014-08-23 13:33

'Kabinet gaat bezuinigen op zorgtoeslag'
Het kabinet gaat volgend jaar bezuinigen op de zorgtoeslag, de tegemoetkoming voor de laagste inkomens voor het geld dat ze aan zorg kwijt zijn.
'Kabinet gaat bezuinigen op zorgtoeslag'
Foto: Thinkstock
Dat hebben ingewijden zaterdag gezegd na berichtgeving in het AD.
De regeringspartijen zijn het daarover eens geworden met oppositiepartijen D66, ChristenUnie en SGP. Dit voorjaar zag het kabinet af van invoering van de huishoudtoeslag, die de huidige zorgtoeslag, de huurtoeslag, het kindgebonden budget en een toeslag voor ouderen zou moeten vervangen. Dit sloeg een gat van ruim 600 miljoen in de begroting voor 2015.

Eind juni kondigde staatssecretaris Jetta Klijnsma (Sociale Zaken) al aan de tegemoetkoming voor AOW'ers als compensatie voor belastingmaatregelen te versoberen. Deze tegemoetkoming wordt met ingang van 2015 gekoppeld aan in Nederland opgebouwde AOW. Dit levert 100 miljoen euro op.
Als het aan de ouderenorganisatie ANBO ligt, gaat de voorgenomen bezuiniging niet door. Volgens ANBO-directeur Liane den Haan worden vooral mensen getroffen die veel zorg nodig hebben en daar steeds meer zelf van moeten betalen. Volgens de organisatie is het tijd om het systeem met zorgtoeslagen en de zorgpremie op de schop te gooien.

Gast

#5285

2014-08-23 15:02

Hoop dat het wat uithaalt, het is voortaan te gek voor woorden, mn hele vakantiegeld gaat op aan het eigen risico!! Hou niks over, kon al niet op vakantie, en nu kan er nog niks extra s meer ook!!

Gast

#5286

2014-08-23 15:15

Goede actie, er komen teveel mensen in de problemen door het eigen risico.
Tigron

#5287 Re:

2014-08-23 15:48

#482: -  

 Wat dacht je van het uit de privatisering halen van de zorg en het weer 'n taak geven van de staat? of in ieder geval het ombouwen tot non profit organisaties

Alle daarmee samenhangende regels door de staat opgelegd afschaffen zodat er veel managementslagen niet meer "nodig"zijn en waarbij hulpverleners weer volledig hulpverlener kunnen zijn en niet meer 'n groot deel van hun tijd kwijt zijn aan administratie.

Er gaan nu gigantische bedragen op aan overheadkosten wat letterlijk geen toegevoegde waarde heeft bij de wezenlijke zorg.

Het is juist de privatisering van de zorg die het voor velen onhoudbaar duur maakt.

Diegene die er de vruchten van plukken zijn niet de doorsnee nederlander doch de staat zelf omdat die hun verantwoordelijkheden nagenog kwijt zijn, de multinationals,                                de verzekeringsmaatschappijen, de direkties en raden van bestuur in ziekenhuizen, het management van bejaardenhuizen.

Al deze instellingen en personen vreten goed mee uit de bakken geld die wij MOETEN ophoesten.

Het sociale gezicht van ons land vormt zich aan de hand van 'n kosten/baten analyse.


Gast

#5288

2014-08-23 17:58

het word onbetaalbaar voor chronisch zieken, als dat het al niet is...

Gast

#5289

2014-08-23 18:10

Eigen Risico is remgelld totdat het geheel is uitgegeven. Daarna werkt het waarschijnlijk in omgekeerder richting.

Gast

#5290

2014-08-23 19:18

Afschaffen,is niet meer te betalen.
De premie weer inkomensafhankelijk maken,is wel zo eerlijk

Gast

#5291

2014-08-23 21:32

terug naar het oude systeem lijkt me beter. meer dan 300.000mensen die niet betalen...om wat voor reden dat ook. Kost veel meer dan we weten.
Chronisch_ziek

#5292 Eigen bijdrage bij zorg is te veel voor chronisch zieken

2014-08-23 22:51

Ik ben chronisch ziek met een uitkering en moet eigen risico 360 eur plus eigen bijdrage GGZ 220 eur betalen (langdurige depressie). Ik heb ook eigen bijdrage betaald voor de tandarts en sommige medicijnen. Het komt rond 700 euro per jaar voor verschillende eigen bijdragen voor alleenstaande chronisch zieke op uitkering. 

3 jaar geleden was ik niet goed geïnformeerd over speciale zorg en pas na maanden kreeg ik een rekening van bijna 1000 euro. 

Dit jaar CAK stopt met eigen risico en tegemoetkoming compensatie (iets voor chronisch zieken). Dus alles bij elkaar het wordt onbetaalbaar. 


Gast

#5293

2014-08-24 05:15

Hele goede zaak! Maak ook een petitie voor herinvoering Ziekenfonds.

Topmensen zijn jullie! Chapeau.
Maanlander

#5294

2014-08-24 05:19

Op grond van Artikel 1 van de Grondwet is de Staat dit verplicht! De nieuwkomers betalen ongeveer € 69,- per maand. Dit gaat om aanvullende verzekering mèt Tandheelkundige verzekering. ZIJ hebben GEEN eigen risico, terwijl ze (vaak) al ziek het land inkomen. Dus... de Staat DISCRIMINEERT!


Gast

#5295

2014-08-24 06:15

betaal me iedere maand al scheel dit jaar op de eerste harthulp beland hup dat was een duur avondje van het eigen risico en die krijg je dan een half jaar later gepresenteerd
cam

#5296 Re: Eigen bijdrage bij zorg is te veel voor chronisch zieken

2014-08-24 06:18

#5292: Chronisch_ziek - Eigen bijdrage bij zorg is te veel voor chronisch zieken 

 kreeg eerst ook cak en daarna was is zomet genezen volgens hun want ik was er uit geknikkerd doei 300 euro dus het eigen risico komt nu heel hard aan lang leven al die stomme regels en aanpassingen

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-08-24 06:46


Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-08-24 06:47


Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-08-24 06:47


pseudoniem

#5300 chronische ziekte

2014-08-24 06:50

voor mensen met chronische ziekte is dat maar een kostenpunt meer