Afschaffen verplichte eigen risico gezondheidszorg

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Afschaffen verplichte eigen risico gezondheidszorg.


Gast

#501

2014-01-08 16:45

helemaal mee eens ik heb een minimum inkomen krijg last van een kies word gezecht dat de kies niet meer te vullen is moet een kroon worden maar ik zou niet weten waarvan

Gast

#502

2014-01-08 16:45

Ik vindt het belachelijk dat we naast zo een hoge premie nog eigen Risico moeten betalen.

Gast

#503

2014-01-08 16:46

Stoppen NU!

Gast

#504 Re:

2014-01-08 16:47

#501: -

Ach, het is maar een kies....stop er een stukje ijzer in en voila...je kunt weer door.......mensen met ernstige aandoeningen vind ik toch wat erger....dan is jouw probleempje maar een luxeprobleempje


Gast

#505

2014-01-08 16:50

Tegenwoordig moet je zoveel betalen als je ziek bent.Mijn man heeft verschillende ziektes en is in januari al door zijn eigen risico heen.Met als gevolg dat wij altijd voor ons beiden alle eigen risico moeten betalen ,terwijl we ook veel medicijnen zelf moeten betalen omdat dat niet vergoed wordt.


Gast

#506

2014-01-08 16:53

ik heb er geen woorden meer voor voor deze lijkenpikkers in den haag
het word tijd dat hun is een ongenezelijke ziekte krijgen en dan hun medicijnen niet vergoed krijgen.
graaiers zijn het.


Gast

#507

2014-01-08 16:57

Stop onmiddellijk de eigen bijdrage, de gewone burger kan dit niet meer opbrengen! Met als gevolg dat heel veel mensen hier niet meer naar een dokter kunnen gaan met alle gevolgen van dien!

Gast

#508

2014-01-08 16:57

Zorg zou er gratis moeten zijn...mensen kunnen het niet meer betalen

Gast

#509

2014-01-08 16:58

Van de zotten die hoge eigen risico en eigen kosten bij medicatie

Gast

#510 Raar iets

2014-01-08 16:59

Beter 30 euro per maand meer betalen (geen idee hoe)dan een regeling treffen om 360 euro terug te betalen in 6 of 8 termijnen. Dit eigen risico moet zo wie zo inkomens afhankelijk worden. Het is zo wie zo stom dat je niet meteen een rekening krijgt als je iets hebt gehad maar het zieken huis het een half jaar of meer op spaart en dan ineens een monster rekening krijgen. klagen bij je zorgverzekeraar helpt niet want dan krijg je te horen dat het aan het zieken huis licht en zij een jaar lang rekeningen mogen verzamelen.

Gast

#511

2014-01-08 17:00

Beste,.....

Ik sta achter deze petitie, maar wil ook dat mensen goed gaan nadenken over hoe zij met hun eigen lichaam omgaan, dat kan veel beter, je zit 24 uur in die verpakking zonder erbij stil te staan dat het eens zegt STOP het is nu genoeg omdenken andere levensstijl niets moet, alles mag.
Groet, Lucy

Gast

#512 Re:

2014-01-08 17:01

#511: -

verstandig antwoord...


Gast

#513

2014-01-08 17:01

helemaal me eeens

Gast

#514

2014-01-08 17:02

succes
fysio

#515 Algemeen

2014-01-08 17:03

Zelf ben ik als fysiotherapeut aan het werk. Ook in onze sector zien we dat het er hard aan toe gaat. We worden gewoon voor het blok gezet door de verzekeringen. Niet tekenen is vaak een doodsvonnis voor de praktijk. Aangezien verzekerde mensen dan niet meer bij je terecht kunnen.
Kijkende naar de patiënten gaat het ook overal mis. Chronisch zieken die opeens geen vergoeding meer krijgen, chronische machtigingen die in het algeheel niet meer geaccepteerd worden. Mensen die het echt nodig hebben! Resultaat? Mensen wachten met simpele zorg zoals de fysio/huisarts en krijgen uiteindelijk serieuze problemen die alleen duur in het ziekenhuis op te lossen zijn. In onze sector verwacht 1 op de 3 praktijken een faillissement aan te vragen dit jaar, afgestudeerden die absoluut niet meer aan het werk komen etc.

Even wat cijfers voor onze verzekeringen die het zo moeilijk hebben. (2012 ten opzichte van 2011)
VGZ 150 miljoen NETTO winst. 6x zoveel als 2011
Menzis 215 miljoen NETTO winst. 5x zoveel als 2011
Achmea 286 miljoen NETTO winst.
CZ 500!!! miljoen NETTO winst.

Waar zien wij dit terug in de premies etc? Ik wil niet weten wat voor monstrale winsten ze in 2013 hebben gemaakt..

Ondertussen wordt het toch allemaal een beetje te gek..

Gelukkig ziet onze vereniging in dat het mis gaat en gaan we er dit jaar voor vechten dat fysiotherapie (hopelijk) weer in de basis verzekering komt..


Gast

#516

2014-01-08 17:05

Ben nu de komende 8 maanden bezig om mijn eigen risico van 2013 te betalen.
Ben chronisch ziek en zit begin maart alweer aan mijn eigen risico voor 2014 waarvan ik de rekening rond oktober november [gelukkig] pas krijg en kan dan weer een betalingsregeling af gaan sluiten!
Ik ben gewoon iedere maand 35 euro extra kwijt op mijn premie van 114 euro!
Is al een reden om NOG zieker te worden!
En dat ook nog met een wao uitkering!


Gast

#517

2014-01-08 17:06

het is voor mij met mijn wia uitkering allemaal veeeeeeel te duur , ik laat tegen beter weten in dingen na om te laten controleren of te behandelen omdat het voor mij onbetaalbaar is geworden .
Gezondheid is er op vele manieren de dupe van dat het allemaal te duur onbetaalbaar is geworden.
Ik heb dus dagelijks pijn en heb klachten omdat ik het niet kan betalen er naar te laten kijken
SCHANDE!!! MAAR HELAAS HET IS DE WET , PFF nEDERLAND IS ARMOEDE EN STRAF VOOR HEN DIE ER NIETS AAN KUNNEN DOEN EN ER OOK NIET VOOR GEKOZEN HEBBEN

 


Gast

#518

2014-01-08 17:08

hele goede petitie hoop dat veel mensen hem ondertekenen en dat dat mag helpen.

Gast

#519

2014-01-08 17:08

Heel goed initiatief, ik vind het ook belachelijk dat eigen risico, laat de zorgverzekeraars maar eens goed kijken naar de declaraties van de artsen, het kan allemaal stukken voordeliger en trouwens hun eigen inkomen is ook niet misselijk hoor. Het kan allemaal stukken goedkoper.

Gast

#520

2014-01-08 17:09

de regering van nu die helpt alles naar de klote eigen risico weer omhoog medicijnen die je zelf moet betalen wordt er gek van waarom betalen we nog zorgverzekering waarvoor kan iemand mij dat uitleggen want ik snap het niet meer

Gast

#521

2014-01-08 17:11

Ze moeten de wet voor verplichting verzekeren aanpassen en eigen risico is niets meer dan hun gok schulden dichten van slechte investeerders
Ik vraag me af of iedereen het kwartje van kok vergeten zijn die mag ook weg net als de eigen risico
Stelletje oplichters schaam je

Gast

#522

2014-01-08 17:14

medicijnen die ik nu niet kan betalen bepalen het verschil tussen gezond zijn of afgekeurd blijven, terwijl ik dolgraag weer aan het werk zou willen.

Gast

#523

2014-01-08 17:17

Dan blijft degene met veel zorgkosten nog altijd de sjaak, omdat wij nu eenmaal meer zorg nodig zijn en als je een gezin hebt waarvan iedereen een lichamelijke beperking heeft dan weet je hoeveel dat per jaar met 3 personen gaat kosten. Laten ze bij de belastingaangifte de mensen met een volledige eigen bijdrage maar weer een kostenpost geven die men op kan geven met de belastingaangifte. Dat is net zo eerlijk als mensen geld terug geven die gezond zijn

Gast

#524

2014-01-08 17:17

Het is wel genoeg geweest we betalen al zo veel het kan maar niet op alles wordt duurder en krijgen er niks meer voor ik heb 2 kinderen die ziek zijn en ben ook chronies ziek kan het niet betalen ze moeten er eens mee stoppen haal het ergens anders vandaan zorg moeten ze met hun poten af blijven en helemaal eigen risico niet verhogen hoe krijg je problemen hier in nederland als het zo door gaan zijn wij allemaal failliet als Nederlander we hebben niks meer tezeggen dat blijkt wel ze doen toch hun zin


Gast

#525

2014-01-08 17:19

als je van het minium moet leven , is hwt gewoon niet mogelijk om je eigen bijdragen te betalem !!