Afschaffen verplichte eigen risico gezondheidszorg

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Afschaffen verplichte eigen risico gezondheidszorg.


Gast

#426

2014-01-08 14:53

iedereen moet zorg hebben arm en rijk

Gast

#427

2014-01-08 14:53

Momenteel zit ik tussen mijn afgelopen ww uitkering en richting bijstand, alle voorafgaande jaren alles netjes betaald. Nu ik onverwachts mijn baan kwijt raakte kom ik met dit soort dingen in de knoop omdat je van een minimaal inkomen alles maar moet bekostigen. Ik durf idd niet meer naar de arts of bloed laten prikken omdat ik vorig jaar een rekening kreeg van bijna 300 euro, of ik die even wilde betalen, gewoon een standaard bloed onderzoek, laat staan als je voor iets ergers komt te staan. Na deze rekening te hebben ontvangen ben ik huiverig geworden om naar een arts te gaan die dan weer evt een doorverwijzing geeft voor het een of ander, want ja ja de rekening krijg je er ook gewoon bij... Dan maar met pijn of klachten door blijven lopen, waar gaat het heen met dit land.... pffff Rutte heeft zelf niets te klagen want hij verdient nog steeds genoeg!

Gast

#428

2014-01-08 14:55

Het is genoeg!!! Nederland moet voor zichzelf opkomen we betalen genoeg......
sweetyy

#429

2014-01-08 14:59

het is schandaliggggg gewoon!! hier worden de rijken als maar rijker en de arme als maar armer!!!
wordt tijd voor een nieuwe en betere regering!!
pak de rijke aan die kunnen het missen!
de zorg is geen luxe en zou het ook niet moeten zijn ieder mens arm of rijk moet naar een dokter kunnen of ziekenhuis etc en medicijnen moeten kunnen krijgen!
Gewoon AFSCHAFFEN die hele zooi!

Gast

#430

2014-01-08 15:01

ik betaal bijna 1200 euro per jaar om verzekerd te zijn en ik ga bijna nooit naar een dokter. ik ga een keertje voor een uitslag wat pilletjes halen die door de huisarts voorschreven word en ik moet alsnog 33 euro betalen?? wat gebeurt er met mijn 1200 euro??? de pleuris met deze regering

Gast

#431

2014-01-08 15:08

Ben het er helemaal mee eens we betalen met z'n allen al genoeg aan premie dus die eigenrisico is helemaal niet meer nodig er staat genoeg op de rekeningen van de ziektekst. verzekeringen als er een tegenvaller komt.

Gast

#432

2014-01-08 15:12

MENSEN GAAN KAPOT DOOR DE NEDERLANDSE BELEID EEN POLITIEKE ARMEN PARTIJ MOET ER WORDEN GESTICHT ANDERS GEBEURD ER TOCH NIETS

Gast

#433

2014-01-08 15:13

Wij zijn met zn tweeen binnen 3 maanden door ons eigen risico heen dat word dit jaar 720 euro . Dat is echt serieus sparen om dat te kunnen betalen

Gast

#434

2014-01-08 15:14

Ik ben zelf chronisch ziek en betaal me in het begin van het jaar scheel aan eigen risico.....moet toch mijn medicatie hebben....vind dit een goede actie heb daarom ook getekend

Gast

#435

2014-01-08 15:17

Vrouwen vanaf 30 jaar worden massaal opgeroepen om elk jaar zich te laten checken op baarmoederhalskanker, mannen zouden zich vanaf hun 50ste moeten laten checken op prostaatkanker, heb je een nieuwe relatie en wil je je beiden laten checken op soa's en HIV omdat niemand daarop zit te wachten......... rekening van 230,- euro pp. Ja hoor meneer de president we doen dit allemaal voor onze lol. Dit zijn kleine dingen maar met eventueel grote gevolgen, als mensen dit soort dingen niet meer doen omdat het teveel geld kost ruimt het vanzelf toch lekker op, meer plaats voor Roemenen etc sorry maar dit is echt de omgekeerde wereld! Miljarden naar het buitenland sturen, buitenlanders hier laten komen werken/verdienen wat weer over de grens wordt gebracht en hoe zit het met ons eigen volk?? Op welke plaats staan wij???


Gast

#436

2014-01-08 15:23

Ik ben het er helemaal mee eens. Je betaalt je groen en geel en nog is het niet genoeg!!!!!!!!

Gast

#437

2014-01-08 15:24

Hopelijk helpt het. Vorig jaar met eigen bijdragen bijna 200 euro p.m. kwijt van alleen een aow, moest i.v.b. met operatie extra therapie kopen, het hele jaar op een houtje moeten bijten!!! en die koppen in Den Haag worden hoe langer hoe dikker!!

Gast

#438

2014-01-08 15:25

Vorig jaar was mijn 350 Euro eigen bijdrage alweer op gebruikt door medicijnen, controles en de tandarts. Dus mijn verwachting is dat deze 360 Euro dit jaar ook op gebruikt gaan worden aan eerdergenoemde acties.

Gast

#439

2014-01-08 15:26

ik ben zelf ziek en heb maar een klein inkomen. ben goed verzekerd en moet nog veel zelf betalen. het is niet meer op te brengen.

Gast

#440

2014-01-08 15:26

ik vind dit heel goed dat dit gedaan word want het is allemaal niet meer op te brengen mijn man is chronisch ziek en nu stoppen alle toeslagen ook nog een keer dit geen zorg toeslag meer we kregen ook in dec van het cak een toeslag omdat mijn man eigen bijdrage voor awbz zorg had dat kregen we in dec ook niet
Gast

#441 Afschaffen dat eigen risico

2014-01-08 15:29

Ben de rekeningen van eigen risico van vorig jaar nog in termijnen aan het aflossen:(
Alex

#442 Re:

2014-01-08 15:30

#430: -  

 met jouw 1200 Euro betalen de zorgverzekeraar het hoge salaris van die directieleden die de hele dag met hun reet in een bureaustoel blijven zitten, en zich laten rondrijden door hun privechauffeur. hahaha. Ik ben minimaal 1600 Euro kwijt aan de zorgverzekeraar omdat ik medicijnen nogig hebt, en daar moet ik zelfs nog een gedeelte zelf van betalen via dat eigen risico van 360 Euro. Dus tel maar uit je winst.


Gast

#443

2014-01-08 15:34

we betalen per maand al zo veel

Gast

#444

2014-01-08 15:43

Schoon genoeg! van de verplichte eigen bijdrage!
Stop hiermee!


Gast

#445

2014-01-08 15:43

Het meest schrijnende is om moeten zien dat de gewone burgers steeds meer moeten voor minder. Aan de top is het vooral zakkenvullen, vriendjespolitiek en hele dure kantoren laten bouwen. Belangrijkste reden waarom dit gebeurt is dat de zorgverzekering verplicht is, dus de burger betaalt toch wel.
Het is al vaker gezegd, een patient is geen consument. Als mijn been gebroken is wil ik dat het dichtbijzijnde ziekenhuis mij opereert en dat ik daar kan revalideren. Dan ga ik niet eerst een vergelijkend warenonderzoek doen over welk ziekenhuis tegen de laagste kosten mijn been kan opereren.
Het huidige systeem zorgt voor belachelijk hoge bonussen voor managers, enorm veel bureaucratie door declaraties en een hoge fraudegevoeligheid in alle lagen van de medische zorg. Daarnaast bestaat het risico dat door de zorgtoeslag de zorgkosten verder worden verhoogd waardoor de zorg onbetaalbaar word. Het resulaat kunt u zien in de huizenmarkt, waar de hypotheekrenteaftrek voor hetzelfde heeft gezorgd.
Terug gaan naar het oude systeem is niet alleen eerlijker, maar ook goedkoper op zowel de korte termijn als de lange termijn. Er kunnen grote besparingen worden gedaan op de loonkosten van managers, gigantisch dure panden waar de zorgverzekeraars in zitten en de bureaucratie sterk te verminderen.
De patient is dan weer patient en geen consument en de arts is dan weer arts en geen administratief medewerker.

Gast

#446

2014-01-08 15:46

Een chronische ziekte is al een straf. Nu worden wij dubbel gestraft, terwijl wij niet om een slechte gezondheid hebben gevraagd.

Gast

#447

2014-01-08 15:46

Helemaal mee eens

Gast

#448

2014-01-08 15:47

de jongeren kunnen het bijna niet meer betalen dus maar bezuinigen op tandarts ed

Gast

#449

2014-01-08 15:47

Je betaald per maand een fikse premie..maar als je daardoor geen geld meer overhoud kun je dus gewoonweg niet ziek worden , want dan moet je eerst 350 euro betalen..maar als je die dus niet hebt..hoe moet dan dat...en waarom kan het wel anders in belgie...gewoonweg belachelijk voor woorden..maar ja wij moeten natuurlijk met z.n alle die dure panden en salarissen betalen..gr jp

Gast

#450

2014-01-08 15:48

veel succes ik zal hem delen want een oplossing moet er komen.