Afschaffen verplichte eigen risico gezondheidszorg

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Afschaffen verplichte eigen risico gezondheidszorg.


Gast

#1426

2014-01-10 14:04

Helaas wil ik dit wel maar ook dit is niet voor mijn portemonnee weg gelegd.

Gast

#1427

2014-01-10 14:06

Ben zelf iemand die al die jaren het eigen risico altijd moet betalen vanwege medicijn gebruik.
Bestel tegenwoordig zo dat de rekening rond de tijd komt dat er vakantiegeld gebeurd wordt.

Gast

#1428

2014-01-10 14:06

die eigen bijdrage vind ik belachelijk we betalen al genoeg ......

Gast

#1429

2014-01-10 14:08

Mensen laten betalen voor wat ze zelf niet kunnen kiezen is schandalig! Haal het geld bij de superrijken, niet bij de eerlijke hardwerkende bevolking!

Gast

#1430

2014-01-10 14:08

HET is ronduit belachelijk dit eigen risico. Zeker daar de NZA de mogelijkheid geeft aan tandartsen om TOESLAGEN in rekening te brengen. Dit is de burger besodemieteren.

Gast

#1431

2014-01-10 14:12

De zieken kunnen het niet meer betalen. Gewoon wwg ee mee. Het is een schande dat je zoveel moet betalen.

Gast

#1432

2014-01-10 14:12

Zorg moet betaalbaar zijn voor de mensen niet dat mensen niet meer naar dokter kunnen en ziek blijven omdat ze het niet kunnen betalen

Gast

#1433

2014-01-10 14:16

Ook voor AOW-ers is de eigen bijdrage te hoog!

Gast

#1434

2014-01-10 14:17

Ik hoop dat deze petitie net zo"n succes wordt als de zwarte pieten petitie.Met z"n alle moet dat lukken.

Gast

#1435 Re:

2014-01-10 14:19

#1410: -

nee, je kiest er niet zelf voor om ziek te worden. Ik ben sinds een jaar ongeveer van alles aan het onderzoeken op internet en ben erachter gekomen dat alle corporaties ter wereld (ja, inderdaad, ALLE) in handen zijn van dezelfde 100 mensen, die dus in feite alles voor ons bepalen: wat wij lezen, naar wat voor muziek we luisteren, wat we kopen en wat we eten, om maar een paar dingen te noemen. Vooral om dat 'eten' gaat het hem hier. In de meeste producten in de gewone winkels zitten zoveel conserveringsmiddelen, kleurstoffen, smaakstoffen, hormonen en pesticiden, en ze bevatten nog zo weinig voedingswaarde, dat je niet meer binnenkrijgt wat je nodig hebt. Ook genetisch gemodificeerde gewassen zijn gevaarlijk, want niemand weet wat de effecten hiervan op lange termijn zijn. Wel blijkt uit steeds meer onderzoeken dat ze kankerverwekkend zijn, maar de grote producenten doen er alles aan om dat te verdoezelen. In de VS is het bedrijf Monsanto boven de wet geplaatst, dus als er mensen ziek worden, dan wel overlijden door het eten van hun producten, kan zij niet worden aangeklaagd. Nu probeert M ook in Europa meer voet aan de grond te krijgen. En dat lukt helaas aardig, aangezien 'onze' parlementariers alweer naar huis zijn, zodra er gestemd moet worden en nadat ze hun premies hebben opgestreken, terwijl M's lobbyisten er nog wel zitten. En de autoriteit (EFSA) die onze voedselveiligheid moet bewaken, bestaat uit mensen die ook geld ontvangen van M en consorten. Niet alleen Monsanto is zo'n bedrijf, ook o.a. Bayer, BASF, Pioneer en Syngenta zijn een paar grote spelers. We worden dus ziek GEMAAKT; op de conferentie in Rio de Janeiro van 1994 (meen ik) hebben bijna alle landen ter wereld een verklaring ondertekend, die maakt dat ze moeten streven naar een afname van het aantal mensen op de wereld. Dat aantal moet van 6 miljard naar 500 miljoen. En hoe kun je dat beter bereiken dan via het voedsel, de pharmaceurische industrie en bijv. de ziektekostenverzekering? En vlak ook de sterilisatieprogramma's niet uit die door bepaalde mensen uit dezelfde club worden gefinancierd. Zoek maar eens op Agenda 21 van de Verenigde Naties. Veel gifstoffen zorgen ervoor dat je lijf continu in een alarmfase verkeert, waardoor je weerstand laag is en je dus sneller ziek wordt. En ondanks dat je je buikje vol eet, ben je in feite voortdurend ondervoed vanwege de lage voedingswaarde. Sinds ik grotendeels biologisch ben gaan eten en bepaalde dingen mijd als de pest, ben ik van mijn diabetes af, geloof het of niet. Probeer het eens uit, zou ik zeggen. Baat het niet, dan schaadt het niet, toch?


Gast

#1436 Laffe volk

2014-01-10 14:22

Hier in nederland krijg je niks voor elkaar iedereen klaagt wel maar doen niks tegen het kabinet als iedereen in opstand zou komen kijk hoe de regering zijn werk wel goed zou doen !!!!! Dus mensen jullie nederlandse volk kan aleen klagen
laakbaar

#1437 armen betalen voor de rijken

2014-01-10 14:23

Kijk, de premie die die armen betalen is om het systeem gaande te houden, waar ze dan zelf, door de hoge kosten, geen gebruik meer van kunnen maken. Maar ze moeten wel de premies betalen want anders een oneindige boete op de premie zelf erbij (50 euro, net zolang totdat de totale schuld afgelost is, wat dus niet lukt omdat ze al te weinig geld hadden, boete op armoede dus) en vergeet niet dat er naast eigen risico ook een eigen bijdrage is. Dus worden die armen psychisch ziek dan mogen ze voor die hulp ook nog eens 200 euro zelf bijdragen. En sommige medicijnen en verbandmiddelen etc. worden ook niet meer vergoed dus de echte kosten kunnen eigenlijk nog veel hoger oplopen dan alleen die eigen bijdrage van 360 euro. Zou een VVD'er dit soms bedacht hebben? en dan zeggen dat die armen niet WILLEN betalen, dus moeten ze beboet worden?

Gast

#1438

2014-01-10 14:23

Spaar het hele jaar om de eige bijdrage te kunnen betalen! Belachelijk!

Gast

#1439

2014-01-10 14:24

Het is verschrikkelijk dit kan zo niet langer!!!!
TERUG NAAR HET ZIEKENFONDS.
iedereen moet naar de arts kunnen en medicijnen innemen
En dit kabinet deugd voor geen meter!!!

Gast

#1440

2014-01-10 14:24

Als nou niemand zijn ziekefonds premie zou betalen dan kom je ver hoor

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-01-10 14:26



Gast

#1442

2014-01-10 14:26

Wij betalen al genoeg premie er moet nu stoppen mensen nog meer te belasten
op hun soms toch al lage inkomen!
Zo word ook de zorg alleen nog mogelijk voor de
mensen met poen zo oneerlijk!




Gast

#1443

2014-01-10 14:28

Ik vind het zonder meer belachelijk dat mensen hiervoor moeten betalen, die eigen bijdrage moeten ze afschaffen,laten de rijken maar hiervoor betalen en niet de gewone mensen die het al zo zwaar hebben.Want men vraagt niet om ziek te worden en wordt je hiervoor gestraft.

Gast

#1444

2014-01-10 14:29

Toen ik in 2005 weg ging uit Nederland betaalde ik als particulier bij mijn huisarts E 35,00 voor 5 minuten.
Hier in Frankrijk betaal ik momenteel maar 23 Euro en de beste man heeft hier nog aandacht voor zijn patient waar hij rustig een kwartier voor neemt Dus de artsen in Nederland verdienen te veel laten ze daar maar eens op bezuinigen

Gast

#1445 Re: en minder grote panden van onze centen neerzetten

2014-01-10 14:30

#24: -  

 

w
PVV Fan

#1446 Geen zorg voor niet betalers.

2014-01-10 14:33

Het eigen risico is inmiddels zo hoog opgelopen omdat in Nederland iedereen die gewoon helemaal geen ziekenfondspremie betaald ook gewoon overal maar geholpen word!!
Echt belachelijk,en wij maar braaf elke maand betalen.
Gewoon premie verplicht automatisch afschrijven van iedereen die in Nederland woont of verblijft,dus ook de buitenlanders.

Gast

#1447

2014-01-10 14:35

Heel goed tekenen maar want wij zijn in nederland een beetje te makkelijk vinden alles goed in buitenland stonden ze al op straat te demon streren dus laten we ons in nederland ook eens wat meer laten horen!

Gast

#1448

2014-01-10 14:35

dit is een goede actie des te meer omdat veel mensen naast hun eigen bijdrage ook nog medicijnen moeten betalen die uit het pakket zijn gehaald
laakbaar

#1449 Re:

2014-01-10 14:36

#30: -

Precies, hoe verklaar je 1,5 miljard winst en dat terwijl er ook nog eens voor 100den miljoenen gefraudeerd schijnt worden door de zorginstanties. daar zou heel wat zorg mee geleverd kunnen worden.


Gast

#1450

2014-01-10 14:37

Er moet eerst eens flink bespaard worden op fraude, bonussen en onnodige kosten! Als het eigen risico daarna nog nodig is hoor je mij niet meer...