poelweg-neen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie poelweg-neen.


Gast

#26 Lokaal verkeer

2013-11-29 16:49

Wij wonen in Maleizen en voeren onze dochter elke morgen naar haar kinderverblijf in Terlanen. Wij rijden via de Poelweg richting Tombeek en moeten nu omrijden via verkeerslicht. Deze week verloor ik telkens rond 8h minimum 20 minuten. Bovendien betekent dit 20 minuten slaap minder voor onze baby... Akkoord dat de er iets aan de snelheid in de Poelweg moet gedaan worden want minder snel = minder lawaai maar de nieuwe situatie is voor niemand (behalve dan misschien de naastwonenden) een plus. Maar die laatste groep weet toch dat dit een weg is die uitmondt in een "steenweg"...niet?

Bedankt voor deze petitie die ons toelaat onze stem voor de volgende verkiezingen wellicht anders uit te voeren!


Gast

#27

2013-11-29 18:08

Ik ondersteun deze petitie daar op het zowel verkeerstechnisch als ecologisch vlak indruist tegen alle logica. Met name een als hoofdweg ingerichte baan wordt plots over een afstand van circa 300m eenrichtingsverkeer ingericht en veroorzaakt 's morgens een tot 15min durende file daar er dient omgereden te worden via een met verkeerslichten ingericht kruispunt dat dermate smal is dat afslagende voertuigen elke doorgang verhinderen.
Welke reden er aan deze beslissing ligt is onbekend en de beslissing van de zitting van het college dd 4 november geeft hier evenmin enige toelichting.
Vergissen is uiteraard menselijk en ik vertrouw erop, samen met vele andere bewoners van deze buurt, dat het college dit inziet en als bekwaam bestuur deze test per omgaand beëinigt.
Fam Vandeput

#28

2013-11-30 00:18

Geachte dorpsraad van Maleizen,
Wat stonden we versteld toen we op maandag 18 november 2013 moesten toekijken dat de Poelweg en Keienstraat eenrichtingsverkeer geworden was. Had men niet gevraagd op de laatste dorpsraadvergadering van november 2013, wie er voor of tegen was? ………..75% stemde hier tegen. Worden de mensen van de dorpsraad van Maleizen wel gehoord door de gemeenteraad? Een paar weken geleden werd er een petitie ingediend (van meer dan 1000 inwoners vooral van Maleizen en Tombeek) om de situatie niet te wijzigen, aangaande het aanpakken van het zogezegd sluipverkeer in Maleizen en Tombeek.(Natuurlijk weet iedereen dat het probleem de oververzadigde E411 en werken op de waversesteenweg is ) Uiteindelijk wordt er dan toch beslist om twee straten aan te pakken in Maleizen. Niets ging beter als vroeger, mensen die richting Maleizen, Hoeilaart of Terhulpen moesten konden gebruik maken van Rosiersesteenweg, andere voertuigen die de E411 of naar Overijse of Tombeek moesten namen de Poelweg………een perfect scenario, mooier kon het niet zijn). Wat heeft men nu gecreëerd, een gigantische opstopping doordat iedereen naar het kruispunt van Maleizen wordt geleid. Lokale landbouwers moeten omrijden en worden met hun tractoren en machines op de grote assen gestuurd waar het hun nog moeilijker wordt gemaakt. Mensen uit Genval, Rosières, Rixensart waren potentiële klanten voor onze locale lekkere Vlaamse druiven, groenten en kerstbomen economie. Houdt men zelfs hiermee geen rekening meer in Overijse? Beste mensen van de dorpsraad mogen we op jullie rekenen om een tandje bij te steken en onze belangen te verdedigen en de situatie terug te brengen zoals het vroeger was?
Familie Vandeput
Zilverbeeker

#29 Re: Re:

2013-11-30 14:36

#25: - Re:

Excuse me replying in English...but I believe that everyone receiving a fine for driving the "wrong" way up Poelweg, in direction Overijse, has a case for challenging this in the courts. Simply posting a single "no entry" sign is not IMHO sufficient as an enforceable change. If Poelweg is to be changed from a primary route to a secondary, communal route then the indication of priority through markings on the road also needs to be changed. That means painting a solid line across Poelweg at the junction with Rozierensteenweg, so that traffic would see the need to turn left. Also, traffic using Poelweg towards Rosieres direction would have to stop or give way at that junction.

I wonder if all those who were fined could start a class action together?

I would also challenge the power of the gemeente to deny access to a road to its residents, who have paid for all that road through taxes, not just half of it.

I am also disgusted at the use of expensive police resources to watch over this badly implemented traffic scheme, when they seem totally unable to enforce the 30km/h limit along Meerlaan, where routinely I see cars driving 60-70km/h or more, not to mention the frequent cases of driving the wrong way along that one-way street (that was introduced for good safety reasons!!!).

I believe that if sufficient residents call for it, a special meeting of the gemeenteraad can be requested. Why not?

Lastly, I hope that we can find a political party in the gemeente that is willing to take up this cause on behalf of us aggrieved Overijse citizens, as whoever's decision this was needs to feel the impact at the next gemeente elections!


Gast

#30

2013-11-30 16:40

Zie het nuttige niet van deze stuk straat eenrichting te zetten !!
Kat

#31 POELWEG

2013-11-30 21:44

Verkeerde beslissing om de poelweg eenrichting te maken
Iedereen die rond de boslaan woont wordt gestraft.
Zoals eerder opgemerkt deze "wijk" is niet belangrijk genoeg voor Overijse.
Bv. Bij sneeuw wordt er nooit gestrooit !!
Deze nieuwe maatregel geeft voor iedereen meer frustatie en veel tijdsverlies.
Meer overlast voor de mensen die aan de lichten wonen.

Gast

#32

2013-11-30 22:24

Très mauvaise idée!
Aucune logique et ridicule. Si c'est pour qu'un policier soit caché pour donner des contraventions...Il y a d' autres endroits "à traiter"! J'amène tous les matins ma fille à l'école "lanetuin" à Tombeek maintenant je doit faire un détour vers la rue de la Hulpe et emprunter des petites ruelles très agréables en été et à vélo mais très dangereuse en hiver, tellement elles sont étroites. Je suis très contente qu'une pétition ai été placée et j'espère qu'elle recevra le fruit de son initiation.
lina

#33

2013-11-30 22:25

Idée ridicule!

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2013-12-01 21:19



Gast

#35

2013-12-01 21:36

De bewoners van het oosten van Maleizen worden regelmatig door het gemeentebestuur verwaarloosd, en niet alleen met deze enkele richting in de Poelweg. In de Olmengaarde, een dood- en aflopende straat in Maleizen, wordt het wegdek omzeggens niet hersteld, het krioelt van de putten, en bovendien wordt de sneeuw er in de winter niet geruimd, zodat vele inwoners met hun voertuigen de straat niet uit kunnen en hun auto tijdens sneeuwdagen willens nillens op een hogerop gelegen baan moeten parkeren, en overigens maar door de sneeuw moeten ploeteren. Nochtans betalen deze inwoners gemeentebelastingen zoals de andere Overijsenaars. Wat gebeurde er in de Poelweg ? Was er een traditionele, dialectsprekende dorpeling die plots vond dat zijn koe minder melk gaf omwille van de voorbijkomende wagens ? De opstroppingen die deze enkele richting in de Poelweg veroorzaken strekken zich 's morgens op bepaalde uren doorheen de akkers uit tot in Genval/Rixensart.

Taxi Jos

#36 aan het troepje onbekwame stielbedervers !!!!!

2013-12-02 08:40

Een schande !!!!!!

Als deze onhoudbare situatie op de poelweg / boslaan nog lang blijft duren kan ik mijn taxi bedrijf, wat ik 40 jaar geleden startte, opdoeken.

Gast

#37

2013-12-04 09:23


Onbegrijpelijk waarom moet worden omgereden via het kruispunt Maleizen. Het veroorzaakt filevorming aan de verkeerslichten (luchtvervuiling) en komt de nering met Overijse Centrum niet ten goede.

Gast

#38

2013-12-04 19:15

If the Gemeentebestuur finally refuses to reverse the Poelweg decision they might at least agree to raise, for the vehicles heading for Hoeilaart, the priority of the traffic light at Maleizen Kerk crossroads

Gast

#39 Re: Re: Re:

2013-12-05 14:31

#29: Zilverbeeker - Re: Re:

hello !

I've received my fine today. I'm wondering if I will go to the court of not...
May be as you say  we could start a class action together.

Please let me know (nad243@hotmail.com)

 


Gast

#40

2013-12-05 16:30

zou het meer op prijs stellen indien er ezelsruggen of bloembakken die beurtelings doorrijden zouden toelaten geplaatst werden.

Gast

#41

2013-12-08 14:37

Zeer terechte petitie tegen deze gewijzigde verkeerssituatie. Indien het de bedoeling was om overlast vanwege het verkeer te verminderen in de Poelweg, dan wordt deze dubbel en dik verlegd naar de Rozierensesteenweg (stuk tussen Poelweg en Terhulpensesteenweg), dat veel minder geschikt is om frequent verkeer te verwerken.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2013-12-09 19:34


jtmvg

#43 Poelweg/Keienstraat. - brief aan de gemeente

2013-12-16 10:32

Op 4 December jl heb ik onderstaande e-mail aan de gemeente gestuurd. De inhoud geef ik u hierbij ter kennisname:

Met bovenstaande circulaire berichtte u ons over de eenrichtings proefopstelling Keienstraat en Rozierensesteenweg.

Ik kan u nu reeds berichten dat de proefopstelling geslaagd is in dien het de bedoeling van de Gemeente is geweest om nieuwe files te creëren, want bijna iedere morgen moeten er gedurende ca. 1 – 1.5 uur autos aanschuiven op de Rozierensesteenweg richting stoplichten met een gemiddelde doorstroom tijd van 10 – 15 minuten ’s-morgens tussen 07.45 – 09.30u.

Indien het ook de bedoeling is geweest om een levensgevaarlijke situatie op het kruispunt Keienstraat/Rozierensesteenweg te creëren dan is ook daar de proef geslaagd.
Er ontbreekt namelijk een spiegel waardoor de bestuurder komende uit de Keienstraat en linksafbuigend naar Rixensart het verkeer komende van de stoplichten op de Rozierensestw. NIET kan zien als gevolg van de ochtend file.
De automobilist speelt Russisch roulette indien hij linksaf naar Rixensart gaat en het verkeer van rechts niet kan zien door de file.

Ik neem aan dat de gemeente aansprakelijk kan worden gesteld van de gevolgen van een eventueel ongeluk op dat kruispunt.

Tenslotte wil ik nog opmerken dat het dwaas is dat bestuurders komende uit de garage van Poelweg 18 (uitkomend in de Keienstraat) NIEt 25 m linksaf mogen slaan maar ca. 1 km om moeten rijden willen zij de Poelweg oprijden om vervolgens de Rameistraat in te rijden naar Tombeek. Diverse automobilisten negeren zowel het eenrichtingsverkeer Keienstraat als wel het eenrichtingsverkeer komende uit Rixensart richting Poelweg.

Mijns inziens was niemand vragende partij voor deze maatregel (tenzij misschien een hier wonende plaatselijke politicus die wat meer rust wilde hebben).
Ik hoop dat deze proefopstelling voordat de zes maanden om zijn wordt opgeheven zodat er levens worden gespaard.

Joop van Gestel - Poelweg 18/10 - B-3090 Overijse


Gast

#44

2013-12-16 17:06

Regelmaig moet ik naar mijn dochter die in Huldenberg woont. Nu duurt de wachttijd meer als een kwart uur soms een half uur voor de rode lichten om dan toch naar rechts te draaien aan de Q8. Dit is pollutie voor de bewoners van Maleizen!
Maak het gemakkelijker voor iedereen welbedankt bij voorbaat.

Gast

#45

2013-12-17 15:18

Nous habitons au début de cette rue que nous empruntons quotidiennement pour atteindre l'autoroute. Certains jours, ce sens unique nous allonge notre temps de route jusqu'à 30 minutes.

Gast

#46

2013-12-17 20:35

Ongelooflijk, wie heeft dat uitgevonden ?

Gast

#47

2013-12-17 22:06

NIET NOODIG

Gast

#48 Game over

2013-12-18 19:45

Vanavond, na een maand problematiek, is de eenrichting paneel weg !
Nog een grote dank aan de initiatiefnemer van deze petitie