Neen aan Jachtopeningsbesluit 2013-2018 betreffende (zwerf)katten


Gast

#201

2013-11-01 17:52

STOP DAT DIERENLEED ER MOET DIEREN POLITIE KOMEN WANT DIT IS ECHT GEEN OVERBODIGE LUXE HOEVEEL DIEREN MOETEN ER NOG NUTTELOOS DOOD GAAN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
moord is geen oplossing

#202 mishandeling van dieren MOET stoppen

2013-11-01 17:54

wat is dit nu voor bullshit aah ja die kat heeft geen bandje kom afknalle die handel aah die katten hebben geen baasje ze zijn gedoemd om op straat tussen het vuil te leven dus behandelen we hun ook maar zo waar gaat deze wereld naartoe
oke ik snap dat het aantal blijft stijgen maar om ze daarom zonder enig medeleven neer teknallen dan moeten we ook alle zwervers neerknallen of wat of ze er nu zelf voor gezorgd hebben of niet
handig e een dier kan niet praten, kan niet voor zichzelf opkomen dus vermoorden we het maar geen mens die het merkt schandalig vind ik dit deze beesten hebben hier niet zelf voor gekozen ze proberen te overleven en de meeste hebben waarschijnlijk nooit een echte thuis gehad nooit een warme deken om op te liggen nooit een hand die hen streelt echt waar waar gaat de mensheid naartoe jullie zouden jullie moeten schamen
doe er godverdomme dan iets aan !! MOORD IS GEEN OPLOSSING tipisch voor de makkelijke weg gaan we moorden ze uit dan zijn we er vanaf
elk levend wezen hoort met respect behandelt te worden dat leert men als kind zoals iedereen een 2de kans verdient waarom deze katten dan niet
hoe kunnen jullie nog slapen en gewoon doen alsof het niets is hoe voeden jullie jullie kindere op zonder schuldgevoelens
beulen zijn het gewoon niet te begrijpen !!!

Gast

#203

2013-11-01 17:57

België, het is hoog tijd om een ECHT dierenbeleid te starten en te tonen dat we WEL een beschaafd land zijn!

Gast

#204

2013-11-01 18:00

Waar zijn ze in godsnaam mee bezig hier in dit apenland.

Gast

#205

2013-11-01 18:01

hallo!!! ik durf mijn kat geen bandje aandoen uit vrees dat ze een vrede dood sterft als ze ermee aan een tak blijft hangen, welk visueel teken kan ze dan nog dragen???? wat een debiel wetsvoorstel is dit zeg!

Gast

#206

2013-11-01 18:04

schandalig en dan hebben ze het over roemenie potverdomme ze zijn net zo sclecht

Gast

#207

2013-11-01 18:15

Hoe kan je nu een kat doden.. Mijn katten zijn beide raskatten, en dragen geen halsbandje of ander kenmerk aangezien ze niet buitenkomen, als deze dan per ongeluk buiten gelopen zijn mag er ook gewoon op gejaagd worden of wat?!

Gast

#208

2013-11-01 18:20

Huisdieren schiet je niet dood. Je houdt ervan en knuffelt ze

Gast

#209

2013-11-01 18:23

Ook zwerfkatjes hebben recht op leven !

Gast

#210

2013-11-01 18:27

Mijn katten dragen geen halsband uit veiligheidsoverwegingen. En die zouden zomaar mogen afgeknald worden ! MOORDENAARS !!!

Gast

#211

2013-11-01 18:36

ik ben hier tegen want er zijn katten die hun bandje kwijt zijn of niet om willen en dan schieten ze die dood.ik hoop niet dat 1 van mijn katten ooit een kogel krijgt.vind dit geen goed idee

Gast

#212

2013-11-01 18:38

Wat met katten die een chip hebben? Wordt daar op gecontroleerd? Mijn katten dragen geen bandjes maar zijn wel gechipt...

Gast

#213

2013-11-01 18:38

België staat al lang op zijn kop ... waar is men in godsnaam mee bezig!

Gast

#214

2013-11-01 18:39

Hoop dat dit helpt want elk levend wezen heeft recht van leven

Gast

#215

2013-11-01 18:45

het is en schande dat het kan de dieren zo te behandelen wat denken jullie daar mee te bereiken jullie werken alles in handen van onmensen schande arm belgie en waar is nu de wapen wet ????

Gast

#216

2013-11-01 18:46

En al het geld dat tot nog toe naar sterilisatie ging ? Is dat dan ook allemaal nutteloos geweest, want zoiets zie je niet vanop een afstand, dat knipje in hun oor als ze steriel gemaakt zijn !!! Het steriliseren is DE oplossing, niet afschieten verdorie !!! Wééral zo'n kemel van Schauvliege vermoed ik ? Schandalig !!!

Gast

#217

2013-11-01 18:47

hopelijk haalt het iets uit!

Gast

#218

2013-11-01 18:51

NEEN, POTEN AF VAN ONZE POEZELS!!!

Gast

#219

2013-11-01 18:55

Waar gaat het naartoe hier in Belgie. We staan zover als is de Oost-blok landen. Alles moet hier dood. De jacht is voor mensen die gefrustreerd zijn en zich afreageren op onschuldige diertjes. Diertjes die willen genieten van het beetje groen dat hier nog is. Wat moet een mens nu nog meer doen. Castreren, stereliseren en chippen. Nu moet er nog een halsbandje aan toegevoegd worden terwijl men goed weet dat dit gevaarlijk blijft voor een kat. Halsbandjes die hoe dan ook elastisch zijn kunnen een kat ergens in laten verstrikken. Trouwens als men de jacht opent strooit men zelfs vergif. Veel huisdieren worden soms onwel na een wandeling. Dan stelt men zich de vraag hoe komt het dat er vele vogels en honden en katten dood aangetroffen worden. Ik hoop dat die onzin ooit stopt en dat de dieren hun recht op leven terug krijgen. Politici houden zich nog alleen bezig met besparingen en voor de rest is er geen medeleven.

Gast

#220

2013-11-01 18:56

Heb zelf een huiskat verloren tijdens de eerste dagen van het jachtseizoen 2011. Ben alleenstaand, had het dier zelf met de fles grootgebracht omdat de moeder het in de steek had gelaten. Het was een aanhankelijk dier dat me elke dag trouw opwachtte als ik thuiskwam zodat het leven minder eenzaam was. Wekenlang heb ik bossen en weiden afgezocht maar wist wel beter. Men viervoetige vriend werd het licht uit de ogen geschoten en dat heeft me veel verdriet gedaan. Ik veronderstel echter dat ze dat belachelijk vinden , deze "natuurliefhebbers" die voor ons lijken te bepalen van welk stukje natuur we wel of niet mogen houden .

Gast

#221

2013-11-01 19:02

Leef en laat leven! Geen enkel levend individu heeft ooit gevraagd om geboren te worden! En elk geboren levend wezen wil oud worden!

Gast

#222

2013-11-01 19:09

Ze naar een asiel sturen, OK... maar de optie tot afmaken is stijlloos.

Gast

#223

2013-11-01 19:12

Ik heb vorige week 12,50 euro gesponserd aan FELIX. Hier lopen ook 5 poezen die ik tweemaal daags voeder en ik heb er niks op tegen. Ik hoop alleen dat er reactie komt op mijn vraag me te helpen ze te steriliseren/ castreren.

Gast

#224

2013-11-01 19:24

het is gewoon belachelijk om zomaar kaaten dood te schieten terwijl een andere methode steriliseren beter is, maar ja in sommige gemeentes kost het je ook 250 euro als je een zwerfkat ( die in de steek is gelaten) voert, echt waar wie heeft die stomme regels en wetten gemaakt vraag ik me af. Iemand die in de mideleeuwen leeft.

Gast

#225

2013-11-01 19:25

Ik heb al 10 minstens de kater van mijn reeds overleden vader bij mij wonen, zij moesten naar een appartement en het beestje kon dus niet mee, onze Dodie is gesteriliseerd maar kan niet met een kenteken rond de nek lopen, is hij niet gewoon, dan maar gewoon afknallen die handel ofwat!
SCHANDE GEWOON!!!
Laat die katten leven...