Neen aan Jachtopeningsbesluit 2013-2018 betreffende (zwerf)katten


Gast

#151

2013-11-01 14:56

Te belachtelijk voor woorden!!!! Blijf van onze dieren AF!!!

Gast

#152 Re:

2013-11-01 14:58

#138: -

die heeft ook geen halsbandje aan :-)

 


Gast

#153

2013-11-01 14:59

Schande!!

Gast

#154

2013-11-01 15:01

Teleurgesteld voor mij Belg te noemen

Gast

#155

2013-11-01 15:04

poten af van die dieren!

Gast

#156

2013-11-01 15:22

Zeker doen.

Gast

#157

2013-11-01 15:24

En wat dan met de katten die onderweg hun halsbandje kwijtraken, en wel een baasje hebben dat op hun wacht. Zijn ze nu helemaal gek geworden

Gast

#158

2013-11-01 15:26

We schieten toch ook niet de voormalige eigenaren??
Dat zijn per slot van rekening de schuldige van dit alles! Dus zoek een andere oplossing!

Gast

#159 Re:

2013-11-01 15:32

#146: -

Je kan misschien jou raad omzetten in een daad en het jachtopeningsbesluit hier plaatsen!!! Kunnen we met allen gelijk lezen.

Eendert welk dier dat geen bedreiging vormt hoort niet afgeschoten te worden voor de lol van de jagers.  Nog minder kan ik mij inleven dat er een moordlustige wetgeving zou goedgekeurd worden om een probleemsituatie op te lossen die door de mens zelf veroorzaakt wordt, gelijktijdig het doelwit geen bedreiging vormt en er betere milieuvriendelijk instanties voor handen zijn waar al goedkeuring rond gemaakt zijn.

Ik dacht toch dat er een strenger wapenbezit was goedgekeurd en geen wapens meer in bezit mogen zijn die een levend wezen kan doden?   Daar wordt kennelijk nog weinig rekening mee gehouden.  Zijn wij zelf wel veilig voor deze wapens????

Wie voor de lol een dier kan doden, kan ook instaat zijn om een mens te doden! Was het zo niet dat mensen die gaan strijden in Syrie onmiddelijk worden opgepakt als ze in het land zijn omdat zij een gevaar vormen voor onze samenleving. (openbaar gezegd in het nieuws door een minister).   Het spijt me maar een jager plaats ik daar ook onder, die weet ook niet of hij zijn doel onmiddelijk kan doden!!  Zij maken zelfs gebruik om het eerst op te jagen om het dan te kunnen doden!

Trouwens de keuze van de Vlaamse Regering zou wel voor meer kwaad kunnen zorgen als voor minder!  Er bestaan meer dierenvrienden als men verwacht, ook mensen die geen poes willen of kunnen houden bekrediseren dergelijke wetten of voorstellen.

 


Gast

#160

2013-11-01 15:34

.

Gast

#161

2013-11-01 15:37

SCHANDALIG! Dus vanaf nu ook alle mensen zonder papieren of paspoort meteen doden dan? Sinds wanneer zijn dieren minderwaardig aan mensen? Waar gaat de wereld naartoe?

Gast

#162

2013-11-01 15:44

@ 146:
Ziehier wat er in staat over katten, hoezo is dat ok?

Wijziging artikel 17:
Verwilderde katten kunnen uitsluitend bejaagd worden met kastvallen met een maximum volume van 1000 dm³ en waarin de dieren zich vrij kunnen bewegen. In de zijwand zit op maaiveldhoogte een opening waarin een cirkel kan getrokken worden van 6,5 cm. De bovenzijde bestaat uit ondoorzichtig materiaal.


Bij het vangen van verwilderde katten dient u één van volgende handelwijze te volgen:


Indien de kat geen halsband of een ander visueel merkteken draagt dat aangeeft dat ze een eigenaar hebben:
• Doden toegestaan


Indien de kat wel een halsband of een ander visueel merkteken draagt dat aangeeft dat ze een eigenaar hebben:
• Onmiddellijk in vrijheid stellen;
• Overbrengen naar een dierenarts voor castratie of sterilisatie, en vervolgens terug vrij laten;
• Overbrengen naar een asiel.

Ik ben trouwens tegen elke vorm van jacht. Alleen vind ik dit absoluut niet kunnen. Ik mag er niet aan denken dat 1 van mijn katten buiten zou glippen en afgemaakt worden omdat ze geen bandje dragen. En de andere worden vrijgelaten of naar een asiel gebracht. Iedereen weet wat ze doen in de asiels ook. Als je je kat niet op tijd vind spuiten ze die daar dan wel dood als ze ze niet kwijt raken.

Gast

#163

2013-11-01 15:45

Bedankt, mevr. Schauvliege, om alle katten die gechipt zijn vogelvrij te verklaren. Mijn kat heeft daarbovenop altijd een halsband om, maar omdat hij langharig is zie je dat bandje zelden (zelfs al is de kat wit en het bandje zwart met zilverkleurige streep en reflecterende penning). Wat als iemand het in z'n ster krijgt dat beestje te vermoorden en achteraf het bandje opmerkt? "Oeps, sorry"?

Gast

#164

2013-11-01 15:46

Erg dat ons beleid zulke besluiten neerlegt, ik schaam me als Belg. Wraakroepend voor iedere kattenliefhebber...

Gast

#165

2013-11-01 15:46

Minister Onkelinx heeft eerder dit jaar een prachtig initiatief op touw gezet. Alle katten moeten gesteriliseerd en gechipt worden. Alle gemeenten moeten zorg dragen voor hun zwerfkattenpopulatie, door ze bij te voeren, zorgen voor beschutting EN voor een meldpunt waar zwerfkatten gemeld kunnen worden, zodat deze gesteriliseerd kunnen worden, en weer vrijgelaten. Bovendien moeten de gemeenten een draaiboek bijhouden welke stappen er ondernomen zijn, en hoe het staat met de zwerfkattenpopulatie. Waarom dan ineens zo'n maatregel die lijnrecht hiertegenover staat voor hetzelfde probleem? Heeft Roemenië met het afslachten van zijn zwerfhonden (in 2007 al eens, en nu weer) niet al aangetoond dat massaal doden niet werkt?! Maak eerder werk van het checken of alle gemeenten de nieuwe wet wel degelijk hebben geïmplementeerd, in plaats van weer een ondoordachte maatregel te nemen!!

Gast

#166

2013-11-01 16:00

het is een echte schande dat katten zonder halsbandje of chip worden afgeknald, niet iedereen kan zich dergelijk materiaal voor de katten permitteren !!!

Gast

#167

2013-11-01 16:00

ik zeg neen tegen deze ademen ook dus das zoals ik al op fb zei van al zo goed dan een mens ook maar af te maken zonder pas ofwat een kat is een huiselyk dier vry dier dus aub neen....

Gast

#168 Re: Re: Ja aan jachtopeningsbesluit

2013-11-01 16:01

#105: NeutraltoCatz - Re: Ja aan jachtopeningsbesluit

blijkbaar heb jij zelf geen katten ..... zegt veel over je opvoeding en houding tegenover dieren !!


Gast

#169 Re:

2013-11-01 16:01

#167: -

denk dat dit ook moort is niet soms


Gast

#170

2013-11-01 16:07

Het gaat van kwaad naar erger voor de dieren en waarom ? Wat moeten mensen nog doen om dieren te kunnen beschermen als ze geen steun krijgen van de overheid. Zoveel,inzet van zoveel mensen, dierenvrienden zijn toch ook burgers, ook naar hen zou er geluisterd moeten worden. En de regering ,ik zou het zo op prijs stellen als ze eens zouden zeggen waarom ze zulke beslissingen nemen,

Gast

#171

2013-11-01 16:08

enen poes dat buiten loopt met riempje aan is gevaarlijk mijn poes is haar oog daardoor kwijt door te vechten en een poes heeft de vrije loop

Gast

#172

2013-11-01 16:17

Mijn vorige kat kwam telkens thuis zonder bandje ,heb der hopen gekocht ,telkens weer weg. Mijn huidige kat kan niets rond zijn hals verdragen .Moet ik dan zelfs mijn kat laten chippen ?? Katten houden van vrijheid en daarom zijn het nog géén straatkatten . Hebben we weer te danken aan mensen die hun dier dumpen als het hun niet meer past .Een DIKKE NEEN AAN DE JACHTOPENING !!!!

Gast

#173

2013-11-01 16:21

respecteer het recht van leven en respect voor leven

Gast

#174

2013-11-01 16:23

obvious...

Gast

#175

2013-11-01 16:23

dit kan toch niet meer he !