Neen aan Jachtopeningsbesluit 2013-2018 betreffende (zwerf)katten


Gast

#276

2013-11-02 09:10

Wat denken die wel ? Is dat dierenwelzijn ?

Gast

#277

2013-11-02 09:11

Joke, get yourself a new job. You suck at this one.

Gast

#278

2013-11-02 09:13

Het word hoe langer hoe gekker hier! Niks anders te doen mensen???????? bah bah, wat een wrede wereld!!!

Gast

#279

2013-11-02 09:19

Onmenselijk!
Tine
Gast

#280

2013-11-02 09:24

dit KAN en MAG gewoonweg niet ! Ze moesten al die katten zelf een geweer geven om diegene neer te knallen die het op hen gemunt hebben !!
Dierenleed, daarmee gepaard gaan menselijk verdriet en geld van de belastingbetaler naar de  (kl)schOTEN (want elk dier dat op kosten van de gemeente gecastreerd of gesteriliseerd werd, is onrechtstreeks belastinggeld besteed)... Wij hebben het ondervonden en ondervinden het  nog steeds aan den lijve....


Gast

#281 Re:

2013-11-02 09:30

#14: -

Volledig mee eens een dier kopen en er voor zorgen is voor je leven of toch zolang je dier leeft in begin vinden ze het geweldig zo n diertje hebben maar dan vinden ze het een last en het wordt het aan hun lot overgelaten eerst eens goed over nadenken voor men zo'n besluit neemt dat maakt me boos als je op vakantie wilt gaan ja nu zitten we met het diertje wat nu niet leuk wegdoen maar of ergens uitlaten ha daar zijn we van af dan wordt het zwerfdier natuurlijk moet het overleven in de natuur bijt jonge konijntjes dood wie zijn SCHULD is het dan!


Gast

#282

2013-11-02 09:31

Wie zich aan dergelijke praktijken bezondigd, verdient hetzelfde lot !!!!!!!!!!!!

Gast

#283

2013-11-02 09:33

wie zich aan dergelijke praktijken schuldig maakt, verdient HETZELFDE lot !!!!
yves

#284

2013-11-02 09:33

wie zich aan dergelijke praktijken schuldig maakt, verdient HETZELFDE lot !!!!

Gast

#285

2013-11-02 09:58

Schande gewoon! Wij hebben thuis een poes die al een week vermist is,heeft een chip maar geen halsbandje ! Dat komt omdat hij het altijd uitkrijgt... !
Laat in godsnaam de poezen met rust !!

Gast

#286

2013-11-02 09:58

Zwerfkatten hebben dat leven niet zelf gekozen.
Er zijn humanere manieren om hun aantal in te perken.
Laffe politici, neem eindelijk eens verantwoordelijkheid!

Gast

#287

2013-11-02 10:05

Dit besluit is een zieke beslissing van een zieke mens die duidelijk geen huisdieren heeft...
ik bezie mijn huisdieren (2poezen) als mijn kinderen.... en kinderen schiet ge toch ook niet dood als ze over straat lopen zonder naambordje aan hun nek??

Gast

#288

2013-11-02 10:10

Te asociaal voor woorden dat je huisdieren af laat maken door beesten!

Gast

#289

2013-11-02 10:12

moete ze ne zwervende mens dan ook afmaken??? we zitten tenslotte ook met een overvloed aan "mensen" in onze wereld

Gast

#290

2013-11-02 10:19

welk recht hebben wij op een levend wezen? ook dit is moord

Gast

#291

2013-11-02 10:28

Ja,mevr,Joke Schauvliege,je zou beter uw functie van"NATUUR" opgeven want jij hebt geen enkel benul van dierenwelzijn. Straffer nog,jij hebt geen hart voor dieren.Het zijn niet de katten dat je slachtoffer moet maken,bedenk eerder iets hoe je de asielen kan helpen!!!!!!Wat misdoet een kat nu in hemelsnaam? Het is een vrij dier ,net zoals een vogel vrij is om te vliegen.En dan nog,je denkt toch niet dat de jagers uw wet gaan respecteren,door te zien of een kat een bandje aanhebben of niet! Als die een kat in hun handen krijgen é,mevrouwke Schauvliege dan doen ze ze nog dood. En deze informatie weet ik door een jager zelf,want wat doen ze met die dode kat? Ze begraven die zodat er geen bewijzen kunnen gevonden worden(dit doen ze al jaren),daarmee dat er tijdens het jachtseizoen veel katten spoorloos verdwijnen!!!! Het is gemakkelijk om van achter een bureau zulke beslissingen te nemen é,awel ga eens mee op jacht en zie wat je op uw geweten zal hebben. IN WAT VOOR WERELD LEVEN WIJ??? DIEREN ZIJN ONVOORWAARDELIJKE LIEFDE,ZE DOEN ONS NIKS EN DAN BESLIST DE MENS NOG OVER HET LEVEN VAN DEZE ONSCHULDIGE DIEREN. DE MENSEN ZOUDEN LIEFDE MOETEN VOELEN VOOR DIEREN ipv HAAT. Joke jij weet niet wat het is om liefde te ontvangen van dieren!!!Anders zou je zo'n wet niet laten doorvoeren. SCHAAMTE en SCHANDE naar jou toe. HEB LIEF EN JE KRIJGT DUBBEL EN DIK LIEFDE TERUG!!!Hopelijk trek je uw wet terug in,in naam van vrede,liefde en welzijn voor alle dieren.DANK U!!!

Gast

#292

2013-11-02 10:30

Niet te begrijpen, een schande dat zoiets in ons land zomaar kan...ieder wezen heeft recht op leven!
Ilse

#293 Re:

2013-11-02 10:34

#291: -

Helemaal eens met je reactie...Schauvliege zou beter eens een beetje moeite doen om realistisch te zijn, om rond zich heen te kijken en te respecteren wat de wereld ons geeft. De liefde die je van een dier krijgt is onvoorwaardelijk


Gast

#294

2013-11-02 10:40

Ik vind dat ongehoord dat er zo'n wet wordt toegepast.De asielen zetten hun zo in om de zwerfkatten te redden. Dus mevr de minister,respecteer hun werk en trek uw wet terug in. Dank u!!!

Gast

#295

2013-11-02 10:43

jagen doe je uit levensnoodzakelijkheid en niet omdat het iemand goed uitkomt of voor de sport (zoals zovelen zeggen).

Gast

#296

2013-11-02 10:46

Dat er zwerfkatjes zijn is de schuld van idioten die hun verantwoordelijkheid niet opnemen om hun dier te laten steriliseren of castreren en dan massaal gaan dumpen!!!!! En nu gaan andere idioten deze slachtoffertjes van de mens, deze onschuldige wezentjes gaan afschieten??? Dit is je reinste gruwel!!!!! En dan nog es het verdriet erbij wanneer een huiskat die GEEN bandje heeft af te knallen????? Waar gaat dit naartoe zeg???? Ik walg van de huidige maatschappij!!!!!!

Gast

#297

2013-11-02 10:53

waarom moeten al die vogels en repteilen van die stomme katten opgegeten worden.daarom weg met al die katten!!!!!!!!

Gast

#298

2013-11-02 10:54

Ikzelf zet me in onze gemeente in voor zwerfkatten. Wij zorgen ervoor dat er geen zwerfkatten bij komen door de andere te steriliseren of castreren. Een meer diplomatischer oplossing dan ze gewoon neer te schieten! Als je een dier neerschiet ben je in mijn ogen een mens zonder een hart, een sadist!

Gast

#299

2013-11-02 11:15

Ik ben tegen de halsbandjes,
Bij mij dragen ze geen halsbandjes omdat ze met hun pootjes erachter vastzitten omdat ze het proberen uit te doen, en hierdoor vind ik het gevaarlijk ! T'is niet omdat ze buiten rondlopen dat je ze mag gaan vermoorden !

Gast

#300

2013-11-02 11:16

Weer een beslissing die uw incompetentie in de verf zet. Mijn 3 katten zijn gechipt maar spelen hun bandjes kwijt. Bovendien kunnen sommige halsbandjes levensgevaarlijk zijn (verstikking). Mogen deze dan afgeknald worden? Denk eens logisch na en zet een stap opzij indien blijkt dat u hiervoor niet over het nodige intellect beschikt.

Werkelijk mevrouw Schauvliege, u bent een dom kalf.