Sinterklaas en Zwarte piet moeten een traditie blijven!


Gast

#151

2014-09-23 06:37

Geen vraag of hij moet blijven, zwarte Piet blijft gewoon.

Gast

#152

2014-10-09 06:52

Bij de Hema en het Kruidvat neutrale verpakking sinterklaas snoepgoed, een maanttje en huisjes. Het gaat als een olievlek. Nu weer AH geen zwarte Piet in de reclame. Zo min mogelijk kopen daar

Gast

#153

2014-10-20 19:41

Ik heb in mijn hele leven (61 jaar) in zwarte piet nog nooit een neger gezien. Het is gewoon zwarte piet, een geschminkt persoon. Piet is veel leuker dan sinterklaas, dus mocht iemand zichzelf herkennen in zwarte piet, dan is dat toch zeker niet negatief. Wonderlijk dat in een democratisch land een handjevol mensen van een traditioneel kinderfeest een racistisch item kan maken en daarin ook nog wordt gesteund door overheden. Als de discussie nou ergens over zou moeten gaan, dan is het die katholieke bisschop die al die kindertjes op schoot neemt en ze onder controle houdt door in een groot boek bij te houden of ze zijn aandacht en attentie wel verdiend hebben. Geef mij dus maar zwarte piet, de leukste van het stel. Wel jammer dat het feest zo is bezoedeld, misschien wel voor altijd, door deze discussie.

Gast

#154 Re:

2014-11-03 19:39

#2: -  

 kijk op iksteunpiet.nl 

voor armbanden   met de tekst ik steun piet om deze mooie traditie te behouden


Gast

#155

2014-11-13 20:58

Net zo als de buitenlanders hebben wij ook onze tradities, en cultuurfeesten.Sinterklaasfeest is een Nederlands traditie, onze tradities een Nederlands feest wat al tich jaren bestaat. Waarom moet alles afgeschaft worden, hebben de buitenlanders hun macht, hun macht op de Nederlandse tradities. Voor de Nederlander word alles afgeschaft. Van Nederlander uit is het niet eens uit discriminatie bedoelt. Sinterklaas een goed heilig man, die in Turkije geboren, die opkomt voor de armen, hij zorgde voor de armen en dus ook voor de zwarten, hij nam de knechten in dienst om ze te betalen, hij zorgden voor hen en zorgden dat deze knechten, genaamd zwarte piet een goed leven kregen. En zwarte piet is zwart door de roet vanuit de schoorsteen. De buitenlanders snappen onze tradities niet eens, ze oordelen over iets wat ze niet weten. Dat de buitenlanders in hun eigen gezin ook aan sinterklaas cadeaus, krijgen ook een dag vrij, staan ook te kijken bij de intocht. De Nederlander mag geen Nederlander meer zijn in eigen land, in Nederland lijkt het er wel op. De buitenlander komen toch naar Nederland, als ze het niet eens zijn met de Nederlandse tradities dan blijven ze maar in hun eigen land, of bij de Nederlander uit de buurt.

Gast

#156

2014-11-15 10:30

Hoofddoeken in het Hema schap, zwarte pieten bij de traditionele intocht van Sinterklaas. Het een is een belachelijke aanpassing door te vriendelijke autochtonen, het ander een prachtig stukje bestaan wat verwoest wordt door brutale allochtonen. Zwarte Piet blijft zwart, bruin en alles wat daartussen zit.

Gast

#157

2014-11-15 17:42

Aangewakkerd door media, Zwarte Piet is geen racist en ik ook niet, maar een samenleving zonder kleur is ook niets

Gast

#158

2014-11-16 18:10

ik vind het onzin dat mensen tegen zwarte piet zijn , het is geen neger, al me vrienden en helft van me familie is buitenlands en die vinden het ook allemaal onzin , het is een kinderfeest

Gast

#159 Zwarte Piet moet blijven!

2014-11-17 16:52

Handen af van onze tradities! Als je in België of in Nederland komt wonen moet je ook onze tradities erbij nemen! Wij zeggen ook niets van jullie tradities! Anders bolt ge het maar af!
Verpest een onschuldig kinderfeest niet!

ZWARTE PIET MOET ZWART BLIJVEN!!!!!!!


Gast

#160

2014-11-27 13:47

Lekker opstoken over iets wat nergens over gaat wat 

een gruwelijk smerig wijf.

 

 

LikeABoss

#161

2014-12-05 09:11

Ik heb schijt aan jullie domme traditie, laffe onderdanige kazen.


Gast

#162

2015-08-29 12:14

wat vreselijk dus wij moeten nu naar hun dus gaan luisteren bah bah nou ik ben geen racist maar ben wel hard op weg er naar toe ik laat mijn cultuur toch niet afpakken zijn die helemaal gek dan moeten hun maar met hun zwarte pieten terug gaan naar waar ze vandaan komen wij hebben om jullie niet gevraagd en jullie hebben je aan te passen aan ons niet wij aan jullie jullie zijn hier gast gedraag je dan daarna of ga naar huis waar dat ook is als onze eigen piet moet verdwijnen gaan jullie maar direkt mee begrepen nu blijf van onze pit af en ben dankbaar dat jullie uberhaubt hier mogen verblijven en vooral vooral vooral heb respect voor onze traditiets wij hebben ja niet om jullie gevraagd

Gast

#163

2015-09-05 17:01

Laat een kinderfeest niet verzieken door een "ziek wijf". Dit feest wordt al heel lang gevierd en nog nooit heeft ook maar één iemand gedacht dat de zwarte man een slaaf was. Hij werd juist zeer gewaardeerd en er werd tegen hem opgekeken als medewerker van Sint Nicolaas en elk kind wilde dat wel zijn.

Gast

#164

2015-09-05 17:06

Zo zielig voor al die zwarte mensen die nu geen zwarte Piet meer kunnen/mogen spelen.

Gast

#165

2015-09-05 17:11

Dit is een traditie die niemand van ons mag afpakken. Alle kinderen vinden het gewoon een heerlijk en spannend feest. Is dit een trauma van die "dwaze mevrouw uit Amsterdam" dat ze het feest vroeger niet heeft meegemaakt, waardoor ze maar blijft door zeuren. Geen wonder dat ze vroeger geen cadeautjes heeft gekregen, want "wie stout is krijgt de roe".

Gast

#166

2015-09-06 09:58

Het is een zeer oud kinderfeest waar jong en oud veel plezier aan beleeft, waarom nu weer zo zwart wit denken? Er is geen kind of ouder die zwarte piet met een slaaf associeert, alleen zieke en gefrustreerde geesten leggen dat verband. Moet daarom dan maar weer een stuk typisch Nederlandse cultuur worden opgeheven? Wat bezielt deze mensen? Er wordt momenteel al zoveel cultuur verwoest, wat laten wij na voor ons nageslacht?
hele gemeenschap

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-09-07 08:21


Mamu

#168

2015-09-07 08:26

Laat ons onze traditie behouden. Zie het positief, wie wil nu niet het hulpje van de juf of Sint zijn?

Zwarte Piet zijn is een respectabele en eervolle functie.

De likeaBoss met zijn schijt aan ons, laffe onderdanige kazen moet misschien maar verhuizen.


Gast

#169 Re:

2015-09-18 04:51

#1: -  

 moet je nu ioch eens kijen onze zwarte piet mag niet en kijk nu dan nu komen de pieten met duizenden tegelijk hahahahahahahahahahaha

 


Gast

#170 Re:

2015-09-18 04:56

#161: LikeABoss -  

 ooooooooooooooooooo ben jij ook een kaas dan piet

 


Gast

#171

2015-11-09 17:11

Omdat dit een van de dingen die sins oudsher gevierd wordt, niet afgenomen mag worden!!!

Gast

#172

2015-11-15 11:09

Prima actie, want wij Nederlanders willen Zwarte Piet houden zoals hij is en heeft absoluut niets met racisme te maken. Zwarte Piet is een kindervriend die cadeautjes geeft en niets anders!!

Gast

#173

2016-02-14 07:58

KLEUR BEKENNEN

Het blijft een onzinnige discussie van de media om mee te gaan met de discussie over Zwarte Piet gezien mensen die her tegen zijn de geschiedenis niet kennen. Moeten we dan onze Germaanse en Keltische  oorsprong verdonkeremanen waar dit feest vandaan komt en ook het kerstfeest met zijn Germaanse levensboom (Kerstboom) door het christendom gekaapt. Zwarte Piet heeft ‘niets’ met slavernij van doen, maar met de duisternis van de nacht alvorens het licht rond 21 december terugkeert. Is het niet zo, dat alle tegenstanders van dit feest de wereld steeds zwarter dan wel duisterder maken en de pers aan gebrek aan vakbekwaamheid het niet kan laten om onzinnige onderwerpen in de etalage van de verbeelding te zetten?  

"Iedereen die een argument voert met een beroep op autoriteit, niet zijn hogere intelligentie gebruikt; Hij is alleen met behulp van zijn geheugen" (Leonardo da Vinci).  

Ook hier zie je weer, wat kleuren ons te zeggen hebben. Wij mensen dienen vrij dan wel creatief te leren denken niet in angsten een boosheid te leven. Het is dan ook een teveel aan slavengenen en/of schuldgevoelens van hen die protesteren tegen zwart en donker bruingekleurde Moren die als knecht met Sint Nicolaas die hun act opvoeren voor kinderen.

Schuldgevoelens en boosheid zijn nimmer productief maar leggen wel de psyche bloot van hen die veel te verbergen hebben!  

Slavernij en apartheid mogen zijn afgeschaft in Nederland, maar daarmee is die minachting nog niet verdwenen bij hen vooral medelanders die Nederland al dan niet verkozen als hun nieuwe vaderland. Zij wensen dat de witte Nederlanders Zwarte Piet doen evolueren totdat de kleur zwart en donkerbruin verdwenen zijn uit hun huid en haar en de ander zich gaat gedragen als zij dit wensen.

Kinderen, die nog open staan malen niet om een huidskleur en of baard. Zwart verbieden is gelijk voor mij aan de middeleeuwen toe er een grote angst voor de nacht en haar duisternis was. Dus laten we niet weer heksen als nu Zwarte Piet gaan verbranden maar het ‘licht’ zien in het geen dit feest ons allen bied! Je ziet maar weer hoe ook het Sint Nicolaasfeest een feest van de verbeelding is. Laten allen die Zwarte Piet niet verdragen, leren kijken in hun eigen psychische dan wel misvormde gestoorde spiegel.  

Laat irritatie zich zelf ontkleuren door Zwarte Piet niet zwart maken want dat blijf hij toch, maar we kunnen onze gekleurde medemens en zij die zich collectief schuldig voelen wel helpen te ontkleuren van hun frustraties. Laten we wel nuchter blijven en ons niet laten hersenspoelen waardoor het onschuldige Sint Nicolaasfeest een feest voor kinderen blijft. Luister dan ook niet langer naar ‘nieuws’ dat waarheid en leugens niet kan onderscheiden als licht en duisternis! Dan worden wij als burgers van dit land niet langer meer afgeleid waar het werkelijk omgaat en laten we anderen ook toe hun Suikerfeestje te vieren.

En laat de overheid zich richten op het zwarte geld en daadwerkelijke duistere praktijken! 

Geschreven door het 'zwarte schaap' van de familie,

 


Gast

#174 übersetzung deutsch

2016-06-25 08:46

#38: -  

 


Gast

#175 Re:

2016-10-25 06:47

#2: -  

 Waarom weer toegeven aan een minderheid?  Waar staan wij eigenlijk?? Onze sinterklaas en zwartepiet traditie laten zoals het jaren en jaren al gaat. Waarom veranderen als de minderheid tegenstemmen wat geen discriminatie is,  maar onze traditie!