Sinterklaas en Zwarte piet moeten een traditie blijven!


Gast

#26

2013-10-22 17:46

Sinterklaas en zijn pieten is een eeuwen oude traditie voor onze kinderen.
Heb mijn kinderen groot maar hoop ooit met mijn kleinkinderen samen te genieten van dit feest.
Dit kinderfeest mag absoluut niet afgepakt worden de kinderen kijken ieder jaar weer uit naar sint en zijn pieten.
Dus ik zeg afblijven van.onze traditie

Gast

#27

2013-10-22 17:53

Ongelooflijk, wat een onzin. Even een traditie af willen schaffen. Als je met een traditie in een land niet kunt leven dan vertrek je maar gewoon.

Gast

#28

2013-10-22 17:54

Weg met de VN, weg met de EURO, weg met de EUROZONE, wat goeds brengt het ons ?
Bedrijven willen ons laten werken volgens het Duitse systeem, gratis: slavernij dus, hoor je daar de VN over ? Hebben wij mogen kiezen voor de Euro ? Toekomst = geen, enkel armoede en een overspoeling van buitenlands gespuis. Zakkenvullerspolitiek, gespuwd op de kleine man. Alles word ons ontnomen, complete dictatuur, enkel de moslims mogen zich nog laten horen en wij ? Nee het is genoeg. Ik ben geen rassenhater: maar ook geen idioot. Weg er mee, kan je zwarte piet niet zien, keer terug naar het gat waar je uit kroop en please blijf daar !!!

Gast

#29

2013-10-22 18:01

dit is een kinderfeest wat moeten die kinderen wel denken als ze geen zwarte pieten weg zijn dit kan gewoon niet. we doen dit al jaren en nu mag het niet meer. handen af van dit kinderfeest

Gast

#30

2013-10-22 18:01

Onze langstlopende traditie zouden we door mensen die hier "NIET" vandaan komen weg laten halen??!! Schandalig, Nederland moet zich heel diep schamen als ze hiermee akkoord gaan. Deze mensen zijn in Nederland geaccepteerd, ze hebben onderdak van onze zuurverdiende centen gekregen, ze kunnen eten, werken en royaal leven dankzij ons!!! En in plaats daarvan bestelen ze ons, maar ze mogen gewoon blijven in ons land.. Beseffen ze dat überhaupt wel, en dan hebben ze het over "racisme"??? Als ze ons Nederlanders niet in onze waarden laten dat is pas racisme..... Waar gaat het in godsnaam naartoe mensen... Stelletje zwakkelingen als je deze mensen in het gelijk stelt. Zullen we suikerfeest ook meteen even afschaffen, en al die hoofddoeken? Verbranden misschien? Als ze oorlog willen in Nederland krijgen ze dat zo voor elkaar..... Misschien moeten ze eerst lezen waar het sinterklaasfeest werkelijk over gaat, oh nee dat kunnen ze niet, want integreren?? Hoezo integreren?? Dat kunnen ze niet, als je ze iets vraagt spreken ze opeens de taal niet, en nu komen ze ineens in opstand! Serieus?? Oprotten hier uit ons land....

Gast

#31

2013-10-22 18:02

Al die kanker mongooltjes mogen optyfen met hun "zwarte piet is rasistisch." Sinterklaas en zwarte piet was al een traditie voor al die buitenlanders hier woonde. Weg met die kk VN, bemoei je met je eigen land. Ik heb hier een andere woorden voor.

Gast

#32

2013-10-22 18:05

super! sint hoort in nl bij sint horen pieten! en sinterklaasfeest MOET blijven

Gast

#33

2013-10-22 18:06

ik woon al jaren in engeland maar kwam elk jaar terug naar Nederland zodat mijn dochter het sinterklaasfeest kon beleven, vindt het een schande (en heel triest!!) als het afgeschaft zou worden; het is een oeroude Nederlandse traditie en kinderen discrimineren niet, het zijn de volwassenen die dat doen! Ik heb jaren geleden zelf voor zwarte piet gespeeld op een school; dankzij de zwarte schmink, pruik en kleding herkenden de kinderen mij niet!!

Gast

#34

2013-10-22 18:16

Handen af van het Sinterklaasfeest!
Zwarte Piet is zwart, anders is het niet!

Gast

#35

2013-10-22 18:29

Hoe tolerant moeten we nog zijn? Onze eigen tradities laten afpakken? NOOIT! Schaf het Suikerfeest maar af of die moskeeën. Hier kweek je juist racisme mee. De maat is vol!!!! Afblijven van ons feest. En Sinterklaas en racisme hebben helemaal niks met elkaar te maken, wie dat bedenkt heeft zelf een probleem.

Gast

#36 Super mooie slogan! Wie onze cultuur niet eert is ons land niet weert!

2013-10-22 18:35


Gast

#37

2013-10-22 18:38

Gewoon blijven

Gast

#38

2013-10-22 18:50

ZWARTE PIETEN MOETEN BLIJVEN, WIE ONZE TRADITIE NIET EERT IS ONS LAND NIET WEERT!

Gast

#39

2013-10-22 18:57

Als zwarte piet racisme is, dan is afschaffen discriminatie. wij Nederlanders moeten ons buigen voor de VN en zij die klagen... kunnen wij dan ook de gedorven inkomsten uit deze periode op deze groeperingen verhalen??

Gast

#40

2013-10-22 19:19

Sinterklaas en zwarte Piet blijven. Eindelijk hebben we zelf kinderen, kunnen we straks het feest niet meer vieren omdat de intochten verboden worden. Wat een kolderieke onzin. Alsof mensen niets beters te doen hebben.

Gast

#41

2013-10-22 19:37

Ik doe geen verzoek. Ik eis dat jullie van het sinterklaasfeest afblijven

Gast

#42

2013-10-22 19:54

Goede petitie jammer dat er weer mensen geld voor moeten

Gast

#43

2013-10-22 20:22

Ik vind dat Sinterklaas MET ZWARTE PIETEN moet blijven!!!!

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2013-10-22 20:22



Gast

#45

2013-10-22 20:35

Zwate pieten zijn toch zwart door de roet in schoorstenen?

Gast

#46

2013-10-22 20:47

Sinterklaas moet blijven het is traditie en JULLIE deden het vroeger ook dus waarom zou je het nu voor hun AFPAKKEN? JULLIE ZOUDEN BETER MOETEN WETEN.

Gast

#47

2013-10-22 20:54

Goede zaak deze petitie ik heb dan ook samen met deze nog 3 andere getekend.
Het is te zot voor woorden dat niet nederlanders (vn)oordelen over een KINDERFEEST.
Ga wat doen wat echt belangrijk is

Gast

#48

2013-10-22 20:58

Schandalig dat duur betaalde mensen van de V.N. zich daarmee bemoeien.

Gast

#49

2013-10-22 20:59

Blijf van deze traditie af.

Gast

#50

2013-10-22 21:19

5 December is een cultuurfeest. Het is onze cultuur. Juist de Nederlander wordt gediscrimineerd in eigen land!