Omdat we Mano Mundo niet graag zien verdwijnen ...


Gast

#1

2013-10-11 15:20

Mano Mundo is gewoon te cool om niet te laten door gaan. Ben zelf al elk jaar geweest en nu heb ik kinderen en wil die ook laten kennismaken met zo'n super festival vol mooie kleuren en zalige geuren en de beste muziek makers van alle maten en vormen en leeftijden!!!

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2013-10-12 09:59



Gast

#3

2013-10-12 12:21

Een zalig evenement als dit moet blijven.

Gast

#4

2013-10-12 16:08

Een extra argument naar de politiek zou zijn dat de kostprijs van de beveiliging voor bv Tomorrowland gepubliceerd en vergeleken wordt met de subsidies van Mano Mundo.
Blom

#5

2013-10-12 16:13

Het verdwijnt door het terugschroeven van subsidies. Zou Tommorowland niet een steentje kunnen bijdragen?

Gast

#6

2013-10-12 16:40

Ik hoop echt dat er toch nog een mogelijkheid is om Mano Mundo te laten doorgaan. Met woorden valt niet te beschrijven wat ik link aan dit festival. Het zou echt wel heel erg zijn als het verdwijnt.
Bryan Jacobs
De auteur van deze petitie

#7 Re:

2013-10-12 17:54

#5: Blom -

Dit vind ik een heel mooi argument en dit valt hopeleijk te bespreken met de organisatie

 

Bryan Jacobs
De auteur van deze petitie

#8 Re:

2013-10-12 17:54

#4: -

Ik denk dat onze subsidies hier bij in het niets vallen

 

Subsidiekiller.

#9 Re:

2013-10-13 13:01

#4: -

Tomorrowland betaalt hier zelf voor aan de Gemeente Rumst en Boom. Vrij grote bedragen.

Kritisch

#10 Kritisch

2013-10-13 13:09

Laat een ander niet betalen voor je hobby's, maak de boel betalend en stop met wenen.

Gast

#11

2013-10-13 13:58

Ik vind dit gewoon schandalig dat zo een evenement wordt stopgezet.Wij willen niet dat dit stop.Mano Mundo MOET BLIJVEN !!!!!!!!!!!!!
Peter

Gast

#12

2013-10-13 14:53

cultuur is even belangrijk als werk en ontspanning!

Gast

#13

2013-10-13 19:03

Laat Mano Mundo blijven: een event waar mensen op een positieve manier kennis kunnen maken met verschillende culturen. Iets waar in deze tijden zoveel nood aan is!

Gast

#14

2013-10-13 19:14

bang dat culturen het eens zouden worden en er geen verschil meer zou bestaan tussen rassen. pak echte problemen aan, waar zijn we mee bezig.
ibara

#15 Re:

2013-10-14 08:40

#5: Blom -

waarom zou tml mleten bijleggen, het enige gemeenschappelijke punt dat tml met mano mundo heeft is dat het opdezelfde plaats ligt, dus ik snap het punt niet

/
Gast

#16 Ja, eventueel betalend.

2013-10-14 11:46

Vind het ook zeer jammer dat een festival als Mano Mundo moet verdwijnen.
Maar anderzijds twijfel ik ook wel aan het maatschappelijk nut van dit festival is z'n huidige vorm.
Zou het misschien niet beter zijn dat men een gratis dag doet op een vrijdag, voor scholen en dergelijke. Zodat op deze manier alle kinderen/jongeren (provincie Antwerpen) in aanraking komen met andere culturen/wereldproblematieken. En op zaterdag/zondag een eventueel betalende dag(en) voor volwassenen. Denk dat heel veel mensen bereid zijn te betalen. En uiteindelijk je gaat niet naar Mano Mundo om van de wereld een betere plek te maken, je gaat omdat het plezant is.
Swoit het is maar een persoonlijke bedenking en vind het zeer jammer dat men niet eerst met de vrijwilligers/andere mensen betrokken bij het festival heeft gebrainstormd over hoe het misschien wel verder kan. Zomaar zonder boe of ba stoppen omdat de subsidies wegvallen vind ik maar zwak.
Veel sterkte/steun aan alle mensen betrokken bij dit festival hopelijk komen jullie toch nog tot een oplossing.


Gast

#17

2013-10-14 11:48

Onze bevolking heeft sensibilisering nodig. De overheid moet hier dan ook blijven een belangrijke rol in vervullen.

Gast

#18 betalend

2013-10-14 17:03

Maak mano mundo betalend. Als jaarlijkse bezoeker en trouwe fan, ben ik gerust bereid om 10euro of meer te betalen. en denk dat ik niet enkel voor mezelf spreek...
Betalen is jammer genoeg geen oplossing

#19 Re: betalend

2013-10-14 18:06

#18: - betalend

Ze hebben dit al bekeken maar betalend maken is geen optie want dan moeten ze ook voor een volledige afsluiting van het domein zorgen + extre medewerkers + bewaking en noem maar op. dan blijft er van die inkom niet veel meer over.

alsook gaat dan het concept van het festival een beetje verloren. dit is geen tomorrowland of werchter.. dit festival draait om solidariteit, wereldvrede noem maar op..

 


Gast

#20

2013-10-15 07:48

Een super initiatief mag zomaar niet verdwijnen!
Bert Vandenbussche

#21 Festivals als deze zijn de basis voor de Noord-Zuidwerking

2013-10-15 09:17

Ik ben mede-organisator van Feest In't Park te Brugge, een gelijkaardig festival georganiseerd door de Noord-Zuidraad i.s.m. de Noord-Zuiddienst van Stad Brugge.

Festivals als deze zijn de enige manier om een voldoende breed platform te creëren om Noord-Zuidproblemathiek, duurzaamheid, diversiteit, ... in de aandacht te brengen.
Dat net deze initiatieven onder vuur komen te staan is een schande.

Dergelijk festival kan men niet betalend maken zonder aan de fundamenten te raken.
Bepaalde grote commerciële sponsors zoals 'Coca-Cola' (in ons geval alleszins) zijn uit den boze omdat een bepaalde ethiek dient gehanteerd te worden (Fair-Trade, duurzaamheid, ...).
Maar zelfs als we een oogje dichtknijpen op vlak van sponsoring blijft het zeer moeilijk omdat bedrijven tegenwoordig ook minder gemakkelijk sponsoren.

Hierbij wensen we dus uitdrukkelijk onze steun te betuigen!

Dat het doek valt over een festival als Mano Mundo is een zeer slecht signaal.
Hopelijk doet dit nieuws de ogen openen van de mensen die aan gelijkaardige initiatieven willen raken. Mano Mundo is niet het enige initiatief die moeilijkheden heeft!

Gast

#22

2013-10-15 16:25

waarom moeten zulke menslievende festivals plaats maken voor die harde financiële wereld?

Gast

#23 * 23

2013-10-15 16:42

Ik vond deze festival echt geweldig en veel doven kwamen naar de festival .. Geef niet op !! Kom op , laat deze mando mundo door en laat betalend dan heb jullie ook nog geld om verder organiseren !!

I love mano mundo

Gast

#24

2013-10-15 16:45

Mano Mundo moet blijven, absoluut, blijven.

Gast

#25 Re:

2013-10-15 16:52

#24: -

Ze hebben dit al bekeken maar betalend maken is geen optie want dan moeten ze ook voor een volledige afsluiting van het domein zorgen + extre medewerkers + bewaking en noem maar op. dan blijft er van die inkom niet veel meer over.

alsook gaat dan het concept van het festival een beetje verloren. dit is geen tomorrowland of werchter.. dit festival draait om solidariteit, wereldvrede noem maar op..

een vrije gift zou misschien een optie kunnen zijn, maar dat lost het probleem van geld nodig hebben om te organiseren nog niet op.