Omdat we Mano Mundo niet graag zien verdwijnen ...

Persberichtje website
-----------------------------
Het doek valt over Mano Mundo Wegvallen van subsidies dwingt organisatoren tot moeilijke beslissingDe Raad van Bestuur van Mano Mundo vzw besliste begin deze week om te stoppen met het gelijknamige festival.  Door het wegvallen van subsidies is een gratis muziekfestival voor 80.000 bezoekers financieel niet meer haalbaar. Mano Mundo was een samenwerking tussen 11.11.11, Wereldsolidariteit, meer dan 1000 vrijwilligers, socio-culturele organisaties en het Antwerpse provinciebestuur. In 1994 werd het festival opgericht om op een laagdrempelige manier mondiale solidariteit onder de aandacht te brengen met een mix van culturen in al zijn facetten. Van eten, naar kledij over muziek, debatten en veel meer. “We bedanken alle vrijwilligers voor hun jarenlange inzet en gaan nu op zoek om ook in de toekomst mensen bewust te blijven maken van de Noord-Zuidproblematiek en verdraagzaamheid’,  klinkt het eensgezind.

Mening
----------
Mano Mundo is een festival dat instaat voor het bewustmaken van de Noord-Zuidproblematiek en verdraagzaamheid. Dit iniatief is jarenlang gesteund door subsidies. Helaas zijn deze door Politieke beslissingen weggenomen en is Mano Mundo VZW tot de spijtige conclusie gekomen te moeten stoppen met Mano Mundo door het te kort aan middelen.  Wij de vijwilliger willen Mano Mundo behouden en hier nog jaren met alle pezier een festival wegzetten met een dubbele betekenis voor de ruim 60000 bezoekers per jaar. Ik hoop dat u ons wilt steunen in onze missie om te proberen dat ze gaan inzien dat deze subsidies noodzakkelijk zijn voor het behoud van onze Culturele activiteiten. Laat ook niet deze boodschap aan u voor bijgaan en teken vandaag nog.

Door te tekenen geef ik Bryan Jacobs toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.

Je ontvangt een e-mail met een link om je ondertekening te bevestigen. Om er zeker van te zijn dat u onze e-mails ontvangt, voeg daninfo@petities.com to aan uw adresboek of lijst met veilige afzenders.

Let op dat het niet mogelijk is om u uw handtekening te bevestigen door op dit bericht te reageren.

We zullen deze petitie adverteren aan 3000 mensen.