STOP project Buytenland nu!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie STOP project Buytenland nu!.

Kijk Verder
Gast

#1076

2013-11-20 10:38

Dit plan is een van de zovele plannen om van polders plas-dras gebieden te maken. Deze tekentafelmode zorgt slechts voor één type biodiversiteit. CO2-reductie gaan we beperken door van groen land extra water te maken. Via dit type gebied is deze zomer rond Kieldrecht de tijgermug (overbrenger van malaria) als plaag opgedoken. De medicijnen waren door de apotheek niet aan te slepen. Leuk toch die zelfbedachte natuur in de ivoren toren.


Gast

#1077

2013-11-20 10:39

ik vind het hopeloos dat in een mooi en goed land voor natuur ,deze onzin moet ,er kan niemand beter met natuur omgaan dan de landbouwer ,hij onderhoud,produceerd en betaald belasting ,wat wil je nog meer ,wilde ganzen?
realist

#1078

2013-11-20 10:53

Er een grote plas van maken klinkt als een slecht idee. Maar wat gebeurd er met de polders als in de toekomst de verstedelijking doorgaat en er ruimte gebrek ontstaat in de randstad ?
Ook dan zullen de boeren weg gestuurd worden om baan te maken voor nieuwe woonwijken etc.

en weg polder ... Ik denk dat er een goede tussen weg moet komen die er voor zorgt dat er nóóit gebouwd zal worden in de toekomst. Dat is in deze het belangrijkst.

Gast

#1079

2013-11-20 11:44

Belachelijk dat hardwerkende mensen moeten lijden onder de aanleg van die ...... Maasvlakte. Al die energie die in eeuwen is gestoken in het droogleggen en cultiveren van deze polders. Het is alleen maar natuurcompensatie op papier - inderdaad alles steeds bedacht achter tekentafels - . Er zijn vast voldoende half verlaten bedrijventerreintjes te vinden die onder water kunnen worden gezet.

Gast

#1080

2013-11-20 11:51

Goede actie

Gast

#1081

2013-11-20 13:02

accoord

Gast

#1082

2013-11-20 13:05

Bijzonder goed

Gast

#1083

2013-11-20 13:44

Na alle protesten, brieven en de onophoudelijke energie van de Polderkolder nu dit fantastische initiatief! Ik hoop, dat de polderkinderen met dit geweldige resultaat de politiek kunnen overtuigen onze polders te behouden!
Mirza Joemman
Gast

#1084 stop met het ontpolderen

2013-11-20 13:50

Via de eenvandaag uitzending heb ik vernomen dat een provincie wederom geld en dit keer letterlijk en figuurlijk geld over de sloot gaat vergooien. Het is toch niet te begrijpen dat het veranderen van de polder 150 miljoen gaat kosten voor het scheppen van een moeras! Het klinkt als een grap. Gemaakte natuur is toch geen natuur. Als men watervogels wilt zien kan men dat doen in het Haagse Zuiderpark, hier komen zoveel wilde ganzen. Laat de polder met hun boeren toch met rust. Een akker met groen is toch ook al gemaakte natuur.

Het is te gek voor woorden dat men water ombouwt tot haven en grond omvormt tot water.

Denk dat de provincie een politiek spel aan het spelen is  met deze boeren om hun land af te pakken, ''na het scheppen van zogenaamde natuur zal er na een jaar of twee hierna plaats gemaakt dienen te worden voor een nieuwe vinex lokatie of een shopping mal''.

Volgens mij is er sprake van corruptie net als de zaak Ton Hooijmaijers, het OM  dient de gedeputeerden die voorstander zijn van dergelijk belachelijk plan te laten onderzoeken naar hun integriteit.

Milieu partijen die voorstaander zijn van het ontpolderen dienen zich met wezenlijke zaken bezig te houden. Zoals het uitstreven van de BIJ, het indammen van immense groei aan kankerverwekkende waardeloze microgolven als 4G, ZIGGO WIFI SPOTS, DIGITENNE.

 


Gast

#1085

2013-11-20 14:22

Water en vogels hebben we genoeg in onze omgeving.

Gast

#1086

2013-11-20 14:26

Scherp geformuleerde petitie.
Niets aan toevoegen voor bla bla verhalen. Als het nodig is staan we zij aan zij op de grens van de polder. Belangrijk dat de agrariers hun natuurintenties en praktische uitvoering daarvan kenbaar maken en door meerdere partijen in de regio laten toetsen. En dat serieus doen, ook geen bla bla...

Gast

#1087

2013-11-20 14:38

Waarom miljoenen utgeven in deze tijd
Wilde wij de 2 Maasvlakte? Rotterdam de lusten en wij de lasten

Gast

#1088

2013-11-20 14:44

Het ontpolderen van wat dan ook is complete waanzin. Er is steeds meer behoefte aan goede landbouwgrond vanwege de groei van de wereld bevolking. Deze dure grond voor veel geld veranderen in modder en riet is te gek voor woorden. Landbouwgrond is pas cultuur waar ook veel vogels zitten.
Groeten J.Kusters

Gast

#1089

2013-11-20 14:50

de natuur is zo goed.ook voor de ondernemers die dit hebben op gebouwd in hun bedrijf
dit doe je niet met het geld wat je krijgt elders een ander bestaan op te bouwen.

Gast

#1090

2013-11-20 14:59

Ik zie er het nut van in er is water zat en dan kost ook nog een hoop geld,het landschap hoort er niet mooier op.
als je water wil zien ga je maar naar zeeland water zat.
rene

#1091

2013-11-20 15:31

zou deze actie ook niet moeten gelden voor de Hedwigerpolder?

Gast

#1092

2013-11-20 15:46

Verzet tegen een dwaas plan van doorgedraaide provinciebestuurders, waarmee weer eens bewezen is dat het een overbodige bestuurslaag is die op geen enkele wijze weet wat er onder de bevolking leeft.
Handen af van de Rhoonse polders. Volhouden!!!!!!!

Gast

#1093

2013-11-20 16:06

Laat alles lekker zoals de polder nu is, het is erg prachtig fietsen en het geeft een gevoel dat je ver van de stad Rotterdam bent. Belachelijk voorstel. De reigers en andere vogels zijn er nu ook. Marianne Verstralen-Siebel

Gast

#1094

2013-11-20 16:39

Kijk vooral naar de alternatieven. Tot nu toe konden de boeren het prima af. Als we dat combineren met vergroten van de toegankelijkheid (vgl het engelse 'public footpath') variatie in gewassen en gerichte nieuwe aanplant kan er iets prachtigs tot stand komen. Stop de gekte, gooi geen geld over de balk. Het poldermodel wordt al eeuwen op het eiland IJsselmonde met succes gehanteerd. Gebruik dat vooral nu.

Gast

#1095

2013-11-20 17:08

Het lijkt me verstandig om gehoor te geven aan de oproep van mevrouw Fresco in Fresco's paradijs en een soort tuin in te richten met streekproducten die iedereen kan zien groeien en waarvan men kan zien wat de juiste oogsttijd is. Dat is heel goed voor de biodiversiteit en nog beter om de stedeling te leren verantwoord om te gaan met eten. Zo'n natuurgebied met eendjes hebben we allang: daarmee vergeleken zij weidevogels veel zeldzamer. Als dan ook nog de bermen gevarieerd gemaaid worden, b.v. iedere week weer een ander stuk dan kan hier geen enkel natuurgebied tegenop! Bovendien voor €1000 per hectare kunnen veel nuttiger dingen gedaan worden dan natte natuur onderhouden.
Heel veel succes met de actie!

Gast

#1096

2013-11-20 17:18

Natuurbeheer is niet bedoeld voor ambtenaren

Gast

#1097

2013-11-20 17:22

heb mijn hele jeugd in Poortugaal en Rhoon doorgebracht en ook in die polders.Af en toe kom ik er nog om mijn kleinkinderen al dat moois uit mijn jeugd te laten zien. Het zou zonde zijn als ik dat niet meer kan doen. Mijn dochter werkt in Barendrecht en ze komt graag in die omgeving.Geen water dus.

Gast

#1098

2013-11-20 17:49

Geen 2e Hedwige polder maar wel meer recreatie mogelijkheden zoals fiets en wandelpaden.Geld wat over blijft naar Zuidhollandslandschap zodat parkeren bij Oostvoornse duinen gratis kan blijven!!

Gast

#1099

2013-11-20 18:28

Landbouw is ook genieten van de natuur

Gast

#1100

2013-11-20 18:45

Polders zijn mooi en leerzam.
Geld is schaars en moet je niet weggooien.