STOP project Buytenland nu!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie STOP project Buytenland nu!.


Gast

#1101

2013-11-20 18:57

De polders van Rhoon zijn van een ongekende schoonheid.In alle jaargetijden bloeien de uitgestrekte landerijen.Er is een overvloed van bijzondere inheemse flora en fauna.Van het water kun je volop genieten in het getijdengebied van de Rhoonse grienden.Het onder water zetten van deze polders zal een enorme milieuschade tengevolge hebben.De prachtige fietspaden brengen ons in alle uithoeken van dit "paradijs".We zien witte reigers ,lepelaars aalscholvers aan het werk.Zelfs in de slootjes tussen de percelen ontdek je bijzondere flora zoals de beschermde zwanebloem.En natuurlijk kattestaart,wilgenroosje,egelskop en gele lis.Het is jammer dat onze bestuurders zelf vervreemd zijn van hun natuurlijke omgeving.Als ze de rijkdom ervan zouden kennen,zouden ze het nooit opgeven om het onder water te zetten.Ik hoop daarom ook dat ze hun euveldaad zullen inzien en op tijd hun beslissing ongedaan zullen maken.Ik verwacht daarom niet anders van hen dat ze dit unieke agrarische gebied open houden voor wandelaars,fietsers en de vele belangstellenden uit het buitenland die hier kunnen kennis maken met een echt authentiek stukje polderland aangelegd middels het moeizame handwerk van onze voorouders die altijd strijd moesten leveren tegen het water.Ik hoop met dit stukje dit prachtige polderlandschap te kunnen redden.Evert Kost-burger van Rotterdam.

Gast

#1102

2013-11-20 19:08

Uitstekend initiatief, maar tevens triest dat dit nodig is. Het plan om er 'natte'natuur van te maken
slaat echt nergens op, sterker nog, volgens mij
zijn de Rhoonse grienden al nat zat en barst het daar van de biodiversiteit!!! Lekker laten zoals het is, wij genieten er als plaatselijke recreanten enorm van. Handen af van Rhoonse polder en de zeer gewaardeerde boeren en burgers die daar wonen!!!

Gast

#1103

2013-11-20 19:28

Ik ben geboren en getogen Smitshoeker. Dit mooie stuk natuur, wat ik al heel mijn leven ken, en van geniet, mag niet verkwanseld worden aan een idioot plan. Elke dag fiets ik door de polder naar mijn werk, en elke dag geniet ik weer van een prachtige omgeving. Boeren in Nederland worden zo langzamerhand een uitstervend ras. laat dit gebied maar een beschermd gebied voor de Nederlandse boer worden.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2013-11-20 20:07



Gast

#1105

2013-11-20 20:17

Goed initiatief! Beter goede en mooie landbouw dan zo'n vaag plan voor zogenaamde natte natuur. Zeker bij zo'n dichtbevolkt gebied als de omgeving van Rotterdam. Daar heeft men geen behoefte aan nog meer muggen. Want als natte natuur iets oplevert, zijn het muggen! Hugo van der Meer, opgegroeid dichtbij de Rhoonse polder.

Gast

#1106

2013-11-20 21:07

Kom op nou, dit kan toch niet serieus zijn!? Stop die verkwisting en besteed wijs!

Gast

#1107

2013-11-20 21:44

Natuurlijk steun ik jullie. De natuur freaks zijn gek geworden. Ik zag jullie op eenvandaag. Het is toch al een prachtig gebied. Ik heb nog een huis in Rotterdam, en ben meerdere keren in Rhoon geweest. En het kost ook nog miljoenen. De provincie is gek geworden. Bureacratie.

Gast

#1108

2013-11-20 21:45

Prachtig stuk natuur in takt laten en belastinggeld investeren in iets nuttigs.

Gast

#1109

2013-11-20 22:23

Terwijl geen geld is om de voorzieningen in het Recreatieschap Oude Maas op peil te houden, moet er wel zogenaamd "nieuwe natuur" komen. Net of er nu geen mensen genieten van een kleine stukje IJsselmonde met kleinschalige landbouw.

Gast

#1110

2013-11-20 22:26

Het is erg belangrijk dat er boeren en landbouwers in de buurt blijven wonen. Anders moeten we nog meer voedsel invoeren. Produkten van deze boeren en landbouwers dicht in de buurt verkopen en consumeren.
Bovendien is het grote geldverspilling.

Gast

#1111

2013-11-20 22:33

Nogal achterhaald, lekker makkelijk om achter een duur bureau zoiets te bedenken. Hoe dom kun je zijn :(

Wij hebben de boeren en DIT landschap juist zo nodig!!!


Gast

#1112

2013-11-20 22:39

Het is daar zo mooi en rustig. Dat kunnen ze niet weghalen!

Gast

#1113

2013-11-20 22:50

Dus voor de haven van Rotterdam lag eerst natuur?! belachelijk weer goede landbouw en natuur opofferen aan water.
Crisis wat crises kost eventjes 150 mijoen
En dan te bedenken dat er nog steeds honger in de wereld is

Gast

#1114 Malediven

2013-11-21 00:00

Dergelijke moerassen  plaatsen tussen Dubai en Abu Dhabi zou ik het nog enigzins kunnen begrijpen. Bij de  Sjeikhs meer te halen valt voor deze  pappen en nathouden plannen van deze (´gecorrumpeerde´) gedeputeerden dan er hier  te verdienen valt in termen van corruptie. Als de mensen op de Mallediven dit horen zullen ze van Oord  niet een twee drie meer inhuren. Ook andere landen zullen zich twee maal bedenken voor ze ons inhuren voor het baggeren en bijhouden van de dijken. ´Straks gaan die maffe Hollanders ons ook hier pappen en nat houden ipv drooghouden´. Het is toch gewoonweg niet te geloven.


Gast

#1115

2013-11-21 00:43

Schandalig dat zo'n prachtig stuk natuurschoon op de schop moet. Laad die kromme gedachtes van die besluitnemers maar eens definitief op de schop! Mensen die zulke ABSURDE ONZINNIGE DURE objecten verzinnen in deze financiële moeilijke tijden, moeten die niet eens goed onderzocht worden, kijken, of alles nog goed werkt in dat bovenkamertje???
L. L.S.

Gast

#1116

2013-11-21 01:57

natte natuur is kapitaalvernietiging, stoppen dus!

Gast

#1117

2013-11-21 07:48

Hou de polder zo als die is! Agrarische gebied is ook heel mooi en je vind er heel veel dieren. Zeker vogels houden van lekker gras en zitten graag in de aardappelbedden. En als aardappels bloeien is het ook prachtige natuur

Gast

#1118

2013-11-21 07:53

hou vol tegen deze onzinnige activiteiten

Gast

#1119

2013-11-21 08:03

Het is een veel beter plan om van de gereserveerde miljoenen de bestaande natuur in Nederland te handhaven en te verbeteren. Met dit geld kunnen de boeren ook gesteund worden om meer diversiteit in de huidige boerennatuur aan te brengen. Denk maar eens aan natuurvriendelijke oevers met akkerranden. Het is geldverspilling om natte natuur aan te leggen. Er zijn veel meer alternatieven die veel goedkoper zijn.


Gast

#1120

2013-11-21 08:44

Laat Nederland een mooi land blijven en laat de inwoners die er al heel lang wonen en nog heel lang willen blijven wonen met rust. Hoe zou u het vinden om onvrijwillig uit uw huis gezet te worden vanwege in uw ogen oneigenlijke redeneringen? Nou dan.
Handen af van de polder

Gast

#1121

2013-11-21 09:08

Boerenland is net zo mooi.
Er gaat toch al zoveel verloren.

Gast

#1122

2013-11-21 09:34

Dit project is overbodig en te duur.

Gast

#1123

2013-11-21 09:41

Zo zonde van dat mooie landschap en erg voor de ondernemers

Gast

#1124

2013-11-21 11:13

Als oud-rotterdammer zou ik het verschrikkelijk vinden het landelijk gezicht in de omgeving van Rotterdam nog meer kwijt te raken. Juist het agrarisch gebied is nog een beetje het contact met het verleden. Rob Dijksman

Gast

#1125

2013-11-21 11:43

Het is niet acceptabel goede landbouwgrond onder water te zetten.