De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Een kip kan toch ook niet als dooier geboren worden?
Ben erg benieuwd hoe dit af loopt. Het zou zuur zijn als ik na 21 jaar mijn arbeidsongeschiktheidsverzekering niet meer kan betalen om dat de zs-aftrek verdwijnt. Het mag van mij wel verdwijnen als de arbeidsongeschiktheid vanuit het rijk gratis geregeld wordt. ;-)
Naast onze inkomstenbelasting, dragen we ook nog 21% btw af die we voor de staat binnenharken.
Re: Knuppel in hoenderhok.
#19: loonslaaf - Knuppel in hoenderhok.
Ik snap uw reactie en op zich is dat een logische redenatie. Maar, als ik naar mijzelf kijk. Ik werk als zzp-er in de jeugdzorg. Ik moet vaak concurreren met uitzendkrachten die in dezelfde vijver vissen. Als ik al mijn kosten moet meerekenen in mijn uurtarief prijs ik mijzelf uit de markt. Dan ben ik te duur. Ook omdat ik door deze zelfde overheid verplicht wordt om btw te rekenen over mijn werkzaamheden, terwijl de arbeid van medewerkers in loondienst in de zorg zijn vrijgesteld.
Kortom uw redenatie is juist, maar dit is een typisch voorbeeld van zo werkt het niet.
Re: Re: Re: Knuppel in hoenderhok.
#25: - Re: Re: Knuppel in hoenderhok.
Voldoening in het werk is voor mij altijd het belangrijkst geweest. Maar we hebben het hier in veel gevallen niet over het voor lief nemen van een wat lagere winst, maar over of je je hoofd boven water kan houden. Als dat met een BV wel kan en als zzp-er niet, dan is de keus snel gemaakt...
Joost Renders
De oplossing
| This discussion has been closed. |
Kan slechts een arbeidsongeschiktheidsverzekering afsluiten zonder dekking van een hernia (als werknemer is dat gewoon wel verzekerd), moet voor mijn eigen pensioen zorgen en het recht op een WW-uitkering ook al verspeeld. Mogen we dan een beetje ontzien worden ten aanzien van de belastingen ? Alstublieft, dankuwel.