De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven.


Gast

#451

2013-08-23 09:38

Goedzo! Geen lastenverzwaring ZZPérs!

Gast

#452

2013-08-23 09:42

Weer een krampachtige domme poging om geld binnen te harken.

Gast

#453

2013-08-23 09:54

Waar is onze "regering" nu weer mee bezig?
Een electoraal onbeduidende groep aanpakken, die ook nog niet echt georganiseerd is? En dan niet in de gaten hebben, dat het snel geld innen voor de schatkist als een boemerang terugslaat op het moment dat een hoop ZZP-ers weer de bijstand in fietsen? Wat een visie!
Misbruik van de bestaande regeling doe je door de mensen aan te pakken, die verantwoordelijk zijn voor dat misbruik en niet de kleine zelfstandigen, die in deze zware crisisjaren met veel inzet en toewijding het hoofd boven water proberen te houden !

Gast

#454

2013-08-23 10:11

De Nederlandse zelfstandigen zullen de kwakkelende economie weer op gang moeten trekken.
Daarom moet men de lasten van deze groep niet verzwaren.
da Vinci

#455

2013-08-23 10:12

In de branche waar ik tot het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd in 2009 heb gewerkt valt thans bijzonder weinig te verdienen. Hier zijn vele regeringen debet aan. Ik had dus een bouwkundig ontwerp- en tekenbureau, dat ik met ingang van 2013 heb opgeheven. Als ik een paar jaar jonger was geweest zou het afschaffen van de zelfstandigenaftrek de definitieve nekslag zijn geweest. Wat kan ik en met mij alle (voormalige) collega's er aan doen dat er zo weinig ontwerp- en tekenopdrachten worden verstrekt door de Nederlandse bevolking?
En nu we het er toch over hebben: in de hypotheekrenteaftrek is nog veel te halen. Nog steeds kunnen veel mensen met riante inkomens, die hun rente makkelijk zelf zouden kunnen betalen, hun extra luxe leventje voortzetten dankzij die aftrek. Alleen al in de straat waar ik woon kan ik er zo een stuk of vijf aanwijzen.

Gast

#456

2013-08-23 10:17

de zelfstandigenaftrek dient te blijven. al was het
alleen maar omdat na afschaffing vele duizenden
zzp'ers regelrecht in een bijstandsuitkering zullen
belanden; als zij nu, desnoods met pijn en moeite
zelf het hoofd boven water weten te houden is dat m.i. beter.
w.g. ex=zzp'er, nu gepensioeneerd.
Mike

#457 Handhaven

2013-08-23 10:51

Er is al een oplossing voor onrechtmatige zelfstandigenaftrek, namelijk urencriterium en meerdere opdrachtgevers. Als deze factoren niet voldoen mag geen zelfstandigenaftrek worden genoten, bij (boekencontrole / belastingcontrole) zou dit aan het licht moeten komen.

Kortom handhaven!
Jurjen
Gast

#458

2013-08-23 11:55

Eigen initiatief is heel erg belangrijk voor het herstel van onze economie. De kleine zelfstandige speelt daarin een belangrijke rol. Elk bedrijf is ooit klein begonnen. De overheid moet snijden in eigen vlees en van de zelfstandigenaftrek moet men afblijven.

Als kiezer heeft u daarin ook een eigen verantwoordelijkheid. Stem daarom libertarischer dan u nu doet.

Fab

#459 Re: minder inkomen minder huurtoeslag?

2013-08-23 12:47

#20: loonslaaf - minder inkomen minder huurtoeslag?

Je belastbaar inkomen gaat omhoog door wegvallen zelfstandigen aftrek. Je betaald meer belasting en tegelijkertijd door dat hogere belastbare inkomen kan de huurtoeslag wegvallen. Dubbel op qua korten en ja daar gaan voor veel ZZP-rs zeer forse klappen vallen.


Gast

#460

2013-08-23 13:09

als illustrator Gebruik mijn zelfstandigen aftrek om o.a. mijn arbeidsongeschiktheidsverzekering mee te betalen. Als ik mijn uren en inkomsten verrekenen, werk ik voor minder dan het minimum loon. Dat vind ik niet erg, want ben met veel plezier eigen baas. Zou beetje steun voor mijn harde (en leuke) werk zeer kunnen waarderen, want wil graag nog lang van mijn werk kunnen leven.

Gast

#461

2013-08-23 14:38

Kan toch niet waar zijn.
Dit gaat "de staat" geld kosten in plaats van dat het wat oplevert.
Waar zijn ze mee bezig in Den Haag???

Gast

#462

2013-08-23 16:58

Zelfstandigenaftrek moet blijven!!! punt!

Gast

#463

2013-08-23 21:24

Bij het "oude" laten is alleen maar verstandig!

Gast

#464

2013-08-24 06:06

Ik zie de ondernemersaftrek als het bijstandsniveau voor de ondernemer.

Gast

#465

2013-08-24 11:50

Fijn dat dit initiatief er is.

Gast

#466

2013-08-24 15:51

Om moedeloos van te worden....
Nog even, maar dan ga ik toch echt de politiek in!

Gast

#467

2013-08-24 21:56

ik denk dat je de spelregels niettjdens het spel moet veranderen. hier gaan een heleboel ondernemers aan kapot

Gast

#468

2013-08-25 11:35

het kabinet is gek geworden. Het valt al niet mee om in deze tijd je brood als zzp-er te verdienen. Zo duwen ze een groot deel van ons de bijstand in. Alsof dat geen geld kost.

Gast

#469 Verbinden is kracht

2013-08-25 11:42

Goed initiatief. Verbindt zzp'ers met elkaar zodat ze een blok vormen tegen het afbraak kabinet


Gast

#470 Wordt onafhankelijk van de politiek en het geld

2013-08-25 11:44

De macht van de politiek en geld blijft bestaan zolang we denken er afhankelijk van te zijn.

Gast

#471

2013-08-25 12:19

De staat moet snappen dat we met zijn allen in de shit zitten en dus elkaar moeten steunen.

Gast

#472 Afschaffen van de aftrek kost alleen maar meer geld dan voorzien!

2013-08-25 15:08

Het water staat het MKB al aan de lippen. Vandaag stond er toevallig een artikel in het NRC: meer dan de helft van het MKB zit in de financiele problemen! Als deze dus allemaal zouden moeten stoppen wordt het leed niet te overzien en komen deze in de bijstand. Help het MKB! Laat de banken ook bijvoorbeeld (weer) eens hun maatschappelijke verantwoording nemen! De aftrek afschaffen leidt alleen tot meer financiële ellende voor ondernemers. Moeten deze dan in de bijstand en werk zoeken wat er niet is? Laat ze gewoon hun werk doen en lekker bezig blijven met wat ze kunnen!
http://www.nrc.nl/nieuws/2013/08/24/bijna-helft-mkbers-heeft-geldproblemen/
Zie ook de uitzending van Twee Vandaag overigens!!!

Gast

#473

2013-08-25 18:41

Ik ben zelf zelfstandige, en door de crisis hou ik mijn hoofd met moeite boven water, dus hoe zou het zijn als dit waardeloze plan door zou gaan!!!!

Gast

#474

2013-08-25 19:21

Wat schiet je hier nu mee op? Alle zelfstandigen die hierdoor failliet gaan, moeten straks in de bijstand, alsof dat niks kost! En als wij er zo'n 300,- per maand (!) op achteruit gaan dan gaat onze koopkracht in de prullenbak. Auto weg, geen vakanties meer, geen nieuwe kleren etc. Dit is denk ik wel de meest kortzichtige bezuinigingsmaatregel ooit.

Gast

#475

2013-08-26 07:36

De zelfstandigen hebben het echt al moeilijk genoeg. Onze uur prijzen staan al heel lang onderdruk.