Zorg over de (jeugd-ggz) Zorg

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Zorg over de (jeugd-ggz) Zorg.


Gast

#51 Re: Re:

2013-04-06 14:48

#50: menno oosterhoff - Re: Dat snap ik, het gaat over de gehele transitie maar dan werd mijn verhaal zo lang, en mijn punt is duidelijk denk ik....

 


Gast

#52

2013-04-06 15:34

Je loopt tegen zoveel muren op als je een kind een normaal leven gunt...en ze schuiven het allemaal op elkaar af.

Gast

#53

2013-04-06 21:04

Zorg (jeugdzorg)hoort bij zorginstellingen te blijven en niet bij een gemeente te worden ondergebracht.
Hier is de kennis minimaal. Hier zitten vaak geen mensen met kennis. Resultaat: slechte zorg voor de jeugd die het nodig hebben.
Wie vindt tegenwoordig wat nog belangrijk????
Is bezuinigen alleen nog gelangrijk in Nederland??

Gast

#54

2013-04-07 07:27

Laat van je horen! Dit kan niet

Gast

#55

2013-04-07 14:45

Wellicht is dit een verloren gevecht. Laat echter als de eerste rampen gebeuren helder zijn dat ons vakgebied tegen de huidige koers hebben gevochten!
menno oosterhoff

#56 Re:

2013-04-07 15:49

#55: -

Dat was precies de drijfveer achter deze petitie. Als we het niet kunnen tegenhouden laat het dan in elk geval niet gebeuren zonder dat we ons hebben laten horen. Liefst massaal en met massale steun van bij de jeugdggz betrokkenen , maar desnoods maar met een paar mensen.

Als het echt uitgroeit tot een massaal geluid dan is er misschien nog iets te keren. Maar de petitie is vooral erop gerciht het geluid te laten horen, of er nu naar geluisterd wordt of niet.

 

 


Gast

#57

2013-04-07 18:30

De zorg voor onze jeugd moet altijd beschermd blijven.

Gast

#58

2013-04-07 19:03

De gemeenten zijn niet ingericht om dit soort zorg onder zich te krijgen. Hier naast hebben ze de financiële middelen en de expertise ook niet.
Handen af van de huidige zorgregelingen !!!!!!

Gast

#59

2013-04-07 19:19

"als een gebouw niet regelmatig onderhouden wordt, eindigt het na 30 jaar in kaalslag en is het de vraag of nieuwbouw nog wel tot de mogelijkheden behoort"

Gast

#60

2013-04-07 20:43

Als kinder- en jeugdpsychiater werk ik 20 jaar in nauwe samenwerking met scholen. Ik zie de 'achterkant van de etalage' van grotere instellingen, ik zie hoe mensen met HBO en MBO opleidingen in de meest complexe gezinnen moeten werken, zonder dat er veel back up is vanuit kennis over psychopathologie, neuropsychiatrie en systeemdenken. Ik zie hoe instituten vaak geinteresseerd zijn in 'inhoud' en weinig in het goed stroomlijnen van 'zorg'. Vaak bieden we speekkamergeneeskunde en geven we weinig aansturing aan de mensen die het meest met de kinderen en gezinnen werken.
Daarnaast zie ik bij de aanzetten tot de transitie veel moeite om structuren neer te zetten, beperking van de inhoudeljke. aspecten tot 'gedragskundige' thema's en -last but not least- eigenlijk nergens aandacht voor methodische aspecten. Met methode bedoel ik afstemming van zorg op macro-,meso-, en microniveau. Hoe gaan al die nu nog inhoudelik aanbodgerichte zorgclubs en -clubjes samenwerken? Waar is de methodische samenhang, die ervoor moet gaan zorgen dat de structuren rond benodigde zorgzwaarte worden georganiseerd, opdat zowel kosten, capaciteitsberekening en samenwerking tussen 'ketenpartners' beter worden? Opdat regievoering in de jggz mogelijk wordt.
Transparantie kan niet verwacht worden van structuren, maar van methodische samenhang. Het wordt hoog tijd om niet alleen aan ziektebeelden te denken, niet alleen aan opvoedingsondersteuning, niet alleen aan pillen, niet alleen aan het neerzetten van een structuur die goedkoper is, niet alleen te willen ontmedicaliseren.
Het wordt hoog tijd een samenhangend inhoudelijk beeld van de complexiteit op de werkvloer te krijgen (het WAT). En daarnaast wordt het hoog tijd een geintegreerd plan te maken, gebaseerd op kennis van het HOE. Het HOE gaat over de manier waarop zorg wordt georganiseerd en toegediend op macro-, meso-, en microniveau.

Gast

#61

2013-04-08 09:13

Dank voor dit initiatief!

Gast

#62

2013-04-08 09:30

Jeugd GGZ is gezondheidszorg en dient dit te blijven.

Gast

#63

2013-04-08 09:41

Het is werkelijk schrijnend hoe hier in Nederland wordt omgegaan met de mensen en vooral kinderen die onze zorg zo hard nodig hebben

Gast

#64

2013-04-08 09:45

De jeugd heeft de toekomst, maar door alle maatschappelijke druk, het moeten scoren, beide ouders moeten werken met de daarbij behorende stress (en/of werkloosheid) daardoor komen er steeds meer kinderen in situaties terecht die ook voor hen veel stress oplevert, waarbij er een grote groep buiten de boot valt. Deze kinderen zijn de volwassenen van straks....

Gast

#65

2013-04-08 11:32

Ik heb zelf een zoon met psychische problemen, moet er niet aan denken dat de zorg naar de gemeente gaat.

Gast

#66

2013-04-08 13:00

Ik wordt 'ziek' van de ontelbare bezuinigingen in onze gezondheidszorg!!! Stop ermee!!

Gast

#67

2013-04-08 14:43

Autisme kost niet alleen geld, kijk maar naar mensen als Albert Schweitser en andere (hoog) begaafde mensen; daar profiteerd toch de hele maatschappij van.
Autistje van 64jaar

#68

2013-04-08 14:47

Mensen, verenig U solidariteit is het sleutelwoord.

Gast

#69

2013-04-08 15:15

Net als alle andere gezondheidszorg dient deze zorg op dezelfde manier gefinancieerd te worden.
Discriminatie op grond van diagnose in onaceptabel.

Gast

#70

2013-04-08 15:17

Kind(eren) zijn de toekomst, daat 'moet' je 'zorg' voor dragen, dat is geen vrijblijvende keuze, maar een plicht, gelijk aan de rechten van een kind.

Gast

#71

2013-04-08 15:39

Gemeente heeft onvoldoende deskundigheid in huis om complexe problematiek te onderscheiden van opvoedvragen

Gast

#72

2013-04-08 17:03

Wat een maatschappij.....
De allerzwaksten!!!! Kinderen met een mentale aandoening laten bloeden voor de gevolgen van graaizucht en mismanagement in de financiële wereld. Whhhhhhee.

Belastingparadijzen neerhalen lijkt me zinniger.


Wat een hufterigheid.

Gast

#73

2013-04-08 17:14

Thatcher is er niet meer.Laten we leren van haar fouten.

Gast

#74

2013-04-08 17:58

Met deze petitie willen we ouders en politici oproepen de kinder- en jeugdpsychiatrie niet naar de gemeenten over te hevelen, omdat dan heel veel kinderen en jongeren die geen maatschappelijke overlast veroorzaken maar wel een psychiatrische aandoening hebben, geen hulp zullen krijgen, bij een krapper wordend budget.

Gast

#75

2013-04-08 18:15

Als ouder van een (inmiddels volwassen) zoon die in behandeling is geweest bij de jeugd-GGZ en opgenomen geweest in een instelling voor jeugdpsychiatrie maak ik mij ernstig zorgen over deze ontwikkeling. Jeugdpsychiatrie hoort thuis in de gezondheidszorg en een kind moet verzekerd zijn van goede psychiatrische zorg.