Het verbod op het winkelen op zondag in Deventer te beëindigen

Shawn McKay
De auteur van deze petitie

#26 Re:

2013-04-08 14:51

#24: -

Er zijn andere eigenaren van wie de klanten vragen om meer toegang. Als deze eigenaren ervoor kiezen om aan die vraag te voldoen, en open willen, waarom kunnen ze niet kiezen om dit te doen? Velen zien hun bedrijf als hun "kind", en een succesvol bedrijf zal een grotere beloning geven aan de hele familie, en ze willen werken naar dat doel.

Waarom zou je een ander vertellen wat ze moeten en niet moeten doen? Wat belangrijk is voor jou, is misschien niet van belang voor anderen. Het gaat over alle mensen het hebben van een vrije keuze, en niet gedwongen om te accepteren wat anderen willen dat ze doen.

Als je vindt dat de zondag voor ‘jezelf’ moet zijn, dan moet dit voor iedereen zijn. Ondernemers die voor henzelf de beslissing maken om open te gaan, moeten dit kunnen doen. Mensen die willen winkelen moeten dit ook kunnen doen. Veel services dat ons leven veilig en comfortabel maken zijn 24/7. Ondernemers moeten dus bereid zijn als het nodig is om dit te accepteren.

Shawn McKay
De auteur van deze petitie

#27 Re: Re: Re: Het verbod op het winkelen op zondag in Deventer te beëindigen.

2013-04-08 14:53

#25: - Re: Re: Het verbod op het winkelen op zondag in Deventer te beëindigen.

Klopt, hij heeft ervoor gekozen om 24/7 te werken... en waarom kan een eigenaar van een bedrijf niet kiezen om 24/7 open te gaan , als ze dat willen?

Job K.

#28 Je eigen graf graven

2013-04-09 15:59

Ik snap perfect wat de bedoeling van deze petitie is, maar de kleinste profiteur van deze actie is de kleine ondernemer zelf.

Als deze al moet concurreren met giganten als Mediamarkt, V&D of andere grote ketens, heeft een ondernemer al enorme eisen van consumenten om aan te voldoen. Een keten als C&A zal elke zondag open zijn, voor de winst. Een ondernemer heeft simpelweg niet het personeelsbestand om dit bij te benen. Voor normale winkels moet in de kleinere steden al geld bijgelegd worden, voor de ondernemer zal dit niet anders zijn.

Iedereen kan en mag het met mij oneens zijn, dat zeker. Maar ik denk dat dit pleidooi voor "vrijheid" juist een strop zal zijn voor ondernemers die het niet kunnen bijbenen om een een offline webwinkel te worden.

Ik denk dat de vrijheid waar jullie nu voor pleiten, zal resulteren in een prestatiedruk voor alle ondernemers, waar dan ook. Daarnaast zal een constante opening van alle winkels in Deventer ook grote (nadelige) gevolgen hebben voor steden in de omgeving. Het is niet voor niets dat de koopzondagen worden verspreid over de maan binnen bepaalde regionen.
Shawn McKay
De auteur van deze petitie

#29 Re: Je eigen graf graven

2013-04-09 17:51

#28: Job K. - Je eigen graf graven 

 

Sorry, maar niet waar... Er zijn kleine ondernemers die blijven de hele nacht wakker … zij maken zich erge zorgen over hun lonen, hun WOZ belasting, hun huur etc… als zij een heel creatieve ideeën hebben voor een promotie, die hun bedrijf zou kunnen REDDEN, en als het past het best op een zondag, wat zeg je tegen hun? - “Je mag niet, want ik heb het recht op een vrije dag.” – Jouw keuze - “Je mag niet, want de uitstraling word slecht.” – Jullie die gesloten blijven bepalen de uitstraling voor iedereen, dus neem je verantwoordelijkheid ervoor. - “Je mag niet, want het is niet winstgevend.” – Jij weet dat niet. - “Je mag niet, want ik wil geen 7 dagen werken.” – Je hoeft het niet, blijf dicht. Dus.. wat zeg je tegen die ondernemers nu, die alleen hun zaak willen REDDEN?

Gast

#30 Re: Re: Re: Het verbod op het winkelen op zondag in Deventer te beëindigen.

2013-04-10 02:28

me

#31 Re: Re: Re: Re: Het verbod op het winkelen op zondag in Deventer te beëindigen.

2013-04-10 07:30


Gast

#32 Re: Re: Re: Re: Het verbod op het winkelen op zondag in Deventer te beëindigen.

2013-04-19 05:54

#5: - Re: Re: Re: Het verbod op het winkelen op zondag in Deventer te beëindigen.

In de praktijk zal het niet werken zoals het naar voren wordt gebracht. Pietje is de dus in gelegenheid om open te gaan op zondag zodra hij dit wil terwijl Truus ervoor kiest om haar winkel gesloten te houden om naar het strand te gaan. Dit betekend een aantal winkels (wat voornamelijk de groten betreft zoals V&D en C&A) open en de rest gesloten. Trekt dit (extra) klanten? Dit zal geen uitwerking hebben op de leegloop. Het is of allemaal open of allemaal dicht. Als de officiele koopzondag net een leuke omzet kan binnenhaald ten opzichte van de personeelskosten, huur, etc. Bedenk dan dat als je deze zondag gaat verdelen over meerdere koopzondagen dat het niet meer uit kan ten opzichte van het kostenplaatje dat er tegenover staat. Het winkelend publiek zal zich verspreiden over alle koopzondagen ipv dat de focus wordt gelegd op die ene zondag. En ja ik sta zelf al jaren in de winkel en heb de rijen bij de kassa zien slinken van aan de deur naar vier klanten in de rij. Het is leuk bedacht om alle zondagen open te gaan maar ik weet zeker dat er betere opties bedacht kunnen en moeten worden om winkelend publiek te trekken!

 

Jos

#33 Re: Het verbod op het winkelen op zondag in Deventer te beëindigen.

2013-04-20 08:35

#1: Hans K. - Het verbod op het winkelen op zondag in Deventer te beëindigen.

Lijkt mij wel lekker om na de nachtdienst een pilsje te kopen in een kroeg s'morgens om 7 uur, de dagdienst-ers en de middenstand doen dat ook


Gast

#34

2013-04-21 10:47

Als oud Deventernaar vind ik het zeer vreemd dat alle winkels op zondag gesloten zijn. Juist in het weekend komen er toeristen naar de stad.


Gast

#35 Re:

2013-04-22 08:45

#34: -

Zullen die toeristen komen om te shoppen? (wat ze in hun eigen woonplaats waarschijnlijk ook genoeg kunnen doen) of komen ze van onze oude stad genieten, van de bezienswaardigheden en lekker op het terras te zitten op de Brink, wat elke zondag al kan.

 


Gast

#36 Re: Je eigen graf graven

2013-05-13 12:21

#28: Job K. - Je eigen graf graven

Vandaar mijn idee: maak de koopzondag het domein van de kleine ondernemer.  Dus geen HEMA, C&A, V&D, mediamarkt etc.  Trekt natuurlijk wel een ander publiek en de vraag is of je zoiets juridisch kunt afdwingen.  Misschien met een gemeenteverordening?  Combineer dit eventueel met een kleinschalige markt (brocante / boeken / kunst) of klein evenement / optreden en dan gebeurt er iets waar men op af komt.   Misschien eens in de twee weken, en dan op maandag sluiten?  Probeer een meerwaarde te vinden in die extra dag.


Gast

#37

2013-05-27 21:06

Zondag moeten de winkels in Deventer gewoon open !!

Gast

#38

2013-05-28 13:50

Super goede actie, laat de winkels en ondernemers zelf het besluit nemen! gr. Gillian
Ilona

#39 Niet elk geloof heeft op zondag rustdag

2013-05-29 12:11

Niet elk geloof heeft op zondag een rustdag, de sjabbat is op zaterdag. Moeten de mensen die hier in geloven dat ook maar gaan eisen dat op zaterdag iedereen een rustdag heeft? Zij hebben er toch ook vrede mee dat er op zaterdag wel gewinkeld kan worden...

Ik denk dat de ondernemers en ook de klanten voor zich zelf wel kunnen beslissen of ze de zondag open willen of dat ze op zondag willen shoppen.
flanken

#40 koopzondag

2013-06-02 18:37

Ik werk zelf in een winkel. als wij koopzondag hebben is het op zaterdag rustiger dan normaal. wij draaien gemiddeld 6000 euro op zaterdag zonder koopzondag. met koopzondag draaien we 4000 euro en op zondag tussen 1000 1500 euro. iedereen kan maar 1 keer geld uitgeven.

Gast

#41

2013-07-20 20:39

De mensen die van hun zondagsrust willen genieten begrijp ik volkomen. Ik hou ook van een rustige zondag. Maar deze mensen hoeven toch niet naar de stad te gaan? Dan kunnen de mensen die lekker willen winkelen in de stad genieten van een gezellige drukte. Bovendien moeten we denk ik zelfstandig ondernemers in deze tijden van crisis de kans geven om zo veel mogelijk omzet te genereren, en als hij of zij er dan voor kiest om op de zondag open te zijn moet dat wat mij betreft kunnen.

Gast

#42

2013-07-25 11:43

Ivm met werken doordeweeks zou ik het heerlijk vinden om op zondag te kunnen winkelen. Dat betekent voor de winkeliers meer omzet, voor de gemeente meer omzet qua parkeergeld. Als de winkeliers dit zelf willen, waarom dan niet? :)

Groet
Gekke Henkie

#43

2013-07-27 16:21

Moeten alle winkels dan los/open zijn omdat een enkeling zogenaamd doordeweeks geen tijd heeft? Het betekend meer (personeels)kosten voor zowel ondernemer als ook de gemeente, dus schieten ze er helemaal niks mee op. Zie ook een post hier vlak boven.

Mensen moeten gewoon weer leren hun gezond verstand te gebruiken en niet meer hun gemakzucht op de ondernemer af te schuiven! Vroeger was de supermarkt ook niet op zondag open en was er hooguit 1 koopavond in de supermarkt en werd hier dus rekening mee gehouden over wat er gehaald moest worden.

En voor er nu reacties komen van dat er nu ook internet bestaat (wat ook door de topicstarter wordt aangehaald om de zondagsopening erdoor te krijgen): Als de mensen nu eens gewoon niet naar de stad gaan om te kijken en passen etc en daarna op internet hetzelfde artikel kopen omdat het daar iets goedkoper is dan blijft de binnenstad ook op een zondag leefbaar. (Minder leegstand van panden.)

Verder wil ik dit nog wel kwijt: Ik ben niet tegen de openstelling op zondag! Alleen zie ik er totaal geen meerwaarde voor wie dan ook in.
De ondernemer die zijn toko open wil hebben op de zondag mag dat wat mij betreft. Hij zal er vanzelf achter komen dat 52 zondagen niet of nauwelijks wat opbrengt en zal ie zijn deuren snel weer sluiten op deze dag.

Gast

#44

2013-08-06 11:02

Onzin!!!! vind dat de winkels op zondag ook geopend moet zijn