Museumpark Orientalis moet blijven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Museumpark Orientalis moet blijven.


Gast

#76

2012-12-28 00:17

Het zou jammer zijn als een themapark als dit, dat de (bijbelse)geschiedenis zo mooi tot leven laat komen, zou komen te verdwijnen.

Gast

#77

2012-12-28 16:03

Park Oriëntalis, voorheen het BOM, is een unieke plek in Nederland. Het is een plek waar mooie verhalen verteld kunnen worden. Verhalen die de verschillende religies met elkaar verbinden en zorgen voor meer onderling begrip en verdraagzaamheid. Maar het is ook gewoon een leuke en spannende plek, vooral voor kinderen, waar veel te ontdekken valt.
En iedereen die een bijzondere wandeling wilt maken, moet er gewoon naar toe.
We moeten zuinig zijn op onze historie en dit park is daar zeker onderdeel van!!

Gast

#78

2012-12-30 15:27

Zo'n museum met zoveel enthousiaste vrijwilligers verdient open te blijven!
Thom Burwell

#79

2012-12-31 00:04

Het is treurig dat Orientalis zo moet vechten voor zijn existencie. Het heeft 100 jaar prachtig werk gedaan en dat is iedereen nu vergeten. Het museum bewaart prachtig erfgoed, een geweldig natuurgebied en is actief als een promotor voor begrip tussen mensen. Zoiets zou niet mogen verdwijnen. Treurig dat men zich in Nijmegen druk maakt over een oorlogsmuseum, waarvan er in Nederland al zo veel zijn. Nederland heeft al een prachtig oorlogsmuseum in Overloon, stop daar enkele miljoenen bij en je hebt een geweldig museum ,en dat zou er ook moeten komen, maar niet in een oud gebouw dat toch nergens meer voor dient in Nijmegen. Je kunt daar ook geen tanks en vliegtuigen laten zien, waar in Overloon alle plek voor is. Nijmegen moet kiezen voor Orientalis. Handen in elkaar, Nijmegen, Groesbeek, Beek, Malden en Provincie en zorg dat het museum blijft. Investment in Orientalis is investment in jeugd, toekomst en sociale leven. Schaamte aan politici voor dat dit besef nog niet daar is!!!!!
mw

#80 kansen krijgen

2013-01-02 20:43

laat het museum in 2013 de kans krijgen zichzelf te profileren na een ingrijpende reorganisatie. Zij verdienen een kans. Na 1 succesvol jaar kan een bedrijf zich niet volledig profileren.

Gast

#81

2013-01-04 18:24

dit geweldige museum moet blijven!
Anne

#82

2013-01-15 11:36

Dit wereldwijd unieke park moet blijven, zonder enige twijfel. Dat de schatrijke provincie Gelderland dit niet begrijpt is zeer betreurenswaardig, bij de volgende stemming voor PS weet ik het wel.

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2013-01-15 12:56



Gast

#84

2013-01-16 12:39

Het kan toch niet zo zijn dat een park/museum als Orientalis verdwijnt. Het is er al zo lang ik me kan heugen en wij gaan er meerdere keren per jaar naar toe. Natuurlijk voor het museum maar ook om er te wandelen, te genieten van de rust en wat in de leuke herberg te gebruiken. Wat een verlies als men dit zou gaan sluiten.Dit mag eigenlijk niet en eigenlijk zou het als vaste excursie op ieder schoolprogramma moeten staan, zeker in deze tijd.

Gast

#85

2013-01-16 21:34

Het zou zo jammer zijn als ook dit verdwijnt...het is mooi en zeer leerzaam zowel voor jong als ouderen..
Misschien is het een goed idee om mensen de mogelijkheid te gevenom minder dan 10 euro te storten als bijdrage? Er zijn tenslotte mensen die geen 10 euro kunnen missen en toch iets bij willden dragen en elke euro is er 1 denk ik maar..
Adrie van den Kerkhof

#86 Re: Orientalis verdient het open te blijven:

2013-01-17 18:55

#10: Elsbeth Rooker - Orientalis verdient het open te blijven:

Het spijt me echter uw opmerking dat de huidige directeur onbesoldigt werk verricht klopt niet. Er is geen één directielid van een museum in Nederland die gratis werkt dus deze directeur ook niet; overigens de vorige directeur werd niet betaald door het museum maar al deze kosten komen uit een andere pot wat inderdaad het museum niets kost. Geheel onbetaald klopt, helaas, niet.

Maartje van Laarhoven
De auteur van deze petitie

#87 Re:

2013-01-17 20:47

#85: -

Dank voor uw reactie! U heeft helemaal gelijk, en we zijn uiteraard blij met elke bijdrage, groot of klein. Het is wel degelijk mogelijk om vanaf €5,- te storten, we hebben onze 'perks' (tegemoetkomingen) vanaf €10,- ingesteld maar u kunt bij het doneren ook een lager bedrag invullen.

Maartje van Laarhoven
De auteur van deze petitie

#88 Re: Re: Orientalis verdient het open te blijven:

2013-01-17 21:18

#86: Adrie van den Kerkhof - Re: Orientalis verdient het open te blijven:

Geachte heer van den Kerkhof, Dank voor uw reactie.

Graag verduidelijken we de situatie. De huidige directeur heeft het eerste half jaar van zijn contract voor gereduceerd tarief gewerkt. Sinds de afgelopen 5 maanden werkt hij wel degelijk onbezoldigd voor het museum. Er is ook geen sprake van betaling uit een ander potje.

A.A van den Kerkhof

#89 Re: Re: Re: Orientalis verdient het open te blijven:

2013-01-18 18:52

#88: Maartje van Laarhoven - Re: Re: Orientalis verdient het open te blijven:

Beste mevrouw van Laarhoven,

 

Gereduceerd tarief of niet het is dus niet geheel kostenlose functie; voor alle duidelijkheid dat hoeft natuurlijk ook niet. Maar men moet niet naar buiten brengen dat de heer van Laarhoven geheel kostenloos heeft gewerkt. Schrijf dan tegen een zeer laag tarief o.i.d. Kunt u mij gelijk vertellen hoe hoe zit met het bestuur van het museum en begraafplaats ( is dat een bestuur?); dat zijn toch ervaren rijke ondernemers, advocaten met een rijke staat van dienst. Het is tevens hun taak om geld bij elkaar te vinden voor het museum. Is het voor hen zo moeilijk om een luttele bedrag van 2 ton bij elkaar te vinden binnen hun netwerk? Affijn, stel  u krijgt 2 ton voor het openhouden van het museum; de paar mensen die nog in dienst zijn ( of niet meer dienst?) alleen hun salaris, pensioenen e.d kosten u al de helft van het geld, dan houdt u een ton over en daar moet u een groot museum van open houden. Ik denk terrecht dat de provincie denkt dat u volgend jaar weer in Arnhem, aan de deur staat.

Dat neemt natuurlijk  niet weg dat het sonde zou zijn als de poorten sluiten maar soms is het niet anders en later zal blijken dat het alsnog een juiste bestemming krijgt; zo gaat het eenmaal in het leven.

 

 

Maartje van Laarhoven
De auteur van deze petitie

#90 Re: Re: Re: Re: Orientalis verdient het open te blijven:

2013-01-18 20:28

#89: A.A van den Kerkhof - Re: Re: Re: Orientalis verdient het open te blijven:

Dag Meneer van den Kerkhof,

Graag verwijs ik u naar onze donatie site, daar vindt u de onderbouwing van het financiele plan en andere achtergronden. Daar kunt u ook lezen dat het museum -via het eigen netwerk- inmiddels zelf al een half miljoen aan fondsen bij elkaar heeft gebracht om de de vierjaren begroting die klaar ligt te dekken. Provinciale steun is echter hard nodig om de begroting te sluiten en ook als aanmoediging voor eventuele fondsen in de toekomst.

Ik hoop dat ook u na het lezen van onze plannen het vertrouwen heeft dat er een goed doordacht plan ligt, waarbij gekeken is naar een scenario waarbij het museum met lage kosten draaiende gehouden kan worden.


Gast

#91

2013-01-20 11:56

Soms is subsidie te overwegen zoals in dit geval.
De gemeente Nijmegen gaat een Oorlogsmuseum subsidiëren, daar zijn er al een paar van, dus liever naar Orëntalis en dan goed zodat het opgeknapt kan worden (een dorp is al klaar!) en meer bezoekers kan trekken.

Gast

#92

2013-01-30 23:53

Orientalis moet zeker blijven !!!

Gast

#93

2013-02-02 15:30

Waarom zou je iets dat goed is verloren laten gaan uit dom calculatiegedrag.
Iets wat weg gaat is verloren, is niet meer terug te krijgen. Kapitaalvernietiging.

Gast

#94

2013-02-07 09:27

Een paar jaar geleden geweest, prachtig park, is er gedacht aan andere inkomsten door verjaardagsfeestjes, rondleidingen, trouwfeesten?
Vooral voor trouwfoto's is dit een prachtlocatie!

Gast

#95

2013-02-07 17:47

Ik heb al een bedrag gedoneerd in het kader van crowd funding
TonJ

#96

2013-02-11 18:34

Hypocriet van buurman Gemeente Nijmegen (Orientalis ligt bijna IN Nijmegen) om het park niet te steunen. Niet in woord en daad, niet financieel. Orientalis betekent meer voor het Rijk van Nijmegen, dan alweer een oorlogsmuseum erbij!!!! Ton Janssen, Nijmegenaar

Gast

#97

2013-02-11 18:41

Orientalis moet blijven! Een van de speerpunten van het Rijk van Nijmegen! Provincie kom op met die steun........
vOD

#98 Re: niet sluiten aub

2013-02-14 00:17

#4: - niet sluiten aub 

 Het museum moet open blijven! Mijn achterkleinkinderen( nu tussen 5 en 1 1/2 jaar in) moeten hier nog naar toe kunnen, zoals ik het met mijn kinderen en kleinkinderen heb mogen doen.


Gast

#99

2013-02-27 13:30

We waren zo blij om, na de lange sluiting, eindelijk weer terug naar het Museumpark Orientalis te kunnen gaan. En wat een prachtig werk is er gedaan. Met de mooie expositie in het binnenmuseum en de fantastische ploeg van medewerkers. DIT MOET BLIJVEN BESTAAN. Er zijn nog zoveel mensen die dit park moeten kunnen ontdekken. En nog zoveel mensen die met plezier terugkomen. Het museum moet open blijven!!!

Gast

#100

2013-04-04 21:56

Ik hoop dat het lukt.
Alweer een organisatie die klappen krijgt omdat het (te) goed heeft geïnvesteerd in eigen bedrijf. Je had beter net als cyprus een groot gat kunnen hebben, dan was er vast een minister die dit als zijn persoonlijke overwinning had gesteld om jullie te redden. Zo langzamerhand snap ik niets meer van onze bestuurders.
Maar goed, voor jullie; IK HOOP DAT HET LUKT!! desnoods bij supermarktketen een lege flessen actie beginnen, maar dit bedrag moet te behalen zijn!!!