Stop geluidsoverlast NDSM –(dance)evenementen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop geluidsoverlast NDSM –(dance)evenementen.


Gast

#51

2013-03-30 20:55

Hou niet van klagen, maar zit op de bank met 2 kids tv te kijken. Met de ramen dicht dreunt het door:het geluid van de bassen van de overkant. Het overstemt ieder geluid van hierbinnen. Sorry, ik gun ieder zijn pleziertje, maar ik krijg er hartkloppingen van en raak geirriteerd...

Gast

#52

2013-03-30 21:57

Woon aan de overkant in de graansilo.Het is verschrikkelijk de hele dag en avond de helse dreunen het vibreerd door merg en been als deze hel niet stopt ga ik juridische stappen ondernemen,zie het niet zitten weer de hele zomer die zware basdreunen die maar door denderen over het dragende water!!!!!!!!!!!!!!!

Gast

#53

2013-04-03 14:12

Ik woon in de Vogelbuurt, en zelfs ik ondervind geluidshinder van de feestjes op de NDSM-werf. Arme bewoners in de buurt!!

Gast

#54

2013-04-22 07:06

Het is heel frustrerend dat grote delen van de stad s'nachts en tot in de ochtend wakker ligt voor een klein deel dat feest viert.

Wanneer leert stadsdeel Amsterdam Noord, dat water draagt!!!!!
Niels

#55 Gezeik

2013-04-23 19:09

Ik woon zelf ook op een steenworp afstand en heb hier totaal geen last van. Ik wordt zelfs een beetje moe van alle mensen die altijd maar alles willen verbieden wat ze zelf niet aanstaat. Deze festivals horen gewoon thuis in Amsterdam en omstreken. Het is iets van deze tijd. Als je totaal geen overlast wil van iets dan moet je lekker in de kop van noord-Holland gaan wonen.
NDSM is goed bezig voor iedereen. Jong en oud kunnen zich er vermaken. Laten we dit niet weer verpesten voor een bepaalde groep.

Gast

#56

2013-04-24 13:32

Niet alleen het geluid geeft overlast maar ook het parkeren. Er wordt al door half Noord hier geparkeerd om naar de stad te gaan. Ook is het belachelijk dat er tijdens de festiviteiten en vooral de vlooienmarkt geen extra ponten varen. De 2 Tolhuisponten varen om de 5 minuten terwijl het hier veel drukker is dat kunnen ze beter omwisselen (hier 2 ponten ieder kwartier en bij het Tolhuis 1 pont)
Filip

#57 Géén gezeik!

2013-04-25 18:20

Goed initiatief. Ik woon vlakbij de ringweg (Banne II) en ook hier is het vaak niet te harden met dreunende bassen. Je moet dan de ramen sluiten om bijv. je eigen tv nog een beetje te verstaan. Mijn dochter kan niet in slaap komen. Klagen bij politie en/of milieudienst helpt niet, het blijft kennelijk binnen de vergunning ...

Ik vind het goed dat er evenementen in Noord worden georganiseerd, maar dit geeft te veel overlast. Laten ze de geluidsnorm naar beneden bijstellen of deze dance events binnen organiseren.

Mensen die deze klachten "gezeik" vinden realiseren zich kennelijk niet hoeveel stress ongewenste herrie oplevert.

Gast

#58

2013-04-27 17:36

Dit soort geluidsoverlast treft je in je hart en dringt door tot in je huis als een dief in de nacht. Je kan kan en mag je eigen huis niet moeten verlaten om dit soort terreur. Dans festivals met veel geluid horen niet in de stad en dan ook niet op het ndsm terrein. Het ndsm gebied is al jaren geen outside meer en behoort tot de stad, het centrum licht maar 500 meter er vandaan!
Festivals ok, want dat maakt het ndsm gebied leuk, maar geen geluidsoverlast erbij!!!

Gast

#59

2013-04-28 19:17

Het geluidsoverlast is niet meer te verdragen,de laatste jaren is het gewoon stressvol om in deze omgeving te wonen, en slecht voor de gezondheid en zeer slecht voor het gehoor van de bezoekers !!

Gast

#60

2013-04-28 19:27

Wij wonen op het zuideinde maar het gedreun van de Ndsm evenementen zijn niet meer te harden je wordt hier hyper nerveus van en je kunt zeker niet rustig in de tuin zitten,feest vieren mag maar wel 70%zachter aub Het geluid gaat als maar harder vooral in de avonduren,slapen is er niet bij.Het is de laatste jaren niet meer uit te houden.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gast

#61

2013-05-06 11:01

ik ben bewoner van NDSM-omgeving.
Ik ben blij met deze petitie.Er moet gewoon een gesloten,liefst ondergrondse ruimte komen voor feestgangers,die het nodig vinden hun gehoor op jonge leeftijd naar de haaien te helpen.Ik vind het niet nodig ons daarmee zodanig lastig te vallen...

Gast

#62

2013-05-08 10:22

Akkoord met deze petitie. Het is mooi dat het NSDM terrein op deze manier gebruikt kan worden, maar moeten hier duizenden huishoudens van meegenieten?

De zomer is al kort genoeg, het is daarom extra vervelend als buurtgenoten 5 weekenden lang in deze zomer hun ramen en deuren dicht kunnen houden om in slaap te komen.

Vorig jaar waren er op Valtifest zelfs van bezoekers klachten dat de muziek te hard stond.

Genoeg evenementen die de kern van waar de NDSM werf voor staat leveren plezier voor de bezoekers en geen overlast voor buurtbewoners op.

Gast

#63

2013-05-14 12:54

Wij kunnen vanuit ons gebouw met de verrekijker heel goed zien hoe bij storm en regen op het feestterrein nog maar een handjevol mensen over blijft. Toch moet die muziek blijven doorgaan, boem-boem-boem, 12 uur lang, tot het bittere einde! Hou dan toch eens op, want leuk is het allang niet meer!

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2013-05-14 12:59


vandaag vlucht ik naar amsterdam-overkant

#65 2 dagen feest?

2013-08-31 14:16

AAAArgHh! Heerlijk gedreun van Vollt summer festival, dus vlucht ik vandaag maar naar mijn vriendje (ook amsterdam). Zodat ik morgen weer thuis van de rust kan genieten... Of nee, toch niet want wat zie ik nu? Morgen is er het Lockdown festival, feest met nog meer drum en bass en dreun.
1 dag per weekend kan ik nog begrijpen, maar beide dagen een luid feest organiseren/toestaan, hoezo?
molenwijk

#66

2014-01-12 20:43

Sinds kort hoor je elke zondagavond kei harde muziek van het NDSM terrein afkomen zijn er meerdere mensen die daar last van hebben?

Gast

#67

2014-03-08 22:47

Ik wou,dat we eens eindelijk gehoord werden na alle gesprekken mét deelraad-noord én de NDSM!
Afgelopen weekend(28/2,1/3 was weer een ramp.

Gast

#68 Re:

2014-03-09 21:46

#66: molenwijk -

Ja, ook vanavond weer. Hopelijk stopt het om 11 uur. Geweldig dat het stadsdeel hier sturctureel vergunningen voor geeft...


Gast

#69 Geluid zondagavond

2014-03-13 15:53

Ter info; de dance muziek op zondagavond komt van het evenement "Thuishaven" in West. Blijkbaar mag ook Noord meegenieten van dit evenement.
Mildred

#70

2014-04-19 16:23

Vandaag de 1e zaterdag- 19 april 2014- waarop wij ook buiten kunnen zitten op ons terras in Overhoeks- bijna bij het Centraal station, ook daar hoor je het geluid. Wij hebben hier gekocht aan de rustige zijde van Het IJ en bewust niet in de drukke binnenstad. Maar wat blijkt: is er vandaag 19-4- weer een festival op de NDSM-werf, al 2 jaar is dit in het voorjaar en zomers nu zo. Of er is een evenement op het NDSM of op het havenhoofd of op de IJPromenade. Van 11.00-23.00 uur zoveel gebonk en hard geluid dat het op je zenuwen werkt en wij nauwelijks buiten kunnen zijn. Wij willen ook van onze vrije dag kunnen genieten en niet altijd verplicht hoeven te zijn, een andere plek te zoeken dan ons eigen huis. Als wij muziek willen horen, gaan we zelf wel naar een festival op een locatie gelegen in Spaarnwoude of in de polder waar niemand er last van heeft.Maar hier wonen te veel mensen in de wijde omgeving. Het galmt over HET IJ. Dus verplaats die festivals naar binnen, breng overal geluidsschermen aan naar alle windrichtingen, en doe wat aan dat gebonk van die bassen.

bicker

#71 DGTL festival 19-04-2014

2014-04-19 20:26

ik ga volledig mee met hetgeen hierboven is beschreven. ik woon op de westelijke eilanden, toch best een stukje van het NDSM werf en ook ben ik vandaag genoodzaakt geweest om mijn ramen dicht te houden, en dat met dit prachtige weer. Op het moment dat ik dit schrijf , overheerst de monotone dreun door mijn hele huis en met vlagen kan ik gewoon echt de muziek en "melodie" volledig horen. Dit creeert zoveel onrust! Nu zal de stand van de wind vandaag misschien ongunstig zijn maar ik heb het idee dat de muziek echt harder staat dan normaal. Van het idee dat we morgen weer zo'n dag tegemoet gaan, word ik wel even moedeloos. Moet ik dan maar weer zelf de stad uitvluchten? Ik vind een festival op zijn tijd echt heel leuk en ik doe ze zelf ook zo'n 3x per jaar aan maar ik vind echt dat het in amsterdam de spuigaten uitloopt qua dance festivals. elk weekend tot aan eind september is er wel ergens een en helaas te vaak op het NDSM waarvan wij allemaal weer mogen meegenieten.

Gast

#72

2014-04-25 18:46

niets mis met feest zo nu en dan, dat is nu eenmaal zo met 30 april, gay pride etc. maar daar moet het bij blijven. Nu kunnen weekend na weekend kunnen gezinnen geen weekend vieren, mensen niet buiten zitten, niet slapen, niet werken en voor wie? voor commerciele feestorganistaties in A'dam Noord.. het zijn geen feestje van een paar uur maar dreunen die in de ochten beginnen en tot laat doorgaan. En de volgende dag weer. En weer.. Waarom niet gewoon op de Hemweg..

Gast

#73

2014-07-26 15:56

Ik denk dat het eerder nooit zo erg was als vandaag en gisteren. Juist agressieve muziek als wat er vandaag gedraaid wordt moet verder weg van woningen of binnen gebeuren. Vooral de resonanties van de bas frequentie is niet vol te houden.

Gast

#74

2014-07-26 19:20

Binnen in de woonkamer 30 graden maar het raam moet weer eens dicht vanwege de herrie van het NDSM terrein.
Ik woon kilometers van het terrein maar bij elke happening is het bal.
Gemeente doe eens iets.
WiKa

#75

2014-07-26 20:33

Feestje is leuk en Amsterdam moet geen bejaardensoos worden, maar vanavond en vannacht is er een hardcore festival op de NDSM-werf, terwijl er voor morgen ook alweer een festival is aangekondigd. Wij wonen er op kilometers vandaan maar zullen ook vannacht weer met de ramen dicht moeten slapen. EN dat terwijl het heel erg warm is. Geluid verplaatst zich nu eenmaal heel goed over water! Hou daar nou eens rekening mee!