Zeg NEE tegen kabinet Rutte 2!!!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Zeg NEE tegen kabinet Rutte 2!!!.


Gast

#26

2012-11-29 20:04

Aan alle Nederlanders en medelanders,onderteken deze petitie ook het is nu meer dan ooit noodzakelijk om als een front te aggeren op dit ongelofelijke kut kabinet en regering laten we nu eens de handen ineen slaan en dat klootvolk op het binnenhof een heel duidelijk maken dat OOK met de NEDERLANDSE BEVOLKING niet valt te spelen of te spotten we worden wereldwijd te kijk gezet door dit NAAIKABINET....waarom kan er overal in de eu gestaakt en geprotesteerd worden en blijven wij in dit kikkerland lijdzaam toezien hoe we geknipt genaaid en geschoren worden,komt allen uit hoeken en gaten en laten we er gezamelijk voor gaan om deze klote regering asap heen te zenden naar van mijn part nova zembla om nooit meer in ons systeem terug te kunnen en mogen kerenTEKEN EN VERSPREID DEZE PETITIE NAAR AL UW VRIENDEN FAM BEKENDEN EN KENNISSEN ZODAT WE EINDELIJK MARK R(K)UTTE EN ZIJN SMERIGE KORNUITEN EEN HALT TOE KUNNEN ROEPEN.
Eric Broeders Oisterwijk
Dennis

#27 Re: Stop!

2012-11-29 20:12

#10: summer - Stop!

Schandalig hoe onbeschaamd een burger van boven de 60 tegen de huidige situatie aankijkt, De problemen in ons land zijn schijnbaar al veel langer aan het groeien en bloeien dan ik dacht.. Schaam mij diep dit land met u te moeten delen! alsof grieken de enige zijn die geld over de balk gooien?! U zou ons moeten leren zuinig en oprecht te zijn, helaas blijft de hebzucht en consumptie drang van de jaren 80 en 90 door zetten! Verspilling aan onder andere ouderen zorg, blijft bestaan. Recent geeft de staat nog miljoenen uit aan rokers preventie. mijn  inziens: laat mensen lekker roken wat ze willen roken dan worden ze geen 80 en heb je ook geen dure zorg kosten en ouderen zorg. En hadden ze na de oorlog de huizen een slag groter gebouwd dan had de bevolking zelf zorg kunnen dragen voor hun ouderen ipv deze weg te stoppen. maar nee meneer en mevrouw zijn druk met 2 zielige part time banen en recreeren. Waar zijn de huisvaders gebleven die 80 uur draaiden en niet zeurden over een zaterdag extra werk. waar zijn de huisvrouwen die zich vereenigden en zowel huis als buurt spik en span hielden, de zorg voor de kinderen droegen en tevens voor groot ouders als deze in de dagelijkse werkzaamheden niet meer konden bijspringen? En waar zijn de jongeren de kinderen die mee moesten helpen en als ze 16 waren een shop onder hun kont kregen en het leger inmoesten?! laat ze maar wegen en dijken aanleggen dat kon na de watersnoods ramp ook.. nee echt ik heb het niet mee mogen maken maar was liever 100 jaar terug geboren!!!

Dennis

#28 Re:

2012-11-29 20:19

#4: Linda -

ik zeg begin met bouwen!! Goede insteek alleen wordt dit land geregeerd door de bevolking en niet door zijn leiders! laat rutten maar eens met de vuist op tafel slaan!! Waarom was Pim eerder zo gewild.. ? Die deed en zei wat hij dacht!! Laat de Nederlandse bevolking maar eens bloeden. 2 jaar geen vakantie geld is toch geen straf.. 2 jaar geen geld uitgeven in bijv, Griekenland maar in eigenland, nederlanders helpt elkaar koopt hollandsche waar!! Zorg zelf voor je omgeving, je buurt de groen voorziening en je eigen groot ouders zieken en hulp minnende! verkoop die 2e auto maar en nee een dag met honger naar bed is niet erg! Als je dit land werkelijk zo mooi vind... Stroop de mouwen op en er tegen aan! Zo hebben onze grootouders dit ook gedaan.. ook al kunnen wij hun wellicht niet steunen in financiele aard, Doorzetting en eren door noeste arbeid en in stand houden wat zei hebben opgebouwd is minstens zoveel waard!!

Shootme

#29 Re: Re:

2012-11-29 21:04

#28: Dennis - Re:

Beste Dennis.

Het gaat er niet om dat we niet willen bezuinigen, maar er moet inderdaad wel gebouwd worden. Dat ontbreekt op ieder punt. Het is afbraak. En daar passen de mensen voor. Daarnaast vind ik het vreemd dat je je grootouders quote.

Mijn ouders hebben ook zo hun ideeen, maar dat betekend niet dat alles vroeger zo mooi was, wel ogenschijnlijk een stuk eerlijker, maar dan neem je niet in ogenschouw dat de media, en daarmee de publiekswijsheid een stuk lager was als vandaag. Wat je niet weet is er immers niet.

Chris

#30 Alibaba en zijn rovers

2012-11-29 22:42

Het huidige kabinet is er een van pathologische leugenaars, weg ermee!

Gast

#31

2012-11-29 22:51

Ik ben tegen Rutte 2
gezien dat ik WAO heb en rond moet komen met een bedrag , waarvan M Rutte geen benul van heeft Wat voor een inkomen dat een WAO er heeft .
Om precies te zeggen moet ik met 1.160 euro rond komen met mijn partner.
Hoe ziet hij dat voor zich als er meer naar buiten gaat , als er binnen komt .
Bezuinig maar eens bij de Koningin. daar is nog veel te halen .

Groetjes
Jos
Wilma

#32

2012-11-29 23:08

Dit a-sociale kabinet kan niet snel genoeg naar huis gestuurd worden. Wat die wel niet kapot maken..... ongelooflijk dat dit niet strafbaar is. Wat mij betreft mogen ze opsluiten, nooit meer herkiezen dat zooitje en zeker geen wachtgeld uitkeren. Dat mag van mij er ook afgaan, als het ontslagrecht versoepeld wordt en ook dat de mensen die de poort uitgestuurd worden nauwelijks nog een vergoeding mogen verwachten dan hoort datzelfde ook voor de kamerleden te gebeuren. Dit is ook rechtsongelijkheid!! Maar goed, eerst het kabinet naar huis sturen!!!
Mosje

#33

2012-11-30 00:08

Die zogenaamde, hoerige bezuinigingen gaan tot op het bot van de Nederlanders...wanneer lees ik eens wanner de wachtgelden en salarissen van o.a. politici omlaag gaan? Of wanneer die BeaConstrictor zich iets minder uitkering toekent? Maar neuh...niets van dat alles, dus een dikke vinger voor deze ehh..kuch...regering!
boomer

#34

2012-11-30 00:34

Een kabinet dat op basis van leugens en bedrog wil regeren is tegen alle fatsoensnormen, plus is het kiezersbedrog.
Mensen je programma presenteren je idialen van je partij voordragen als waarheid, om dan na de verkiezingen álles om te draaien, is bedrog.
Dit verwacht ik in derde wereld landen of dictators uit arabische landen maar niet in een westers land, en zeker niet in dit land, het is tegen de grondwet.
Anders heeft stemmen totaal geen enkele zin meer. en meerdere partijen ook niet.
Want dan gaat het alléén nog maar om het mooiste praatje en de beste leugenaar, en dat spelletje hoort niet thuis met zoiets serieus als een land besturen.
A K

#35 Mensen doe er iets aan!

2012-11-30 00:42

Heel goed deze petitie!
Eindelijk iemand die er iets aan doet!
Want zoals het nu gaat kan zo niet langer!
Nederland gaat kapot. Ik hoop dat alle mensen die spijt hebben dat ze op de VVD gestemd hebben, hier de petitie tekenen om het weer goed te maken!

Gast

#36

2012-11-30 04:02

deze petitie moet zo lang mogelijk doorgaan het kabinet moet verdwijnen
Mevrouw uit BoZ

#37 Kabinet Rutte 2

2012-11-30 08:21

Dit Kabinet, Rutte 2, maakt Nederland kapot. Op alle fronten. Dit MOET gestopt worden. ZSM AUB!!!!
Richard11

#38 geld creatie

2012-11-30 08:46

Het gaat om 2 zaken en eigenlijk om maar 1 ding.

De private bankiers zoals Goldman Sachs willen geld creëren uit lucht en aan ons uitlenen tegen rente. Hierdoor gaat de waarde van ons spaargeld naar beneden en wordt alles steeds duurder.

Belasting heffing onder het mom van algemeen belang. Alleen wordt belasting geld o.a. gebruikt voor het voeren van illegale oorlogen tegen landen die een onafhankelijk banksysteem hebben.

Doel 2 dient dus ook weer doel 1

Alle oorlogen in het verleden gingen hier over.

Wij arbeiders creëren waarde door arbeid en zijn dus de enigen die geld kunnen creëren. Dus moeten we een systeem opzetten wat buiten bereik komt van overheden, bankiers en multinationals. Dit systeem zal overigens alleen levenswaarde hebben als het het algemeen belang dient.
boomer

#39 banken

2012-11-30 11:59

Het asiel en imigratie beleid kost ons land, ons dus, 6 miljard per jaar! Dat is nog buiten de gelden die naar ontwikkelingslanden gaan" 4 miljard!
Mensen helpen is een goede zaak, maar je eigen bevolking uitpersen om deze form van steun te geven is schandalig.
Wat moeten wij in Afghanistan? niets, dat land vervalt terug in zijn stammenstrijd zodra de laatste westerling zijn hielen heeft gelicht.
Buiten de mi;jarden die ook dat ons heeft gekost, zijn er ook jonge mensen die het leven daar hebben gelaten, en voor wát?
De westerse wereld moet niet een democratie opdringen aan landen die de middeleeuwen nog niet zijn ontgroeid.
Wij hebben daar ook eeuwen over moeten doen.
Wij moeten onze democratie nog verfijnen omdat we hier nog steeds geen échte democratie hebben.
Democratie is niet meer dan de macht leggen bij het volk!
Wij mogen één keer in de 4 jaar stemmen en nadat de stemmen zijn getelt gaat de winnende partij zijn eigen gang. Zie nu de VVD, niets van zijn beloften worden waar gemaakt die worden gebroken op het moment als zijn pluche stoeltje is veilg gesteld.
Wij moeten het recht van een referendum afdwingen.
Zodra er weer zo'n leugenaar opstaat dat we hem of haar kunnen corrigeren.
Dan letten ze wel op, en zoniet kunnen ze als nog dat pluche stoeltje wel vergeten.
Shootme

#41 Re: 3 redenen om niet te tekenen

2012-11-30 17:50

#40: painintheass - 3 redenen om niet te tekenen

Beste pain in the ass. Ik heb het stukje op fok gelezen. Er staat dat onze haven en luchthaven tot verdoemenis gaan als er geen EU is. Sinds de EU er is, is het bergafwaarts gegaan. De havens en luchthavens deden het prima voor de EU. De strategische positie van Nederland is niet veranderd. We zijn niet verschoven en nog steeds de springplank van europa.

Echter, daar gaat deze gehele petitie niet over. Waar het om gaat, is dat wat er ook aan beleid is, men het eerlijk uitlegt. Dat het volk er achter staat. Dat er eerlijk en open beleid is waar het volk achter staat. Dat mensen die geen mogelijkheid hebben de bezuinigingen te compenseren, en al nauwelijks rond kunnen komen ontzien worden. dat onze ouderen verzorgt blijven. Het was al slecht, nu gaat het helemaal nergens meer over.

Onze buurlanden kunnen dat, omdat die niet alleen domweg bezuinigen, maar ook bouwen. En bezuinigingen vooraf goed berekenen, de effecten overzien. Allemaal zaken die we missen bij dit kabinet. En zo kunnen we wel even doorgaan.

Eea nog los van de EU. We hechten aan democratie. Dat is dus geen schijn democratie waar mensen stemmen op mensen die beloften doen die naar eigen zeggen glashard zijn en die binnen enkele uren met het grootste triomf te breken. Of als we het over de EU hebben, niet eens gekozen zijn!

Ik wil geen liegende manipulerende leiders die meer belang hechten aan het doel, los van de steun die het doel heeft of de weg er naar toe. Ik wil een leider met ballen en inzicht. Iemand die ethiek boven kapitaal zet. Iemand die leiderschap heeft en de inzichten om dit op te lossen.

Iemand die we begrijpen, steunen in de moeilijke keuzes en zelf voorbeelden neer zet als het volk dat ook moet ondergaan.

Niets van dit alles zie ik terug. Mensen raken gedemotiveerd en resterende kansen verdampen elke dag meer.

Daarom stemmen we tegen een Rutte 2. Het vertrouwen is 0.Niet omdat we chronisch tegen zijn, maar omdat ze het belangrijkste element van hun leiderschap hebben verkwanselt. VERTROUWEN!


Gast

#42

2012-11-30 21:37

Oplossingen die meer problemen geven zijn geen oplossingen. Zo voert de overheid al vele jaren een tegenstrijdig beleid. Daarom moeten we die bezuinigingen kwijt, want op weg naar een "betere toekomst" raken we ons normale leven kwijt in de realiteit.
Maja

#43 Re: LET OP NIET RECHTSGELDIG.

2012-11-30 22:26

#25: Fransisca - LET OP NIET RECHTSGELDIG.

Ik heb al vele petities getekend maar nog nooit een straatnaam hoeven vermelden, alleen naam en woonplaats.


Gast

#44

2012-11-30 22:28

Nederlanders, word in Godsnaam wakker
Zien jullie dan nog niet wat er gebeurt
De positie van ons burgers wordt steeds zwakker
Ons volk wordt door dit regeerakkoord verscheurd

Rutte heeft de boel bedonderd
Dacht enkel aan zijn eigen premierschap
En nu zijn veel mensen er pas door verwonderd
Dat is toch wel stomheid in overtreffende trap.

Nederlanders, blijf niet slapen
Protesteer uit alle macht
In plaats van elkaar schaapachtig aan te gapen
Omdat jullie zoiets nooit hadden verwacht

Als we het als volk dit keer weer af laten weten
Is het gedaan met Nederland
Kunnen we onze welvaart wel vergeten
Staan we als burgers verslagen aan de kant.

Samsom en Rutte toonden volgens velen “moed”
Maar hebben het vertrouwen van het volk
Op een dusdanige manier geschonden
Dat zelfs hun partijen weten, dit komt niet snel meer goed

Nederlanders, jullie moeten niet vergeten
Dat dit een deel is van een duivels plan
Hierdoor wordt ons volk gespleten
Waardoor de federale staat Europa er sneller komen kan!!

Dit is niet wat wij Nederlanders willen
Wij blijven graag baas in eigen land
Zijn niet bereid de geldhonger van Europa te stillen
Dom, dom volk, gebruik, nu het nog kan, je verstand

Schud die laffe houding nu eens af
Het Europarlement wordt sterker en het onze zwakker
Wie dat nu nog niet door heeft, is een grote stakker.

Door:
Willemientje

Gast

#45

2012-11-30 22:52

Wanneer houden we met zijn allen een party bij "het torentje"???
Jjcb

#46 Onmacht

2012-11-30 23:02

Het wordt tijd dat er een regering komt die onze eigen mensen die diep aan het zinken zijn helpt inplaatst van al die miljoenen geven aan Brussel en aan Ontwikkelingshulp. help ons Nederlanders om het hooft boven water te houden inplaatst van helpen te verzuipen.

Het wordt tijd dat er hier tegenop getreden wordt en dat we met z'n alle zorgen dat er net zoals de Grieken doen STAKEN tot de verraders van een VVd en PVDA zelf actie nemen om ons tegemoed te komen.

Mirjam

#47

2012-12-01 00:16

Marx Rutte, je bent een nog grotere nul dan Lenin of Trotski; die waren nog enigszins origineel te noemen in hun achterlijkheid en idiotie. Jij bent een slechts een epigoon en dan iemand die niets heeft geleerd.
Denk je niet dat het tijd wordt dat je eens zelfstandig wordt, weg onder moeders vleugels, je eigen onderbroekjes moet leren wassen en strijken? En wordt vooral eens geestelijk volwassen, want nu sla je een pleefiguur.

Gast

#48

2012-12-01 01:01

Banken hebben deze crisis veroorzaakt.
Zij moeten het maar oplossen, maar niet van mijn geld. Iedereen plukt aan ons: de gemeente, energiebedrijven, waterbedrijven, zorgverzekeraars, banken,verzekeringsmaatschappijen, winkeliers/bedrijven, politici,etc.
Ze denken zeker dat wij,'de burger' een geldboom in onze tuin hebben staan.

Gast

#49

2012-12-01 01:56

opgerot met het kabinet rutte
chico

#50

2012-12-01 10:02

vrijdag 02 november 2012 10:26 De Amersfoortse past de eindleeftijd voor bestaande en nieuwe arbeidsongeschiktheidsverzekeringen aan op de verhoogde pensioenleeftijd.
Vanaf 1 januari 2013 wordt de AOW-pensioengerechtigde leeftijd verhoogd van 65 naar 66 of 67, afhankelijk van de geboortedatum.

De Amersfoortse is één van de eerste verzekeraars die klanten deze mogelijkheid biedt.

Bestaande klanten verzekerd tot 66 of 67
Per 1 januari 2013 zijn verzekerden van De Amersfoortse met een polis met eindleeftijd 65 jaar verzekerd tot 66 of 67 jaar.
Hiervoor is geen extra medische informatie nodig. Verzekerden die arbeidsongeschikt zijn, kunnen van deze mogelijkheid gebruikmaken als ze 6 maanden hersteld zijn.

Voorlopig geen extra kosten
De kosten van de verlengde dekking worden in de loop van 2013 bekend gemaakt en vanaf dat moment in rekening gebracht.
In de tussentijd profiteren bestaande klanten van de verhoogde eindleeftijd zonder daarvoor extra kosten te betalen.
Vanaf het moment van premiebekendmaking krijgen zij drie maanden de tijd om samen met hun verzekeringsadviseur te kiezen of zij de dekking tot 66 of 67 jaar willen opnemen in hun verzekering.

Offertetools aangepast
De offertetools van De Amersfoortse zijn aangepast op de verhoogde eindleeftijd. Daardoor is het voor nieuwe klanten mogelijk om de eindleeftijden 66 en 67 te offreren.

De Amersfoortse onderscheidend
Onlangs kreeg de AOV van de Amersfoortse 5 sterren van MoneyView omdat zij zich op een aantal punten onderscheidt in de markt. Zo bepaalt de mate van arbeidsongeschiktheid de hoogte van de uitkering.
Daarnaast kan 90 procent van het gemiddelde inkomen worden verzekerd; bij de meeste verzekeraars is dat 80 procent. De AOV had al de hoogste aanvangsleeftijd.
De Amersfoortse biedt als één van de eerste verzekeraars nu ook de hoogste eindleeftijd.


Ik val dus gewoon in de bijstand want ik ben al arbeidsongeschikt en men kon toen geen polis afsluiten tot 67 jaar. Rutte 1 en 2 hebben hier weer niet over na gedacht.