Betaalbare parkeergelegenheid bij het station Mortsel Oude-God


Gast

#1

2012-07-20 21:50

Ik ben zelf niet van Mortsel, maar ik kom graag in Mortsel winkelen, spijtig dat het gemeentebestuur er alles aan doet om Mortsel kapot te maken


Gast

#2

2012-07-22 11:46

Betaalbare parking voor iedereen aub, moet de "stad", en de middenstand er echt kapot !!!
arme pendelaar

#3 import pendelaar = betere treinverbindingen voor de Mortselaars

2012-08-01 20:09

doordat er heel wat mensen van buiten Mortsel hier de trein nemen, beschikken we over een semi-directe verbinding met Mechelen en Brussel.

indien deze grote groep reizigers wegvalt, dan is de kans reëel dat de NMBS zijn aanbod afbouwt... iedereen wat langer onderweg :-(


Gast

#4

2012-08-02 10:09

Gelooft er nog iemand dat het groene gemeentebestuur van Mortsel ook maar enige bezorgdheid aan de dag legt voor pendelaars die al uren onderweg zijn omdat ze nog willen werken. Nee ze creëren liever files en massa's luchtverontreiniging, als de kassa maar opbrengt. Hoera voor de groene visie!!!!!!!!!
frits fiets

#5 Re:

2012-08-02 21:16

#1: -

Probeer het eens met de fiets of met het openbaar vervoer.  En als je per sé met de auto wilt gaan winkelen, kan je nog altijd terecht in het Wijnegem shoppingcenter met gratis parking.  Helaas moet je daar soms ook wel wat fileleed voor over hebben.

frits fiets

#6 Re: import pendelaar = betere treinverbindingen voor de Mortselaars

2012-08-02 21:25

#3: arme pendelaar - import pendelaar = betere treinverbindingen voor de Mortselaars

Hoe veel reizigers zouden hun treinabonnement opzeggen omdat ze moeten betalen om hun auto te stallen?  Ik denk dat dat mee valt.  Ik ken heel wat mensen die met de fiets naar mortsel rijden en daar de trein naar Brussel nemen.  Het is de snelste manier om in onze hoofdstad te geraken.

Probeer het zelf ook eens met de fiets en je wordt een rijke pendelaar!

frits fiets

#7 Re:

2012-08-02 21:33

#4: -

Niet het gemeentebestuur creëert files, maar de autobestuurders die allemaal met hun auto naar of door Mortsel moeten en het doorgaand vrachtverkeer dat de files op de ring probeert te ontwijken en de kortere weg langs Mortsel neemt. Trouwens behalve Groen zitten ook CD&V, N-VA en sp.a in het gemeentebestuur van Mortsel.

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2012-08-02 23:07



Gast

#9 Re: Re:

2012-08-03 19:23

#5: frits fiets - Re:

Denk je nu echt dat al die reizigers die de trein nemen in Mortsel op fietsafstand van het station wonen?  Velen komen van Borsbeek, Wijnegem, Aartselaar...  Een deel gaat dus terug met de wagen naar Brussel rijden want het parkeerabonnement van de gastvrije stad Mortsel kost evenveel als een treinabonnement.  In Berchem betaalt men slechts 268,50 euro per jaar voor een parkeerplaats 7 dagen op 7, 24 uur op 24; even wat anders dan 990 euro.  Als Frits fiets denkt dat ik nog voor andere doeleinden naar Mortsel kom??? Dik mis Mortsel daar blijf je liefst zo ver mogelijk vandaan.  Als ze de snelle verbinding afschaffen mag jij ook heel wat langer pendelen.  Jij bent een typisch voorbeeld van onze egocentrische maatschappij.  Welbedankt

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2012-08-03 22:29


Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2012-08-03 22:31


hallucinant

#12 Re:

2012-08-04 00:26

#4: -

Ik kan me moeilijk inbeelden dat er veel pendelaars 990 € gaan neertellen om de wagen te parkeren.  Men ziet de pendelaar als melkkoe, en dit terwijl Mortsel het net aan de pendelaar te danken heeft dat er een directe treinverbinding tot stand gekomen is.

Iedere gezonde mens ziet hier het absurde wel van in, op enkele geitenwollensokkendragers na. Het verkeer moet zoveel mogelijk geweerd worden uit Mortsel, maar het stadsbestuur is niet verlegen om de auto's naar Boechout sturen, om daar wat overlast te gaan bezorgen. Is dit het nieuwe groene gedachtengoed ?

Misschien zijn de aangekondigde  tarieven een manier om de NMBS onder druk te ztten om parkeerplaatsen aan te kopen en tegen redelijke prijs door te verhuren aan hun abonnees ?

 

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2012-08-06 10:22



Gast

#14

2012-08-06 15:35

Vanuit Zoersel moet ik dus dagelijks 2 x door het centrum van Mortsel naar Boechout ? Dwz meer kilometers, meer auto's + extra abonnement + meer tijd kwijt en bovendien ... erg groen, niet ? Bovendien liggen de uren niet goed en dus moet ik dagelijks minstens 3 € bovenop betalen of een 24 uren abonnement nemen.
De tarieven en uren (6U - 20 U) van Da Vinci liggen een pak lager. Blijkbaar is de winstmarge voor de gemeente hoger ?
In eerste instantie waren ze zelfs niet op de hoogte bij APCOA. Dat de NMBS niet mee doet kan ik begrijpen. Zo duur.
Betty

#15 RE

2012-08-06 15:40

#13: - Re: Re: Re: Re:  

 's Morgens is het om zessen vlugger per auto naar Brussel.  s'Avonds is het een ander verhaal.  Heb het traject ettelijke jaren gedaan.

Betty

#16 Re: Re: import pendelaar = betere treinverbindingen voor de Mortselaars

2012-08-06 15:44

#6: frits fiets - Re: import pendelaar = betere treinverbindingen voor de Mortselaars 

 Fout dus. 1u 15met de wagen deur tot deur.  Trein 1u45 deur tot deur (inclusief 21 km wagen)

TC

#17 Re: Re: Re: Re:

2012-08-08 15:39

#11: frits fiets - Re: Re: Re:  

 Als ik naar Berchem moet, dan moet ik door Mortsel rijden, als ik naar Boechout moet om me daar gratis te parkeren dan moet ik door Mortsel; echt de ideale oplossing om minder auto's door Mortsel te laten rijden.  Frits fiets lijkt me een erg kortzichtige en egoïstische fietsfanaat te zijn, hij staat waarschijnlijk op één van de kieslijsten in het "goddelijke" Mortsel bij de gemeenteraadsverkiezingen met de slogan Mortsel moet kapot.


Gast

#18 pendelaar

2012-08-22 09:04

Wat gaat men doen met de grote parking aan fort 4? Wat kan daar nog,2u parkeren of 4u parkeren?
Resultaat : een bijna lege parking! Eerste aanpak met de werken was zo: enkel met parkeerschijf
max.4u parkeertijd! Pendelaars gefopt! Nadien heeft stadsbestuur blijkbaar fout ingezien en
terug deel parking voor de pendelaars opengesteld! Aub stadsbestuur, denk nog eens goed na
over u beslissingen om de pendelaars zo de das om te doen! Draait alles echt om geld in onze
maatschappij???
Boze Autorijder

#19 Re: Re:

2012-08-24 10:17

#7: frits fiets - Re:

Beste mr Fiets (wie kiest in godsnaam zo'n naam, zelfs als nickname),

Zelfs een gedreven fietser als u zou moeten kunnen begrijpen dat er situaties waarbij openbaar vervoer en de fiets geen soelaas biedt.  Sommige plaatsen zijn nauwelijks bereikbaar op die manier of je moet 2x2uur pendelen.  Dat is de helft van je werkuren per dag!

Het gemeentebestuur van Mortsel doet ook niet veel om mee te werken aan een oplossing voor het mobiliteitsprobleem rond Antwerpen.  Ze gooien hun centrum dicht en verplichten zo andere gemeenten dezelfde maatregelen te nemen. Borsbeek kreunt onder een verkeersinfarct en het enige wat zij kunnen doen is daar ook alle wegen dichtgooien zodat geen enkele bestuurder nog op een normale manier op zijn/haar werk geraakt.  En als we daar dan aankomen, wordt de helft van ons inkomen ingepikt aan belastingen waarmee we weer zotte werkzaamheden in Mortsel moeten betalen.

Blijkbaar is mr. Fiets alleen maar bezorgd om zichzelf, net als het gemeentebestuur van Mortsel.

Groeten,

Een boze autorijder


Gast

#20 Re: pendelaar

2012-08-24 14:10

#18: - pendelaar

Ik ga ervanuit dat er daar de korste keren appartementsgebouwen neergepoot worden, misschien met enkele commerciële panden, kwestie van de boze middenstand wat te paaien

vanaf nu naar wijnegem om te shoppen

#21 PENDELAARS = MELKKOEIEN VOOR MORTSELS STADSBESTUUR?

2012-08-28 14:55

MORTSEL - UniMO-voorzitter Danny Van Clapdurp verzamelde ruim zevenduizend handtekeningen tegen het geplande parkeerbeleid dat vanaf 1 september zou ingaan. Op 1 augustus overhandigde hij de petitie aan schepen Fons Jespers. Er werd meteen ook een gesprek met het schepencollege gepland en dat vond maandagmiddag plaats.

Een zichtbaar tevreden Danny Van Clapdurp verliet maandagnamiddag omstreeks 14 uur het stadhuis na een gesprek met het voltallige schepencollege en burgemeester Ingrid Pira. Hij was er een uur eerder, samen met Eddy Baats, vertegenwoordiger van de winkeliers van de Statielei, en Rudi Van der Weehe, voorzitter van de marktcommissie, rond de tafel gaan zitten om een beter parkeerbeleid en enkele infrastructurele verbeteringen te bespreken.

Volgens het nieuwe parkeerregime zou er niet geparkeerd kunnen worden op de Statielei en de parkeerduur in de omliggende straten zou maximaal een half uur met parkeerschijf bedragen. Verder zou er in de ondergrondse parkeergarage een gratis parkeerduur van slechts tien minuten gelden. 'Dat is veel te kort en nefast voor de lokale economie', zei Van Clapdurp een maand geleden, 'Ik hoop het gratis parkeren te kunnen verlengen tot een uur.'

De resultaten
Zijn gesprek met het schepencollege maandagmiddag heeft alvast resultaat gehad: in de aangrenzende straten van de Statielei wordt de parkeerduur met schijf van een half uur opgetrokken naar een uur, behalve op de parking aan de Christus Koninglaan (vismarkt) en een stuk Liersesteenweg van het Stadsplein tot en met de ingesloten parking aan het zwembad. Verder wordt laden en lossen beperkt tussen 7 en 12 uur; buiten die uren mag er een half uur geparkeerd worden met parkeerschijf. Over de gratis parkeerduur in de ondergrondse parking moet nog onderhandeld worden. 'Een uur is teveel gevraagd, maar een half uur is bespreekbaar', licht Van Clapdurp toe.

De parking aan de Lodewijk Dosfellei kon Van Clapdurp niet redden, maar er werd wel ingegaan op zijn vraag de parking aan de Krijgsbaan op te knappen. 'Men heeft ook ingezien dat er parkeerplaatsen moeten komen voor mindervaliden', voegt Van Clapdurp toe, 'er komen er al zeker enkele ter hoogte van de Lindenlei en de Pieter Reypenslei. Mindervaliden kunnen trouwens ook onbeperkt parkeren op de laad- en loszones behalve tussen 7 en 12 uur.' In maart van volgend jaar volgt een evaluatie.

Opening ondergrondse parking
Op 1 september zullen de verdiepingen -1 en -2 van de ondergrondse parking in gebruik genomen worden. Ter gelegenheid van deze opening zal parkeren er op 1 en 2 september tussen 9 en 21 uur gratis zijn.
wandelpendelaar

#22 blauwe parkeerzone

2012-11-23 01:37

Aan alle pendelaars opgelet ! De bordjes van blauwe zone zijn geplaatst...ze kunnen parkeerretributies beginnen schrijven. Al was het maar om het loon van de parkeerwachter te betalen die daar ondergronds naar de 7 geparkeerde auto's zit te staren. Al moet ik toegeven dat het een luxe fietsenstalling is geworden, misschien wat kostelijk, maar daar betaalt de gemotiveerde Groenstemmer wellicht met plezier aan mee...
Corto

#24 Reden?

2013-01-24 11:15

Vroeger was er aan het station van Mortsel een perfect gelegen, voldoende ruime parking die volledig gratis was. Ideaal voor de pendelaars en voor degenen die de Mortselse winkelstraten wilden bezoeken.
Waarom er zonodig een zeer dure betalende ondergrondse parking moest komen is niet duidelijk. Daar was niemand vragende partij voor. De gratis parking was zodanig gelegen dat niemand er enige last van had.
Pendelaar

#25 Niet echt rendabel

2013-11-05 09:58

Ik kan me niet inbeelden dan Mortsel nu veel rendement haalt van haar parking.
Als de prijzen halveren, gaan er 10 keer zoveel mensen gebruik van maken. Dus inkomsten voor mortsel x5.
Zolang ze dat niet doen, ga ik in de parking regelmatig met de kids waveboarden, lekker veel plaats....
Ik was aan het overwegen om met de trein te gaan werken, maar zolang ik meer dan 400 of 500 euro per jaar aan parking moet betalen, blijf ik rustig door pendelen.