RDB Bestuur moet blijven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie RDB Bestuur moet blijven.

Peter J.

#26

2012-05-05 16:01

Is het misschien mogelijk dat een ieder die nu de petitie ondertekent heeft ook bij de volgende ALV aanwezig is zodat we een meerderheid vormen.
Ton Daam

#27 Re:

2012-05-05 16:19

#26: Peter J. -  

 Kijk, dat is nou eens een verstandige oproep.

Was woensdag bij ALV.

al bij al heel triest dat het allemaal zo moest gaan. Hoop dat er idd dan velen aanwezig zullen zijn al was het alleen maar om het bestuur te steunen.

Marcel janssen

#28 Re:

2012-05-05 17:52

#25: Janet Jansen -

eindelijk iemand die het snapt.


Gast

#29

2012-05-05 18:42

Beste dartleden,

Het bestuur van RDB heeft zijn werk tot nu toe goed gedaan.

Dat de uitspraak van de tuchtcommissie twijfelachtig is,daar kan ik in meekomen.

Maar wat ik wel vind, is dat als er eenmaal een uitspraak genomen is, je deze moet accepteren.

Anders heeft het geen zin om de TC te handhaven omdat je dan om elk probleempje een ALV krijgt.

Ik zelf hoop dat het bestuur van gedachte wil veranderen.

Een voorstel van de vergadering was om de TC uit te breiden naar 5 personen. Dat zou ik heel verstandig vinden.

Groetjes Lenny Heyes
Captain Team Maxima.

Gast

#30 Re: helemaal mee eens

2012-05-05 19:09

#6: -  

 helemaal mee eens.

meer kan ik daar niet op zeggen goeie woorden.

 


Gast

#31 Re:

2012-05-05 19:30

#29: -  

 dat is wel zo lennie maar de tc hebben de regels niet gevolgend.als iemand die met dat team temaken hebt(captain) met iemand van de tc commissie voor de uitspraak over het probleem gaat praten,dan staat er in het tc regelement van de rdb dat de kwestie gesponeerd dient te worden en dat hebben ze niet gedaan.dus hier maak ik op uit dat de tc wel partydig zijn.dus de hele uitspraak klopt niet als je de regelmenten na leefd.

gr sylvia

stef onderstal

#32

2012-05-05 21:43

het bestuur heeft al jaren de rdb goed geleid en alle respect voor afgelopen jaar dat ze met een paar man veel werk moeten verzetten......maar om nu op te stappen omdat ze niet eens zijn met de tc (terecht of onterecht) vindt ik wel erg zwaar....de volgende alv moeten we wel bij zijn om een meerderheid te vormen....ik ben er zelf niet bij geweest afgelopen woensdag,heb ik wel spijt van maar ja daar kopen we niks voor...

gr stef flamingo's
stef onderstal

#33 Re: Re:

2012-05-05 21:45

#31: - Re:

maar als de tc de regels niet na leeft wie moeten hun dan op de vingers tikken het bestuur???  bestuur van ndb???

 

RDB

#34 Re: Re:

2012-05-05 22:15

#31: - Re:

Hoi Sylvia,

Helaas staat dat niet in de reglementen. Dat zou er in moeten komen conform voorstel van het bestuur. Momenteel staat er alleen in:

Artikel 10: VERBONDENHEID
Indien een lid van de tuchtcommissie op enige wijze betrokken is bij een zaak welke deze in behandeling heeft, mag hij of zij wel meepraten doch niet meestemmen.

Helaas biedt dat te weinig houvast voor het bestuur.

mvg

Interimbestuur

steunend lid huidig bestuur

#35

2012-05-06 14:08

De openheid die het bestuur heeft gegeven door alle stukken openbaar op de site te plaatsen zodat iedereen een goed en objectief beeld kan vormen is een zeer goede zet geweest. Uit alle reactie's en de handtekeningen blijkt dat er eigenlijk niemand is die het eens is met de uitspraak van de TC. Wellicht is het goed om in de komende ALV voor te stellen dat in de TC een onafhankelijk, niet dartend, lid plaats neemt om binnen de TC ook daadwerkelijke onafhankelijkheid te garanderen. Eigenlijk is het al kolder dat we met z'n allen in deze situatie zijn terecht gekomen door een spelletje waar iedereen alleen maar plezier in heeft. Als Koetshuis het zo belangrijk vindt om te winnen laat ze dan een eigen bond op richten met een eigen bestuur en een eigen TC. Dan weet je zeker dat je wint!!!!
stef onderstal

#36 Re:

2012-05-06 17:49

#35: steunend lid huidig bestuur - helemaal  mee eens goed omschreven

 

 

jos

#37

2012-05-06 18:50

Een onbetrouwbare/partijdige tuchtcommissie kunnen we niet gebruiken.
Dus eenieder die het verkeerd gedaan heeft weet het zelf heel goed en moet eens naar zichzelf kijken en opstappen.
Wat spelers betreft: Ik denk dat je beter gezellig kunt spelen en niet zeuren, te laat is te laat, eigen schuld.(smoesjes werken niet)
Bestuur, laat je niet kennen en ga door met zo goed mogelijk besturen.

Gast

#38

2012-05-06 20:20

de tc moet eens na denken en goed nadenken
een paar seizoenen terug hebben wij de bull's eye tigers 2 ons wedstrijd briefje telaat in gestuurd door prive omstandigheden .
en weet je wat ze vertelde hebben we geen boodschap aan dus gewoon 0 punten
ik ben van mening dat ze wel met gelijke mate moeten meten en geen verschil maken of dat je in div3 of in de ere div gooid lekker bezig tc
ik sta net als alle team genoten achter het bestuur met 100%
gr r de ruijter Bull's eye Tigers2
Jack

#39

2012-05-06 20:39

Misschien is een samenwerking met een andere ndb aangesloten bond een optie voor de TC. Onze TC alleen zaken uit bijv. Den Bosch behandelen en de Bossche TC onze tuchtzaken.....
Eric T

#40 Re:

2012-05-06 20:44

#21: -

Je hebt een helehoop commentaar ; misschien ben je ook wel een kerel als je je naam er eens bijzet !!!

hannes

#41 koetshuis

2012-05-07 08:18

waarom komt er geen reactie vanuit de Reek vraag ik mij af. Met hun gedram, en "afgedwongen" vriendjes politiek zou een statement of wellicht een excuus voor het veroorzaken van deze crisis op zijn plaats zijn.

Gast

#42 Re:

2012-05-07 13:23

#13: -

Ongeacht wie er in een team speelt,en jij die toevallig bij de tuchtcommisie zit ,moet altijd nutraal een klacht bekijken,en niet of je er vrienden mee kwetst  als je het ergens niet mee eens bent...

Tast dit niet een beetje je eigenwaarde aan als je het altijd maar met je vrienden eens moet zijn ,of zijn het dan opeens je vrienden niet meer als je hun fout toegeef

Ook al is het niet leuk dat het bestuur opgestapt is ...ze laten wel zien dat ze zulke zaken niet geaccepteren .Dus de persoon in kwestie van de tuchtcommisie   geef je fout gewoon toe en doe er zelf ook eens iets aan om het bestuur bij elkaar te houden


Gast

#43

2012-05-07 13:33

wij als team vinden dat het bestuur moet blijven.

Gast

#44

2012-05-07 13:44

wij als team pendondarts vinden ook dat het bestuur moet blijven
Laat idd koetshuis ergens anders gaan gooien als ze het niet eens zijn met beslissingen en regelementen van de RDB
Kom op bestuur
oma Net

#45 NIET MET DE VINGER NAAR ELKAAR WIJZEN

2012-05-07 15:52

Beste darters...ik heb al meerdere malen aangegeven,dat er niet met een vinger naar andere gewezen moet worden daar is deze petitie niet voor deze is opgezet om ONS BESTUUR weer terug te laten keren omdat WIJ darters van Nijmegen en omgeving het BESTUUR..heel hard nodig hebben om ook het volgend seizoen weer een leuk partijtje in competitie verband te kunnen gooien.
DUS A.U.B...NIET MET DE VINGER NAAR ELKAAR WIJZEN

Gast

#46

2012-05-07 16:17

Alweer een discussie over een wedstrijdformulier dat te laat is ingeleverd.
Te laat is te laat, vooral omdat je al dagen de tijd had om dit formulier in te leveren.
En het is wel heel toevallig dat het formulier niet was aangekomen.
De captain is gewoon te laat geweest. Regels lees ze eens na.
Van mij mag feenstra Flyers door op basis van regelementen.
Dus bestuur neem een goed besluit en BLIJF.
100% anti Reek

#47

2012-05-07 17:11

Gewoon RDB binnen de provinciegrens en heel dat koetshuis opzouten .

Gast

#48 vertrouwen bestuur rdb

2012-05-07 18:16

Ik heb de statuten nagelezen en wat iemand al eerder opmerkte lijkt me op zijn plaats. De wedstrijdleiding gaat over het indienen van de wedstrijdformulieren en zij hebben geconstateerd dat het formulier te laat is ingediend. De tc heeft hiermee niks te maken, er is geen sprake een tuchtbehandeling. Indien er een klacht is dan moet de wedstrijdleiding daarover beslissen en als er een klacht is over de wedstrijdleiding, dan komt dat bij het hoofdbestuur en die hebben blijkbaar de wedstrijdleiding in het gelijk gesteld en dan is alles opgelost en hebben zij tenonrechte de tc hierin laten besluiten. de indiener van de klacht moet zijn klacht alsnog intrekken, zodat we allemaal met ons leuke spel darts kunnen doorgaan. Het bestuur had m.i de klacht niet door de tc moeten laten beoordelen. doch zelf met het hoofdbestuur en de wedstijdleiding en omdat deze regels bewust heel duidelijk zijn opgesteld, kunnen er geen misverstanden over ontstaan. Dus mijn verzoek aan de indiener van de klacht is nogmaals trek deze klacht in , zodat we de bekerfinale normaal kunnen afwerken en het bestuur hun taken zoals vanouds goed kunnen oppakken. adri van de bund Backstage
Robert Bloemendaal

#49

2012-05-08 01:36

Het bestuur heeft het enige juiste gedaan wat ze konden doen en dat is zich voltallig terugtrekken. Als er met de basisregels van de RDB wordt gerommeld heeft de RDB geen bestaansrecht meer.

Sorry dat ik niet op deze BALV aanwezig was. Ik mag mezelf deze uitspraak ook aanrekenen en alle andere leden die niet zijn geweest mogen het zichzelf ook aanrekenen. Ik vind deze uitspraak van de TC en de BALV echt beschamend en ik ben er momenteel niet trots op dat ik RDB-lid ben.

Enige juiste oplossing lijkt mij dat Koetshuis Rebels zich alsnog terugtrekt uit de bekercompetie zodat het bestuur dan wel een reden heeft om hun posities weer in te nemen en we met z'n allen verder kunnen met de RDB.


Gast

#50 Eduard

2012-05-08 10:00

Als ik het goed begrijp is deze hele situatie ontstaan door het te laat inleveren van een wedstrijdformulier. Als dit inderdaad de reden is dan vind ik het belachelijk dat een dergelijke zaak überhaupt bij de TC terecht komt. Het wedstrijdreglement is erg duidelijk: Het wedstrijdformulier dient uiterlijk de woensdag volgend op de speelweek te zijn ingeleverd. Het niet tijdig inleveren resulteert in 0 punten. Dit is toch duidelijk! Nu beroept men zich op overmacht. Hoezo? Indien de captain het formulier niet kan invullen op internet dan zijn er toch nog andere spelers binnen het team die dit ook kunnen. Zelfs als je het wedstrijdformulier kwijt zou raken kun je het nog invullen. Dan is een telefoontje naar de captain van de tegenstander voldoende om een kopie te krijgen van hun formulier. Ik vind:
1 - Dat dit soort zaken nooit bij de TC terecht horen te komen,
2 - Het zeer laakbaar dat TC-leden in deze situatie afwijken van het wedstrijdreglement

Mijn vertrouwen in het bestuur blijft en hoop dat zij hun werk alsnog willen voortzetten.