Antwerpen verwelkomt de sinksenfoor

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Antwerpen verwelkomt de sinksenfoor.


Gast

#101

2012-04-08 12:42

Als rasechte Antwerpenaar wil ik dat de Sinksenfoor op de Gedempte Zuiderdokken blijft...........

Gast

#102

2012-04-08 14:39

Ik vind het gewoon niet kunnen dat de kermis weg zou moeten zonder eigenlijk een goed of grondige reden.Gewoon omdat er 11 mensen zijn die er tegen zijn??? ONVOORSTELBAAR!!!Ze moesten die elf op het einde van de maand hun loon niet uitbetalen ,,DAN GAAN ZE MISSCHIEN BESEFFEN WAAROVER HET GAAT!!!Vind het ook gewoon onaanvaardbaar dat een volksfeest,kermis,traditie en simpelweg DE MENS ZIJN PLEZIER zou ontnomen worden door een paar individuen die zo te zien tegen hun zin leven en hun ongeluk aan ieder wensen!!!!Hopelijk komt er een slimme beslissing en blijft het een feest en word het geen herinnering!!!

Gast

#103 Re: Sinksenfoor

2012-04-08 14:54

De mensen die bezwaar op deze kermis maken, Ik heb het dan vooral op nieuwe kopers of bewoners van appartementen of huizen. die wisten toch dat de Sinksenfoor daar jaarlijks doorgaat?


Gast

#104

2012-04-08 15:25

de groenplaats niet meer de groenplaats, 't schipperskwartier onherkenbaar, de vogelemarkt overluifeld, Sint-Andries opgekuist, 't Steen weg, de bomenhistorie, de foor nu nog weg, overal dezelfde terraskes en parapluukes en dan straks de kathedraal en den boerentoren nog ?

Gast

#105

2012-04-08 15:30

de sinksenfoor bestaat nu zolang nu zou dat weg moeten voor mensen die niet tegen geluid kunnen dat ze dan op vakantie gaan he dan hebben ze er geen last van binnenkort is er niks meer voor de kinderen te laten uit te leven

Gast

#106

2012-04-08 15:40

sinksenfoor moet blijven dit is pure nostalgie!!!

Gast

#107

2012-04-08 15:50

Tof initiatief, het moet maar eens gedaan zijn met die egoïsten die eerst ergens gaan wonen en dan de buurt gaan verzieken door alle in hun ogen storende activiteiten te gaan verbieden.

Paul & Mireille

Gast

#108

2012-04-08 22:54

Handen af van de Sinksenfoor !!

Gast

#109

2012-04-08 23:08

Hetzelfde als in Deurne: persé daar willen gaan wonen én achteraf klagen dat er geluidsoverlast is... De Sinksefoor is van de Antwerpenaars, overal gekend! Klagen, zagen: het is de hobby van velen geworden!!

Gast

#110

2012-04-08 23:51

De foor in antwerpen moet blijven de inwoners daar wisten dat deze er was en moeten nu niet reclameren kermis is plezant voor jong en oud deze moet blijven

Gast

#111

2012-04-09 01:11

Sinksenfoor staat al van 1969 op gedempte zuiderdokken mensen die er niet tegen kunnen moeten daar niet gaan wonen, op den duur kun je overalwat opzeggen zezeggen leven en laten leven .

Gast

#112

2012-04-09 01:55

onze kleinkinderen en achterkleinkinderen moeten van dit stukje Antwerpse cultuur blijven genieten!

Gast

#113 Bart - Beveren-Waas

2012-04-09 02:20

#62 (Janssens Eddy) ben jij de uitbater van de G-Force Booster? Ik wou ff zeggen dat het de mooiste booster is die in ons belgenlandje rondtourd. Nog even een korte reactie op reactie #49 Ik weet dat het niet fijn is om vlakbij de sinksenfoor te moeten wonen en constant het lawaai en de muziek te moeten aanhoren. Maar de foor staat daar nu al zovele jaren. Zou je het over uw hart kunnen krijgen ze daar niet meer te laten doorgaan? Denk eens aan de zovele mensen waarvan je hun plezier, vertier en vermaak van ontneemt? Zouden uw kinderen het leuk vinden als ze niet meer naar de kermis zouden kunnen gaan? Ik dacht het niet. Er word hier geklaagd over het lawaai en geluid, maar de foor staat niet eens vlakbij de huizen? Moest elke gemeente of stad daarover beginnen klagen dan zijn de foren en kermissen voorgoed afgeschreven. Trouwens er word hier geklaagd over dat de foor in het park gebied zou staan terwijl dat absoluut niet waar is? In Brugge staat ze in het park en dat heeft zijn charmes !!! In heb daar nog nooit iemand horen klagen hoor. Kijk ik ben een grote kermisfan, ik ga elk weekend naar een kermis of foor en als hobby maak ik foto's van kermisattracties enz... De kermissfeer is niet meer zoals vroeger, dat geeft ik toe. De jeugd verkiest liever andere dingen boven een kermis of foor, maar ik ben er zeker van dat de kermissen binnen enkele jaren terug gaan opleven. Ze mag daar niet weg zo simpel is het! En ik ben er zeker van dat er heel veel bewoners van het Zuid er ook zo over denken.

Gast

#114

2012-04-09 10:15

Handen af van onze Sinksenfoor ... het blijft staan daar waar het nu staat ; groeten swannie !!

Gast

#115

2012-04-09 11:11

De sinksefoor moet gewoon blijven handen af van deze mooie traditie SNOBS van de vlaase en waalsekaai

Gast

#116

2012-04-09 12:27

Je gaat ni eerst ergens wonen om dan alles er rond te veranderen, de mensen die da willen kan je vergelijken met die van zaventem !!! Daar goedkoper gaan wonen en dan zagen over de vliegtuigen. Da die dikke nekken dan ergens anders gaan wonen !!!

Gast

#117 Re:

2012-04-09 13:29

heel goed gezegt tegenwoordig kunnen ze niets meer verdragen

#2: -  

 


Gast

#118

2012-04-09 13:31

geen subside voor leefbaar Antwerpen geen geld voor sinksefoor waar gaat dat naar toe!'' Is dit nog Antwerpen?

Gast

#119 Re: En dan nu de realiteit van het verhaal

2012-04-09 13:48

#49: stads fanneke - En dan nu de realiteit van het verhaal 

 sorry hoor maar in een pretpark gebeuren er ook genoegt ongelukken hoor,alleen komen deze nie zo in de media,de kermis wordt weekelijks gekeurdt en pretparken 1 maal op een jaar,de kermis wordt gestuurdt door eigenaar preetparken door jobstudenten,en deze kosten ook geld dus u moet u ook beter inlichten,en volgens mij komt wel dagelijks iets in het nieuws van criminalteit,drugs en afpersing wat heeft deze met kermis te maken, u bent er tegen awel oke maar gaat geen dingen er tussen brengen dat er niets mee te maken heeft hé,ik zou is willen zien of ze u 6 weken zonder inkomsten zouden zetten,of u een andere job geven dat meer dan de helft minder zal zijn,zou u het leuk vinden? zou u staan dansen? zou u geen actie ondernem en ik denk wa zeg ik ik ben er zekers van dat u ook iets zal doen,en er zijn zoveel mensen dat verhuisen da is nie daar alleen ze,da heeft er ook nie veel mee te maken ze, jullie moeten is leren verdraagzaam zijn en andere mensen ook iets gunnen,moesten jullie is met de mensen van foor bij elkaar gekomen zijn en over jullie probleem gesproken hebben dan zouden jullie samen tot een oplossing zijn kunnen komen,maar nee en die zes weken op een jaar van 365 dagen zouden nie het ergste zijn zekers aub zeg wees redelijk he ik teken al vast voor de foor,

WE ZITTEN IN BELGIE NIET IN AMERIKA WAAR WE VOOR EEN SCHEET GERECHTELIJKE STAPPEN NEMEN

 


Gast

#120

2012-04-09 14:34

Niet verdwijnen!

Gast

#121

2012-04-09 15:43

Ik hoop dat veel mensen deze petitie ondertekenen. Ik ga elk jaar naar de sinksenfoor en hoop dat de komende jaren dat nog te doen.

Gast

#122

2012-04-09 16:10

De Sinksenfoor moet blijven!!!
D.

#123 Re: En dan nu de realiteit van het verhaal

2012-04-09 16:12

#49: stads fanneke - En dan nu de realiteit van het verhaal

bende nu nie een beetje aant overdrijven?? dus alles wat in het stad gebeurd komt enkel dor die 6 weekjes sinksefoor? denkt ge nu echt dat er buiten het sinksefoor gebeuren geen vandalisme gespleegd wordt? zoals onlangs int stad die 3 mannekes da 33 auto's hebben verminkt??? en denkte da er nooit tege ne gevel gepist wordt (om het op zijn plat vlaams te zeggen)... en gij loopt blijkbaar nooit rond op de foor want ik heb de straten daar nog nooit vuil gezien, noch het plein dat wordt wel degelijk opgekuist en er zal heus wel eens een plekje zijn da wa minder is.... en wa jij zegt da de buurtbewoners erop klagen al 30 jaar das BULLSHIT, de zuiderdokken zijn speciaal gedempt voor de foor, omdat de mensen gingen zagen da ze op den boulvard stond.... ( zoals hiervanboven op site gemeld staat) en als er meer mensen zijn die erover klagen dan enkel die 11 dan vind ik het straf dat er niet meer meedoen met die 11 mensen...

en de foor staat daar al langer dan de meeste mensen daar wonen, als je niet tegen geluid en licht kan en het gelach en getier van vele bezoekers moet ge daar nie gaan wonen... ik heb in derune gewoond naast een vliegveld, mensen bekeken mij vuil omdat ik de petitie nie wou tekenen om het vliegveld weg te doen, da was daar al van den oorlog en zoiets wete als ge daar ga wonen... hetzelfde is met de foor...

en gij bekijkt ook de kant van de fooruitbaters niet, gij weet misschien niet wat onderhoud enzo kost aan zo'n machine, en trouwens een ticketje walibi kost 31euro en daar bende rondgelopen op 2uur alst rustig en en meestal ist daar zo druk dage 3 uur moet wachten voor 1 rollercaoster....

uwe realiteit is zelf ingebeelde realiteit.

 

laat de foor maar mooi staan, ze stata daar heel goed, en die bullshit dat ze steeds groter wordt is ook neit juist want voor elke nieuwe attractie wordt een oude verwijderd... en zeg nu zelf kinderen van 12 tegenwoordig willen niet mee rop een ''brave'' attractie, hoe extremer hoe beter.

 

en bon ik woon misschien zelf in essen, maar mijn grootouders zijn beid ebijna 80 en die wonen naast de foor en die klagen niets, die vinden het juist amuzant....

 

en tis niet alleen de foor da weg zou moeten eh, ook alle andere evenementen zoals bijv. cirque du soleil enz... en die parking? das nie uit overlast maar gewoon voor persoonlijk gewin.

 

groetjes D. uit kalmthout


Gast

#124

2012-04-09 16:15

!

Gast

#125

2012-04-09 16:42

Als geëmigreerde antwerpenaar vind ik sinksenfoor op zijn plaats moeten blijven. de "nieuwe antwerpenaars hebben er niks op zeggen want ze hebben ervoor gekozen om in stad te wonen en die moeten ze maar bijnemen of terugkeren naar boergat.