Antwerpen verwelkomt de sinksenfoor

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Antwerpen verwelkomt de sinksenfoor.


Gast

#51

2012-04-05 23:24

Want "A" geniet van de foor

Gast

#52

2012-04-05 23:36

De Sinksenfoor staat er jaar en dag, wie er komt wonen weet ook dat er overlast kan zijn, dus moeten ze niet zagen ! Wie rust wil moet maar naar de bushes verhuizen :) Ik woon er niet veraf :)

Gast

#53 Bart

2012-04-05 23:49

De kermis mag er niet weggaan! Het is een traditie die al zovele jaren bestaat. Eigenlijk mogen die buurtbewoners als blij zijn dat de kermis dit jaar maar 5 weken duurt in plaats van 6 à 7 weken !!! Wat is 5 weken plezier en fun op 1 jaar!

De kermis moet gewoon blijven punt uit !!!!!!!!!!!!!!! Mensen laat zoveel mogelijk vrienden en familie deze petitie tekenen zodat de kermis kan blijven staan waar ze thuis hoort.

Gast

#54 Re: En dan nu de realiteit van het verhaal

2012-04-05 23:51

#49: stads fanneke - En dan nu de realiteit van het verhaal

Oeps, een bewoner, sta mij toe om dit als mede-bewoner even te nuanceren. Daarbij ga ik mij min of meer focussen op de bepaalde puntjes die je aanhaalt.

6 weken lang een ondragelijk toename van (zwerf)afval
Dat hangt ervanaf wat u als ondragelijk ziet. Er wordt wel degelijk gekuist in de buurt hoor, iedere morgen. Wat wenst u nog meer? Achja, dat bent u gewoon want dat doen ze hier quasi elke dag.

6 weken lang een toename van de (al goed vertegenwoordigde) criminaliteit& onveiligheid-gevoel
Persoonlijk voel ik mij veiliger tijdens de Sinksenfoor, als wanneer er weer eens een kudde zigeuners neergestreken is aan de Scheldekaaien.  Waar veel volk is zal ook meer kleine criminaliteit zijn, da's logisch. Laten we anders ook ineens heel de Meir afsluiten, al die criminelen! Als in deze buurt op eender welke dag, zonder dat iemand van iets weet, een autoruit ingeslagen kan worden, dan denk ik dat we de oorzaak iets dieper moeten gaan zoeken...

6 weken lang tot een stuk in de nacht naast het volume van een mega-dancing slapen
Laten we er wel rekening mee houden dat het volume niet onoverkomelijk is en dat er een sluitingsuur is dat wel gerespecteerd wordt? In de week stoppen ze om 12u en in het weekend om 1u. Leve de dubbele beglazing, u wist waar u kwam wonen.

6 weken lang de gevels van hun woningen en hun auto's alle dagen kunnen kuisen
Laat ons vooral niet gaan overdrijven, ik heb ook een wagen, als ik door mijn raam kijk zie ik recht op de foor en ik heb meer last van honden als van mensen op dat vlak.

Zo zie je maar, er zijn ook nog mensen in deze buurt die voor het behoud van de foor zijn...


Gast

#55

2012-04-06 00:16

De uitleg van die advocate is ook goed: 95 decibel lawaai, en dat terwijl er een zeer stenge beperking (nergens anders in België) van 80 decibel is op de Sinksenfoor waar iedere foorkramer zich aan houd.

Gast

#56

2012-04-06 00:17

De 'nieuwe buurtbewoners' wisten toch dat de sinksenfoor daar stond alvorens ze er gingen wonen he, dan moeten ze ook niet zagen nu!! Da's hetzelfde als mensen die boven een café gaan wonen en dan elke dag zeuren over het lawaai ervan: bezint eer ge begint!!!!!!!!!!

Gast

#57

2012-04-06 00:26

eens een sinksenfoor, altijd een sinksenfoor!!!

Gast

#58

2012-04-06 01:04

Die foor staat er al meer dan veertig jaar als jegaat wonen dan weet je dat lompe boeren

Gast

#59

2012-04-06 02:07

de foor moet blijven waar hij is

Gast

#60

2012-04-06 02:13

en nu den boerentoren nog afbreken want dat staat in de weg voor mijne loft????

Gast

#61

2012-04-06 02:35

er moes een wet kommen waar ieder nieuw huurder
van een woonst of die een handelszaak opent in het contract staat dat er Kermis staat voor zijn deur
dan zijn we over 10 jaar van dat gezaag af   janssen eddy


Gast

#62 Re: En dan nu de realiteit van het verhaal

2012-04-06 04:10

#49: stads fanneke - En dan nu de realiteit van het verhaal

antwoord op 49

ge zijt een dikke zeveraar gij zijt weer zo een die over de foor loopt en naar al de prijse kijkt en op alles komentaar heeft en dan geen euro spendeert een ticket pretpark kost 15a25€ iedere dag komt de reinigingdienst volume antwerpen is de laatste jaren een van de foren waar het geluid het minst is kom maar eens naar een kleine Kermis  wat engevale betreft zijn op onze Kermis bijna nihil gelukkig   en dan de horeca en winkels die wel baad hebben aan de Kermis  misschien neemen een van je kindere daar een zaak over in de toekomst dan ben ik zeker dat voor u dan de kermis welkom is    janssen eddy


Gast

#63

2012-04-06 08:14

Sinksefoor moet inderdaad in Antwerpen blijven

Gast

#64

2012-04-06 08:15

Sinksenfoor moet in Antwerpen blijven !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gast

#65

2012-04-06 08:52

Ik verblijf voor men werk in het buitenland, maar Antwerpen draag ik voor altijd in men hart.
Enkele van de vele leuke dingen die ik graag met vrienden doe als ik dan toch eens terug in Antwerpen ben, zijn de Sinksenfoor, Antwerpen proeft of één van de gezellige cafeetjes en zo veel meer!!
Als nu ook dit dreigt te verdwijnen en als ook het parkeertekort gaat stijgen (woonst->'t Zuid, 1.5u met openbaar vervoer, 15min met de wagen) zal dit niet alleen nefast zijn voor mijn sociaal leven in België, maar ook voor de horeca in Antwerpen! 42jaar en nu klagen? Man man man

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2012-04-06 10:07



Gast

#67

2012-04-06 10:09

die rijke wisten voor ze er kwamen wonen dat er een sinksefoor bestond dus ... nu moeten ze komen klagen ... dat is hetzelfde als je iets koopt aan een vlieghaven ... dan kan je die vliegtuigen ook niet uitschakelen hé

Gast

#68

2012-04-06 10:11

De sinksenfoor staat daar al meer dan 30 jaar, en nu dat rijke mensen daar lofts kopen moet de foor wijken. Dat zou weer al een slag in het gezicht zijn van de gewoone burger.

Gast

#69

2012-04-06 10:14

De Sinksenfoor is een traditie in Antwerpen, een periode waar klein en groot elk jaar weer naar uitkijkt.Voor deze reden alleen al moet de foor blijven.

Gast

#70

2012-04-06 10:34

Doe Mee De Sinksenfoor in stad is tenslotte nostalgie !!!!! laat het ni verdwijnen !

Gast

#71

2012-04-06 11:20

fantastisch initiatief!! hoe komen ze er bij het verdwijnen van de Sinksenfoor nog maar te overwegen... dit is jeugdsentiment
hier zou ik zelfs voor in hongerstaking gaan!! want dat schijnt tegenwoordig ook te helpen....

Gast

#72

2012-04-06 11:34

FANTASTISCH INITIATIEF!!! De Sinksenfoor is een stadsmonument, doorheen velen jaren en moet hopelijk niet wijken voor enkele mierenneukende pinokio's...

Trouwens willen de bende zeikers die deze klacht hebben ingediend met ogenblikkelijke ingang, hun spullen pakken, een vliegtuig met z'n allen charteren en naar de noordpool vertrekken of ergens waar geen mens woont, waar ze van geen ander last hebben? Stelletje mierenneukende zeikers!!!! GO AWAY!!!!

Sorry voor mijn taalgebruik, maar dit is mijn gevoel hierover en ik kan/wil het niet anders omschrijven!!!


Gast

#73

2012-04-06 13:07

Er zijn op het zuid wat omhoog gevallen kikkers komen wonen die alles naar zich toe willen halen, zelfs de cafetjes daar zijn oorden van snobisme en dikke nekken cultuur.

Gast

#74

2012-04-06 13:39

wa is nu antwerpen zonder de sinkenfoor niks helamaal nisk antwerpen is dood zonder de sinkenfoor die moet blijven waar ze nu sta waar kan ze anders naar toe in menne hof ga nie heb ik nie wordt is wakker stad en denk ook eens aan de kermismensen die komen nie verniet naar antwerpen van hede en ver zenne heb zelf ok op kzermis gewerkt ver mij hee moet ze blijven antwerpenzonder sinkes foor now wee besta nie geen foor in antwerpen sorry vrienden maar dan niergens een foor meer beleefde groeten de beuckelaer jozef

Gast

#75

2012-04-06 13:40

dikke zever wette datte