Sloop mij aub!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Sloop mij aub!.


Gast

#1

2012-03-10 20:29

Ik woon hier sinds 1998 en heb deze 2 panden er altijd zo weten bijstaan. Het is niet de eerste keer dat je brokstukken op je hoofd krijgt als je deze panden passeert. Schandalig is dat. Het word tijd dat we er terug kunnen passeren zonder angst.

Gast

#2

2012-03-10 20:44

het is hoogtijd dat deze KROTTEN afgebroken worden, ik heb al eens bijna een steen op mijn hoofd gehad kon daar echt niet om lachen dit is gewoon een schande dat zoiets blijft staan

Gast

#3

2012-03-11 01:10

Volledig terecht!

Gast

#4

2012-03-11 11:42

een schande voor onze straat.

Gast

#5

2012-03-11 11:46

Een schande dat (Jong)VLD er nu pas heibel rond maakt; ze hebben er jarenlang geen vinger naar uitgestoken!
Dit probleem had al jaren geleden opgelost kunnen/moeten worden.

Gast

#6

2012-03-11 11:50

het is niet door een verhoging van de belasting dat de eigenaar beslist heeft te verkopen, wel door een sterfgeval in die familie...
maar dat die krotten dringend weg moeten is duidelijk!

Gast

#7

2012-03-11 17:11

Dat sterfgeval zou na de verkoop plaatsgevonden hebben, maar in elk geval: een beetje druk op de eigenaar om te slopen kan nooit geen kwaad! Sloop maar snel!
Partij Tegen Onrecht

#9

2012-03-16 18:37

Tja, geef mij die twee krotten, want wij willen wel een woning waar wat aan gedaan moet worden, door corupte rechtsstaat word alles onmogelijk gemaakt.......

Gast

#10

2012-03-17 19:51

#5: -

Jong VLD heeft dit jaren geleden al aangekaart... dus helemaal geen schande , misschien schande voor diegene die dat niet meer weten .


Gast

#11

2012-03-24 00:47

liever nu als morgen leg het plat

Gast

#12

2012-03-25 15:51

het is gewoon een gevaar voor iedereen die er langs komt ( dit kan niet: WEG ER MEE )!!!!!!
ik snap niet hoe het zolang duurd en niet alleen in de matenstr., ook andere woningen!

Gast

#13

2012-03-31 21:48

Ja Niel is nu eenmaal de vuilste gemeente van de Rupelstreek dat is wijd en zijd bekend. Dus waarom zouden ze zich nu haasten om die krotten af te breken. Veel toeristen komen fietsen naar de dijk en komen dan via het station, dat nu zeer mooi is en ook die geiteboer heeft eindelijk na zoveel jaren zijn rommel moeten opruimen na protest uit de buurt, dus het is te hopen dat u met deze petitie sukses hebt. Niel heeft alle troeven om ook een mooie gemeente te zijn maar er wordt veel te laks opgetreden tegen sluikstorters en vervuilers en leegstand. Dus dit is een zeer goed initiatief van uwentwege.

Gast

#14

2012-04-02 11:05

Ik steun jullie petie maar ! Ook de oude schoenfabriek aan de GB moet worden afgebroken , gevaarlijk en absoluut lelijk op dit ogenblik . Mooi saneren en later de bestemming invullen .

Mvg ,

W Serrien

Gast

#15

2012-04-04 22:10

Afbreken die boel. Ik rijd er alle dagen voorbij met de bus. Deze krotten zijn een doorn in het oog. Was heel blij om te zien dat ze verkocht zijn. Dacht nu gaan ze eindelijk verdwijnen. Maar blijkbaar gaat het nu nog een hele tijd duren. Gewoon afbreken !!!!

Gast

#16

2012-04-06 17:34

De VLD zit al 12 jaar in het college. In al die tijd hebben ze misschien wel gezegd dat er iets moest gebeuren, maar wat hebben ze er aan GEDAAN? Niks. Nada. Noppes.
Misschien weten ze nog niet dat een gemeentebestuur in zo'n gevallen de boel kan onteigenen, en dan slopen?

Gast

#17

2012-04-06 23:22

Als er dan toch geen geld is voor nieuwbouw kan men die krotten beter laten staan. Ontruim ze zodat ratten er zich minder behaaglijk voelen.Plaats een uit houten platen gemaakte afspanning zodat alles aan het zicht is ontrokken.Na afbaak wordt het toch maar een stort.

Gast

#18 Re:

2012-04-11 19:20

#16: -

Jammer genoeg klopt het niet dat "een gemeentebestuur in zo'n gevallen de boel kan onteigenen, en dan slopen".

Onteigenen kan zeker al niet voor deze reden, en ook het slopen klopt niet helemaal. Volgens artikel 133 en 135 van het gemeentedecreet (paragraaf 2) kan de burgemeester (dus niet het gemeentebestuur!) de afbraak van een gebouw bevelen, als ze met instorting bedreigd zijn.

Dat is trouwens wat Jong Vld gevraagd heeft in 2008: http://jongvldniel.spinternet.be/act/2008/7.htm

En omdat dat er niet door kwam, is (jong) vld met andere acties verder gegaan, zoals het verhogen van de leegstandbelasting, en met succes.

Tom

#19

2012-05-15 16:53

Heel deze petitie is eigenlijk gewoon boerenbedrog.
De Ideale Woning (eigenaar) heeft begin maart al een slopingsdossier ingediend bij de gemeente. Vlak daarna komt er plots een petitie om aan te dringen op een snelle afbraak?!
Dat is toch gewoon een platvloerse verkiezingsstunt! De inwoners van Niel worden recht in hun gezicht uitgelachen door Jong VLD!