Sloop mij aub!

De twee krotten aan de Matenstraat, vlakbij het station, zijn vele Nielenaren en omwonenden een doorn in het oog. Terecht, want ze ontsieren al meer dan 20 jaar het straatbeeld en zorgen er voor overlast.
De eigenaar heeft altijd geweigerd te verkopen. Maar de recente zware belastingsverhoging op leegstand en verkrotting deed de eigenaar toch overstag gaan. Een privé-ontwikkelaar kocht de krotten vorige zomer. En beloofde die ook snel te zullen slopen, om er nadien een nieuw bouwproject te realiseren. Daarom oefende de gemeente haar voorkooprecht (om de krotten aan dezelfde prijs op te kopen) niet uit.
De sociale huisvestingsmaatschappij De Ideale Woning gebruikte haar voorkooprecht wel en is nu al enkele maanden eigenaar. De oude gebouwen van kledingzaak SKM in de Emiel Dewittstraat werden jaren geleden ook met voorkooprecht door De Ideale
Woning aangekocht. Maar het heeft nadien nog jaren geduurd voor de totaal verkommerde gebouwen werden afgebroken.
Dat willen we nu absoluut vermijden en voorkomen. We begrijpen dat De Ideale Woning hier niet snel snel een nieuw woonproject kan realiseren. Maar we vragen wel dat de krotten, in afwachting van een nieuw bouwproject, zo snel mogelijk onder de sloophamer verdwijnen.

Daarom vraagt Jong Vld Niel met deze ludieke actie: ‘Sloop mij aub!’ Sloop deze krotten zo snel mogelijk. Liever nog vandaag dan morgen! Want Jong VLD wil een proper en aangenaam Niel, dus zonder krotten of storende leegstand. Om deze actie kracht bij te
zetten vragen wij u om onze petitie te tekenen, die we dan later zullen bezorgen aan de directie van De Ideale Woning