Bieb Leersum sluiten? NEE!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Bieb Leersum sluiten? NEE!.


Gast

#76

2012-03-09 07:52

Bestuurlijke waanzin...!

Gast

#77

2012-03-10 14:58

Vreselijk jammer als de bieb moet sluiten!
Waarom wel een onnodig gemeentehuis laten bouwen voor miljoenen.
Burgermeester Naafs mag de sluiting niet door laten gaan

Gast

#78

2012-03-12 22:43

stop hou op ik wil dat de bibliotheek gaat sluiten

Gast

#79

2012-03-13 13:24

Ik begrijp het sluiten van de bieb niet. Moeten de mensen uit Leersum dan naar Doorn voor het lenen van boeken ?
Ook de VVV en de politiepost gaan verdwijnen.
Heeft de gemeenteraad dan ook de bijkomstigheid van dat alles niet in de gaten. Hoeveel extra kilometers moeten er dan gemaakt worden (met de auto) en dus de nodige belasting voor het milieu.
Zijn dat nu de bezuinigingen waar de gemeente het van moet hebben? Het is niet te bevatten als je denkt aan hetgeen het nieuwe gemeentehuis gaat kosten.

Gast

#80

2012-03-14 14:03

Welke besparingen denkt men hiermee te realiseren?
- Pand is van gemeente en staat anders toch grotendeels leeg.
- Personeelskosten (ca. 1 FTE) betaalt zich terug uit abonnementen.
- School bezoek aan bieb hoeft niet door gemeente betaald te worden, gebeurt lopend, straks moet gemeente bussen bekostigen!!!
- Bieb draait grotendeels op vrijwilligers, sluiting is niet bepaald een uiting van waardering voor hun inzet!
Wil met inwoners op kosten jagen, door naar Doorn te laten reizen?
Dit gaat gemeente op termijn alleen maar geld kosten, en dat is er toch niet.
Slechte zaak, slecht beleid, we begrijpen dat gemeenten met dit soort ideeën en inzxichten een gemeente is die onder curatele wordt geplaatst (terecht).

Gast

#81

2012-03-16 12:43

Lezen is een zeer belangrijk onderdeel van het leerproces van kinderen. Waarom vind ik dat de Bieb open moetblijven, ben er zelf onlangs geweest en het is een mooie bieb, met een breed assortiment aan boeken!! Ook ouderen die graag hun boeken willen blijven lezen, moeten naar een bieb in de buurt kunnen gaan!!!
Dus misschien openingstijden wat aanpassen, maar zeker niet sluiten.