Bieb Leersum sluiten? NEE!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Bieb Leersum sluiten? NEE!.


Gast

#51

2012-03-04 12:17

de bibliotheek is de bron voor onze jeugd om te lezen en zelf wil ik als lid ook graag een boek kunnen lezen.

Gast

#52

2012-03-04 12:18

Wanneer de gemeente de bibliotheek in Leersum sluit, houdt ze zich niet aan de afspraken: In het Cultuurhuis hoort een bibliotheek te zitten, dat is contractueel vastgelegd. Het openbreken van zo'n contract kost vast veel meer geld dan het openhouden van de bibliotheek. Kortzichtigheid alom bij die gemeenteraad!

Gast

#53

2012-03-04 14:22

Schandalig als de bibliotheek in Leersum sluit.
Het is de toekomst voor onze kinderen en kleinkinderen. Het heeft een vermogen gekost om hem te realiseren, nu te sluiten is waanzin.
Boze PAPA !!!

#54 Kolder

2012-03-04 22:06

Ik lees niet, ik kom er nooit, ik doe alles online.
Ik wil graag online een paspoort bestellen, dat gemeentekantoor kan wel weg.
Mijn kinderen kunnen niet online naar de bieb, dus die moet gewoon blijven.

Is de gemeente er voor ons of zijn wij er voor de gemeente?

Gast

#55

2012-03-05 14:47

Slecht idee: wat is een dorp zonder bibliotheek? én wat blijft er van de Binder over zonder bibliotheek!

Gast

#56

2012-03-05 19:01

Kunnen lezen is de basis van onze maatschappij. De bibliotheek biedt de mogelijkheid om op een goede, leuke en zinnige manier het lezen te bevorderen. Lezen is leuk en boeken moeten bereikbaar blijven voor iedereen.

Gast

#57

2012-03-05 20:12

Het sluiten van de bieb gaat natuurlijk gewoon door net zoals de bouw van een volstrekt onnodig gemeentekantoor. De burger heeft geen inspraak is al eerder gebleken. Gewoon de OZB belasting verhogen om de onzalige plannen te kunnen realiseren. Wat kunnen we nog meer verwachten van dit weinig professionele bedrijf? Ik ben bang dat het sluiten van de bieb het begin is van nog veel meer ellende.

Gast

#58

2012-03-05 20:22

de bieb moet gewoon blijven

Gast

#59

2012-03-06 02:01

Belachelijk besluit, genomen door mensen zonder kinderen of door mensen die niet in het dorp wonen.
Het is het aloude verhaal van de mageren tegen de vetten. In dit geval ook nog letterlijk ,gezien de omvang van de heer Homan.
Denk aan de burger !

#60

2012-03-06 02:14

En wat denk je dat de verhuizing gaat kosten?

Van het oude naar het nieuwe gemeentepaleis.
Want de mooie mannen en vrouwen gaan echt niet zelf met hun spulletjes lopen.
Deze verhuizing alleen al gaat 3 ton kosten.
Als ze zo begaan zijn met de burgers dan gaan ze hun eigen spulletjes verhuizen en dan kan de bieb gewoon nog open blijven.


Gast

#61

2012-03-06 17:19

Van de zotte....
Juist goed voor de ontwikkeling van de opgroeiende kinderen hier in leersum.

Gast

#62

2012-03-06 19:03

Wij leven in één van de rijkste landen ter wereld. Van jongsaf aan hebben wij in onze vroegere dorpen en in onze latere woonplaatsen de vanzelfsprekende toegang gekend tot een lokale bibliotheek. Onlangs hebben wij nog een contributieverhoging geaccepteerd en betaald van € 20,-- extra. Het zal een grote cultuurverarming van ons dorp betekenen en eigenlijk begrijpen wij niet hoe het gemeentebestuur het sluiten van onze bibliotheek kan bedenken ! Dan zijn er ongetwijfeld wel andere onnodige inefficiënte kostenposten, waarop veel eerder bezuinigd kan worden, b.v. op een miljoenen vergend gemeentehuis !

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2012-03-06 21:07



Gast

#64

2012-03-06 21:07

Helaas zijn verreweg de meeste ambtenaren egocentrische en egoïstische hufters, die hartnekkig weigeren zich ten dienste van de burgerij te stellen, wat wél hun functie is. In plaats daarvan doen ze gewoon wat ze willen en lappen alle commentaar aan hun laars. Uitgangspunt dat ze hanteren; gewoon afschepen met onzinverhalen, pappen en nathouden, en na een half jaar is iedereen het vergeten. Onbeschofte hufters dus, en dat geldt voor 95% van hen.
Goed bedoeld jullie vergadering, maar het zal (als altijd) niets uithalen.
Van alle culturele zaken staat een bib het dichtst bij de bevolking, voor jong en oud, rijk en arm, intelligent en minder intelligent. Daarbij behoren bibliotheken zoveel mogelijk verspreid te zijn, gemakkelijk toegankelijk voor íedereen. Dáár moeten ze dus nooit aan komen.
Maar dat zal die hufters worst wezen. Prestige-objecten met veel luxe en comfort, en dat nota bene in een tijd dat de burger de broekriem moet aanhalen. Schandalig!!! Ik heb voor dit soort zaken een oplossing in gedachten, maar zelfs het uiten ervan is illegaal. Alles anders dan rigoreus optreden is eigenlijk verspilde moeite.

Gast

#65

2012-03-07 14:45

De bib mag niet dicht. Immers lezen is een primaire bron van onze beschaving. Wel kunnen we het anders organiseren. Daar zou ik me graag voor inzetten!

Theo Land
E: theo@natuurlijkwerken.nl

Gast

#66 Re:

2012-03-07 14:51

#64: -

Als je dit soort taal en instelling wil gebruiken komen we niets verder. Frustratie is iets waar we allemaal wel eens last van hebben. Echter dit is dus veel energie die je zou kunnen gebruiken om bij te dragen aan de verandering. Als de gemeente tot de conclusie komt dat ze het anders willen en wij zijn het er niet mee eens dan is er werk aan de winkel om een uitweg te vinden. Zelf verantwoordelijkheid nemen voor wat we een belangrijke voorziening vinden is dan stap 1. We hebben genoeg kennis en kunde in de gemeenschap zitten om er een goede draai aan te geven.

Theo Land


Gast

#67

2012-03-07 18:43

Geen enkele bibliotheek mag sluiten. Er wordt nog veel te veel gekeken naar de uitleenfunctie. De bibliotheek is veel meer dan dat. Kijk ook eens naar de taalontwikkeling van de voorschoolse activiteiten.
En hulp bij laaggeletterden.

Gast

#68

2012-03-07 20:54

Ik vind dit een heel goede aktie. Ik vind, dat mijn kleinkinderen een bibliotheek in hun eigen dorp nodig hebben. Betsy de Kogel.

Gast

#69

2012-03-07 23:52

Lezen is zowat de eerste levensbehoefte voor kinderen!!! Dat mag je hen niet ontnemen.

Gast

#70

2012-03-08 11:28

niet te geloven! bibliotheek is zo hard nodig: eenvoudig en toegankelijk vooral voor jeugd die thuis geen uitgebreide boekencollectie hebben en voor school domweg boeken nodig hebben.
Ook voor ouderen (zonder hoog inkomen) en alle mensen basisvoorziening. Moet in stand blijven!

Gast

#71

2012-03-08 13:41

Jammer dat ons huidig gemeentebestuur volledig het contact met de bevolking kwijt is.
Hopelijk komen ze door deze petitie weer een klein beetje tot inzicht.

Gast

#72

2012-03-08 14:32

Belachelijk groot gemeentehuis bouwen in Doorn en in Leersum bezuinigen. Helemaal oneens mee dus.

Gast

#73

2012-03-08 15:34

Mijn moeder heeft destijds geholpen om een bibliotheek in Leersum te starten (in een lokaal van school De Hoeksteen!), en het zou toch zonde zijn als dit wegvalt.

Enne, als het dan om ruimte gaat, waarom kan de bieb niet verhuizen naar het 'oude' gemeentehuis in Leersum?


Gast

#74

2012-03-08 18:50

de bieb moet open blijven voor de kinderen die daar een boek kunnen lenen om te lezen voor hun ontwikkelingvoor de leesvaardigheid en spelling enz.ook voor de oudere en zieke en gehandicapte inwoners om een boek te kunnen blijven lenen!!!

Gast

#75

2012-03-09 01:02

dOE DIT ONZE KINDEREN NU OOK NOG IS NIET AAN, ER IS AL ZOVEEL IN DAT GROTE LEERSUM WAAR ONZE KINDEREN GEBRUIK VAN KUNNEN MAKEN, EN DAN IN SAMEN WERKING MET HET LEREN OOK NOG IS BELANGRIJK VOOR HUN TOEKOMST, IMMERS KUNNEN NIET ALLE FAM. ELKE WEEK NIEUWE BOEKEN GAAN KOPEN EN IS DIT DUS IDEAAL. SLUITEN????,... NEE NEE DUS!!!!!