Bieb Leersum sluiten? NEE!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Bieb Leersum sluiten? NEE!.


Gast

#1

2012-02-29 18:51

nee toch: zijn ze de weg kwijt? wie een bibliotheek sluit draait het licht uit

Gast

#2

2012-02-29 19:21

Lezen is super belangrijk voor iedereen!

Gast

#3

2012-02-29 20:05

Hoe is dit toch in vredesnaam mogelijk?

Gast

#4

2012-02-29 21:18

Schandalig, om de bieb te willen sluiten. Had dat bedacht voordat het gemeentehuis zo nodig moest worden uitgebreid. Het is zo belangrijk, dat er boeken geleend kunnen worden door kinderen, volwassenen, iedereen, die niet elke week een nieuw boek kan kopen! Wat een absurd gevolg van de schalvergroting!

Gast

#5

2012-02-29 22:12

Een bibliotheek is zo belangrijk voor jong en oud.
Een grondlegger voor de maatschappij/

Gast

#6

2012-02-29 22:58

In wiens hoofd is dit onzalige plan opgekomen? Moet ik, 87-jarige, straks het dorp uit om boeken te kunnen lenen? En al die grijze hoofden mét mij? BELACHELIJK!

Gast

#7

2012-02-29 23:02

Schandalig

Gast

#8

2012-02-29 23:06

waarom deze sluiting? Is dit in verband het veel te duur te bouwen gemeente huis???.Dat jullie hierop moeten bezuinigen,is wel heel erg triest voor de bevolking van Leersum.

Gast

#9

2012-03-01 09:14

sluiten betekent,dat we met gemeenschapsgelden aan het smijten zijn,we hebben het nu goed voor elkaar.
Ook voor de toekomst van onze kleinkinderen.
Cor Snaalst
Gast

#10

2012-03-01 09:48

De bieb: de ontmoetingsplaats bij uitstek voor jong en oud in Leersum. Afbraak van ons cultuurgoed.
Nog meer leegstand creeeren ? Sluiting kost veel meer dan de bezuiniging van 200.000 euro.
In dit digitale tijdperk is lezen onontbeerlijk. Stelletje cultuurbarbaren, die zelf zo nodig in een futurologisch gebouw willen vertoeven op kosten van de burgers. Waren er maar accuut gemeenteraadsverkiezingen, dan zouden ze wel stelling nemen.


Gast

#11

2012-03-01 12:52

Belachelijk!! Wel een heel duur gemeentehuis bouwen en dan een bibliotheek sluiten? Ze zijn wel heel erg de weg kwijt!!!! Lezen is heel belangrijk voor kinderen en de bieb is een hele goede ontmoetingsplaats voor jong en oud. Zeker voor ouderen die niet digitaal onderlegd zijn. Hoe halen ze het in hun hoofd!!!!

Gast

#12

2012-03-01 13:01

Hoe bestaat het dat er zelfs maar in overweging wordt genomen de bieb te sluiten??!!
En wat denkt de gemeente te gaan doen aan de leegstand van de fraaie ruimte in De Binder?
Wat zijn de consequenties voor de zojuist aangetreden beheerder van De Binder?

Gast

#13

2012-03-01 13:20

Misschien is het een goed idee om de beoogde én nodige bezuiniging bij de gemeente zelf te halen. neem de huisvestingskosten, inrichtingskosten eens onder de loupe.

Gast

#14

2012-03-01 14:40

Democratie is eerlijk delen.
Ontneem minder bedeelden niet de kans om te lezen!!

Gast

#15

2012-03-01 14:49

Dat kletst wel lekker vanuit een locatie waar de bibliotheek binnenshuis is!
Beste Gemeenteraad, al eens geprobeerd om als mindervalide met een bus naar een andere gemeente te reizen om een boek te kunnen lezen? En hebben jullie het thuis zo dat elke Euro ertoe doet of....je weet niet eens hoeveel de bus kost. Het wordt tijd om eens ervaringsdeskundig te worden en te voelen hoe het is om b.v. als MS-patient, afhankelijk van een uitkering, voor dit probleem te worden gezet.
Hoe durven jullie!! Lullen en geld uitgeven, maar inlevend vermogen.....

Gast

#16

2012-03-01 14:53

Ik wil graag kenbaar maken hoe belangrijk de bibliotheek in ons dorp Leersum is voor ons gezin. Wij besteden veel aandacht aan samen lezen met de kinderen (5 en 7) en merken iedere dag weer hoe hun taalvaardigheid zich hierdoor ontwikkelt. Ook het plezier in lezen neemt zo toe en krijgt een belangrijke plek in het leven van onze opgroeiende kinderen.

Iedere week halen we met veel plezier stapels boeken bij de bieb. De bieb is ook een plek waar mensen elkaar ontmoeten. Is dat niet juist waar De Binder voor is bedoeld?

Kortom, ik pleit voor een heroverweging in besteding van kosten.

Met vriendelijke groet, Nelleke Petit-Ros


Gast

#17

2012-03-01 14:56

De Bieb mioet blijven laten de meubels in het nieuwe gemeentehuis maar achterwege hetgeen ze nu hebben kan er ook.

Gast

#18

2012-03-01 17:27

Onbegrijpelijke inititief van de gemeente die dure gemeentehuizen neerzetten en dure nieuwbouw willen realiseren in Amerongen terwijl er in Leersum op zeer dure lokatie al een mooie bieb staat. Zal een aderlating zijn voor het dorp wat we tegen moeten gaan.

Gast

#19

2012-03-01 18:46

Te belachelijk voor woorden, het sluiten van een bieb!

Gast

#20

2012-03-01 19:50

ik wil met mijn dochter niet eerst 10km moeten rijden om een boek te halen slaat nergens op

Gast

#21

2012-03-01 20:36

Ik wil dat de Bibliotheek blijft!

Gast

#22

2012-03-01 20:55

ik als leesfanaat wil dat iedereen de kans moet krijgen om te kunnen lezen!!!
Niet te geloven!

#23 Bieb sluiten???

2012-03-01 21:23

Schandalig!! De kinderen uit de klas van mijn dochter halen iedere week boeken uit de bibliotheek, dat is voor hen niet alleen een uitje, maar ook leren ze het belang van boeken kennen en stimuleert het ze te leren lezen. Het lijkt me dat dit straks zal verdwijnen, omdat er geen tijd is om helemaal naar Doorn heen en weer te gaan.
Ook geeft het lezen of bekijken van een boek de kinderen rust. Dat is heel wat anders dan altijd naar een beeldbuis of ander scherm te kijken (bij bijvoorbeeld een eBoek, e.d.), dat kunnen (en doen) ze al genoeg.

Te belachelijk voor woorden. Even een boek of DVD-tje halen is straks onmogelijk. De kans is groot dat ook velen hun lidmaatschap op zullen zeggen, laat staan dat nog iemand een goed woord over heeft voor de politici en ambtenaren, die vooral goed voor zichzelf zorgen!!!

Gast

#24

2012-03-01 21:46

Belachelijk idee, dus zeg NEE!!!

Gast

#25

2012-03-01 21:53

afschuwlijk idee om de bib te sluiten, in deze tijd van cultuurbarbarisme een oase van cultuur!!